Carrer Josep Irla s/núm     08870- SITGES  (Garraf)    Telèfon: 938114654

 

liniacap.gif (481 bytes)

Educació primària

L'etapa de l’educació primària té caràcter obligatori i gratuït. Comprèn 6 cursos acadèmics, que es cursaran normalment entre els 6 i els 12 anys. L'educació primària s'inicia, amb caràcter general, l'any natural que es compleixen els 6 anys.

L'educació primària s'organitza en 3 cicles de 2 cursos cada un: cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior.

La finalitat de l'educació primària és proporcionar a tots els nens i les nenes les competències que els permetin assegurar el seu desenvolupament personal i social; adquirir les habilitats i les competències culturals i socials relatives a l'expressió i comprensió oral, a la lectura i a l'escriptura, al càlcul, a la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, a l'autonomia personal, la coresponsabilitat i la interdependència personal, a la resolució de problemes i als coneixements bàsics de la ciència, la cultura i la convivència, el rebuig de tot tipus de comportaments discriminatoris per raó de sexe; desenvolupar la competència d'expressar el que s'ha après, d'explicar amb raons coherents, fiables i ben justificades el seu punt de vista i la seva opinió, de saber escoltar el punt de vista dels altres amb respecte i d'arribar a acords quan sigui necessari; desenvolupar les habilitats socials, d'esforç, treball i estudi; expressar el sentit artístic, la creativitat i l'afectivitat; conèixer els elements bàsics de la llengua, la història, la geografia i les tradicions pròpies de Catalunya que permetin el seu arrelament.

El català és la llengua vehicular d'ensenyament i aprenentatge. El programa d’immersió en llengua catalana té en compte la llengua de l’alumnat i l’ensenyament de la llengua castellana.

Competències bàsiques

El currículum de l’educació primària inclou les competències bàsiques següents:

Competències transversals

Les competències comunicatives:
1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual
2. Competències artística i cultural

Les competències metodològiques:
3. Tractament de la informació i competència digital
4. Competència matemàtica
5. Competència d’aprendre a aprendre

Les competències personals:
6. Competència d’autonomia i iniciativa personal

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
8. Competència social i ciutadana

Àrees de coneixement i assignació horària

- Llengua i literatura catalana i castellana: 1.085 hores
   > Llengua i literatura catalana: 420 hores
   > Llengua i literatura castellana: 420 hores
   > Estructures lingüístiques comunes: 245 hores
- Llengua estrangera: 420 hores
- Coneixement del medi natural, social i cultural: 630 hores
- Educació artística: 525 hores
- Educació física: 385 hores
- Matemàtiques: 665 hores
- Educació per a la ciutadania i els drets humans: 35 hores
- Religió (voluntària): 315 hores
- Esbarjo: 525 hores

De les 5250 hores totals lectives de l'etapa, les 665 hores restants es destinaran a completar l’organització del currículum mitjançant, entre d'altres, l'atenció a la diversitat de l'alumnat, l'organització d'agrupaments flexibles, el reforç educatiu i l'ampliació horària de les àrees.

Horaris mínims per cicles

Cicle inicial
- Llengua i literatura catalana: 140 hores
- Llengua i literatura castellana: 140 hores
- Estructures lingüístiques comunes: 105 hores
- Llengua estrangera: 70 hores
- Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores
- Educació artística: 70 hores
- Educació física: 105 hores
- Matemàtiques: 175 hores
- Religió (voluntària): 105 hores

Cicle mitjà
- Llengua i literatura catalana: 140 hores
- Llengua i literatura castellana: 140 hores
- Estructures lingüístiques comunes: 70 hores
- Llengua estrangera: 105 hores
- Coneixement del medi natural, social i cultural: 175 hores
- Educació artística: 105 hores
- Educació física: 70 hores
- Matemàtiques: 175 hores
- Religió (voluntària): 105 hores

Cicle superior
- Llengua i literatura catalana: 140 hores
- Llengua i literatura castellana: 140 hores
- Estructures lingüístiques comunes: 70 hores
- Llengua estrangera: 140 hores
- Coneixement del medi natural, social i cultural: 140 hores
- Educació artística: 70 hores
- Educació física: 70 hores
- Matemàtiques: 175 hores
- Educació per a la ciutadania i els drets humans: 35 hores
- Religió (voluntària): 105 hores

 Els centres educatius podran oferir, de manera opcional per a l'alumnat, una segona llengua estrangera al cicle superior de l'educació primària.

Avaluació

L’avaluació dels processos d’aprenentatge de l’alumnat serà contínua i global, de manera que es tindran compte especialment el progrés de l’alumnat en el conjunt de les àrees del currículum.

Normativa

Decret 142/2007, de 26 de juny, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments de l'educació primària.

  •  COM l'APLIQUEM A L'ESCOLA ?