| 
 
 
 |  | 
  
     
  | 
   
  
    Educació
    primària 
    
	L'etapa de leducació primària té caràcter
	obligatori i gratuït. Comprèn 6 cursos acadèmics, que es cursaran normalment entre els
    6 i els 12 anys. L'educació primària s'inicia, amb caràcter general, l'any natural que
    es compleixen els 6 anys.
  L'educació primària s'organitza en 3 cicles de 2 cursos cada un: cicle inicial, cicle
    mitjà i cicle superior.
  La 
	finalitat de l'educació primària és proporcionar a tots els nens i les nenes
    les competències que els permetin assegurar el seu desenvolupament personal i social;
    adquirir les habilitats i les competències culturals i socials relatives a l'expressió i
    comprensió oral, a la lectura i a l'escriptura, al càlcul, a la igualtat de drets i
    oportunitats entre homes i dones, a l'autonomia personal, la coresponsabilitat i la
    interdependència personal, a la resolució de problemes i als coneixements bàsics de la
    ciència, la cultura i la convivència, el rebuig de tot tipus de comportaments
    discriminatoris per raó de sexe; desenvolupar la competència d'expressar el que s'ha
    après, d'explicar amb raons coherents, fiables i ben justificades el seu punt de vista i
    la seva opinió, de saber escoltar el punt de vista dels altres amb respecte i d'arribar a
    acords quan sigui necessari; desenvolupar les habilitats socials, d'esforç, treball i
    estudi; expressar el sentit artístic, la creativitat i l'afectivitat; conèixer els
    elements bàsics de la llengua, la història, la geografia i les tradicions pròpies de
    Catalunya que permetin el seu arrelament.
  El català
	és la llengua vehicular
    d'ensenyament i aprenentatge. El programa dimmersió en llengua catalana té
	en compte la llengua
    de lalumnat i lensenyament de la llengua castellana. 
  
     
	Competències bàsiques 
	 El currículum de leducació primària inclou les competències bàsiques següents: 
	 Competències transversals 
	 Les competències comunicatives: 1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual 2. Competències artística i cultural 
	 Les competències metodològiques: 3. Tractament de la informació i competència digital 4. Competència matemàtica 5. Competència daprendre a aprendre 
	 Les competències personals: 6. Competència dautonomia i iniciativa personal 
	 Competències específiques centrades en conviure i habitar el món 
	 7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic 8. Competència social i ciutadana 
	 
	Àrees de coneixement i assignació horària 
	 - Llengua i literatura catalana i castellana: 1.085 hores    > Llengua i literatura catalana: 420 hores    > Llengua i literatura castellana: 420 hores    > Estructures lingüístiques comunes: 245 hores - Llengua estrangera: 420 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 630 hores - Educació artística: 525 hores - Educació física: 385 hores - Matemàtiques: 665 hores - Educació per a la ciutadania i els drets humans: 35 hores - Religió (voluntària): 315 hores - Esbarjo: 525 hores 
	 De les 5250 hores totals lectives de l'etapa, les 665 hores restants es destinaran a
    completar lorganització del currículum mitjançant, entre d'altres, l'atenció a
    la diversitat de l'alumnat, l'organització d'agrupaments flexibles, el reforç educatiu i
    l'ampliació horària de les àrees.
  
	
	Horaris mínims per cicles 
	 Cicle inicial - Llengua i literatura catalana: 140 hores - Llengua i literatura castellana: 140 hores - Estructures lingüístiques comunes: 105 hores - Llengua estrangera: 70 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores - Educació artística: 70 hores - Educació física: 105 hores - Matemàtiques: 175 hores - Religió (voluntària): 105 hores 
	 Cicle mitjà - Llengua i literatura catalana: 140 hores - Llengua i literatura castellana: 140 hores - Estructures lingüístiques comunes: 70 hores - Llengua estrangera: 105 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 175 hores - Educació artística: 105 hores - Educació física: 70 hores - Matemàtiques: 175 hores - Religió (voluntària): 105 hores 
	 Cicle superior - Llengua i literatura catalana: 140 hores - Llengua i literatura castellana: 140 hores - Estructures lingüístiques comunes: 70 hores - Llengua estrangera: 140 hores - Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores - Educació artística: 70 hores - Educació física: 70 hores - Matemàtiques: 175 hores - Educació per a la ciutadania i els drets humans: 35 hores - Religió (voluntària): 105 hores 
	  Els centres educatius podran oferir, de manera
    opcional per a l'alumnat, una segona llengua estrangera al cicle superior de l'educació
    primària.
  
	Avaluació
	
  Lavaluació dels processos daprenentatge de lalumnat serà contínua i
    global, de manera que es tindran compte especialment el progrés de lalumnat en el
    conjunt de les àrees del currículum.  
	 
	
	Normativa 
	 
	Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de
    l'educació primària. 
	
		-  COM 
			l'APLIQUEM A L'ESCOLA ?
 
	 
	
		   | 
   
  
     
  | 
   
 
  |