INSTRUCCIONS PER L'INICI DE CURS

Bata: A la bata cal cosir-li una beta llarga per poder penjar-la i posar-li el nom. Els  divendres es durà a casa per rentar-la.  Per la vostra comoditat és convenient tenir-ne dues.

Motxilla: Que tingui suficient capacitat per dur , quan convingui, una muda, la bata, el got, etc.,que sigui tova i fàcil d’obrir i tancar, sense rodes ni elements durs.

Muda: Els nens i les nenes de 3 anys han de dur dins d’una bossa marcada amb el nom una muda sencera tota marcada i bosses de plàstic per tornar la roba bruta. Si es queda al menjador cal dur dues bosses de muda.

Got: Ha de ser de plàstic marcat amb el nom i per ús personal. Cada dia el tornaran a casa per rentar-lo.

Roba còmoda i adequada a les activitats: No s’aconsellen cinturons, ni texans amb botons ni tirants, etc. La roba còmoda ajuda als infants a créixer en l’autonomia personal. Les jaquetes i els abrics amb una beta llarga de 20 cm i el nom ben visible. A Psicomotricitat han de dur posat el xandall i calçat esportiu, necessitaran també mitjons antilliscants.

Calçat: Amb velcro o fàcil de posar i treure ( a 5 anys treballem el cordar i descordar)

Tovalloles i mocadors: Cada trimestre han de dur un paquet de tovalloles humides i una capsa de mocadors de paper.

Esmorzars: Normalment han d’esmorzar a casa, el que portin per l’escola ha de ser preferentment petits entrepans, fruita, iogurt,... dins d’ una carmanyola tipus "tupper" marcada amb el nom i que contingui el necessari. L’esmorzar no ha d’estar embolicat, així farem menys deixalles i mai han de dur pots de vidre. Poseu-los la ració que ha de menjar segons el que habitualment menja a casa.

Medicaments: A l’escola no hem de donar medicaments als infants. Tot i així, si per indicació explícita d'un/a metge no es pogués fer coincidir en horari no escolar la dosi, cal que es porti a l’escola una fotocòpia de la prescripció mèdica, la dosi i es doni en mà al/a la tutor/a. En cap cas considerem convenient que l’alumnat porti/prengui pel seu compte medicaments, sigui el que sigui. (per comunicar la dosi i l'hora, demaneu l'imprés a la tutoria)

Polls: En cas de contagi cal prendre les mesures indicades pel pediatra i quedar-se a casa mentre es fa el primer tractament . Si tothom fem una petita revisió diària ens estalviarem molts problemes !

Malalties i accidents: Pel bé comunitari a l’escola s’ha de venir sa; en cas de vòmits, diarrees, infeccions,... és millor que es quedi a casa fins que es trobi bé. Per evitar malentesos entre famílies, es demanarà certificació mèdica de no contagi si es considera necessari. Si un infant no es troba bé i té febre (+37,5ºC) avisarem a casa per venir-lo a buscar. En cas d’accident o d’urgència a l’escola, primer s’avisarà a la família mitjançant els telèfons d’emergència que ens hagin donat, en cas que no sigui possible contactar-hi, es durà a l’infant a l’hospital amb taxi o ambulància ( les despeses sempre aniran a càrrec de la família).

Aniversaris: A l’escola no s’han de dur ni pastissos ni llaminadures, ni tampoc es lliuraran invitacions. Parleu amb els docents per a més informació.

Joguines de casa: Els primers dies, si es vol, poden portar una joguina o ninot de peluix, ja que els serveix de lligam afectiu i els dóna seguretat. Ja pactarem quan el/la nen/a ha de deixar de dur-la

Entrevistes: La primera setmana de setembre us donarem hora per la primera entrevista. Durant el curs tindrem una hora setmanal per rebre-us. Per a comentaris puntuals utilitzeu l’agenda o ens podem trobar a les sortides (mai a entrades per respecte a la resta d'alumnat).

Assistència: En aquesta etapa les rutines diàries són molt importants ja que afavoreixen la maduració i els hàbits, per això us demanem que eviteu que els infants faltin a classe. Durant la primera setmana del curs serem flexibles amb els horaris d’entrada i sortida, passat el temps d’adaptació, però, cal ser puntual pel bé de tothom.