Nº 3 - Juny de 2002
Revista anual de l'escola Can Palmer.

El dàtil és una revista escolar on hi tenen cabuda tots els fruits dels nostres alumnes. Es tracta d'una eina més que tenim a l'escola per motivar i engrescar els nostres alumnes. És un mitjà per fer arribar a les famílies una mostra d'alló que els seus nens fan a l'escola.

Els nostres alumnes se senten orgullosos i més valorats quan veuen el seu treball editat a la revista escolar. És per això que intentem que tots els nensi nenes de l'escola tinguin un treball a la revista ja sigui individual i/o col.lectiu.

Aquesta és la versió virtual de la revista on recollim alguns dels treballs que surten a "El Dàtil".

Des del següent menú pots accedir als diferents apartats de la revista:

Editorial - Què fem a l'escola - Racó poètic - Colònies i sortides - Cómics - Autorretrats - Opinió
EDITORIAL

La nostra escola és un context educatiu on es reflecteixen totes les vivències que podem trobar a dins de la nostra societat. L'objectiu màxim és la relació social de les persones que conviuen dins de la nostra comunitat educativa (pares, mestres, infants,..). L'escola atén la diversitat de l'alumnat on tots són diferents i presenten diferents interessos i motivacions, diferents ètnies i cultures, necessitats educatives especials, diferents ritmes d'aprenentatge... i on la convivència entre companys és una forma de potenciar valors com la tolerància i el respecte envers la diferència.

En el dia a dia, la nostra escola fomenta aquesta integració a tots els àmbits escolars: en el pati, al menjador, en activitats com música, educació física, sortides i colònies, festes, tallers... .
Aquesta manera d'entendre l'escola és el que anomenem, pedagògicament Escola Inclusiva que suposa la implantació de pràctiques educatives que inclouen tothom en tots els aspectes de l'escola i la vida en comunitat.

L'escolarització inclusiva no és tant sols un concepte. Es basa en ensenyar als infants a aprendre a interactuar socialment i a compartir situacions d'ensenyament - aprenentatge.

 

QUČ FEM A L'ESCOLA?
UN DIA A CAN PALMER

VULL FER UN PROJECTE SOBRE ELS TRACTORS. EL CURS PASSAT VAM FER UN PROJECTE DE MOTOS.
AQUEST ANY LA MEVA GERMANA ESTA AL PIS DE DALT IGUAL QUE JO.
M'AGRADA SORTIR AL PATI A JUGAR AMB ELS MEUS AMICS A FUTBOL.
NO M'AGRADA TREBALLAR PERO AL MEU AMIC DAVID SI QUE LI AGRADA.
M'AGRADA JUGAR A PUZLE.
AL TALLER DOMESTIC FEM BOCATES DE TONYINA, DE FRANKFURT, BIKINIS, SUC DE TARONJA NATURAL…
TAMBE FEM EL LLIT: ES UNA MICA AVORRIT. ENS COSTA PERQUE ES UNA MICA BASTANT DIFICIL I ROTLLO.
EL JOSE TOCA LA FLAUTA, ES EL PROFE DE MUSICA.
FEM EDUCACIO FISICA AMB LA SONIA I EL JOSEP: ES FACIL I DIVERTIT. ESTEM AMB EL BORIS, EL JORDI, EL JONATAN, EL DAVID, L'ELSA…
A EDUCACIO FISICA VAM SALTAR EL RIU AMB LA CELIA, EL CARLOS, EL CRISTIAN, L'ANNA, LA SONIA I LA SUSANA…

EZEQUIEL, DAVID, MAITE, ALBA I RODRIGO.

 

Aprenem anglès jugant

 

RACÓ POÈTIC
Concurs de poesia
L' espai

A l' espai no n'hi a res
només que pontets.
Que són uns llumets,
que es diuen estels.

Hi ha molts planetes,
cohets i cometes.
També marcianets
i també marcianetes.

Hi ha un marcianet
que no hem diu qui és.

Li pregunto com es diu
i tampoc no m'ho diu.

Abel Puig 4-b

L'espai

La lluna esta il·luminada
i també entusiasmada
tant, tant, tant que se sembla
a una fada.

L´ espai es brillant com
una llumeta, que també esta,
molt cansadeta, i també
encesa durant la nit.

Hi ha un marginat
que és molt timidet
i per això sempre
està molt quietet.

Laura Martínez 4-b

L' espai

L'espai es gran.
Amb llunes i estels
Les estrelles boniques
i tots els solets

La terra dona voltes
com els ocellets,
el planeta terra
i també els gatets.

La lluna i el sol
i tots els estels
l'espai és gran
giren platets

Dámaris Suarez 4-B

El nadó

Hola sóc un nadó,
sóc molt juganer
i ja tinc un mes
i sóc molt petitet.

No paro de jugar
tampoc de fer entremaliadures
però no em renyen
i menjo verdures.

No se parlar
ni tampoc caminar
però els meus pares
segur que m'ensenyaran.

Judit Malè 4-B

L'estiu del piu

Soc l'estiu
I faig pipiripiu,
vaig caminant
I faig un riu.

Em trobo un ocell
ben petitet i ben groset
que es diu Trosquet
i em dona un cotonet.

Es posa malalt,
li miro els ollets,
estan malaltets
I mol tristets.

Poesia guanyadora: Claudia Gómez M. 4-B

Els pares

Els pares a vegades,
són bons o dolents,
famosos i normals,
i sempre son els teus descendents.

Nosaltres som els seus fills,
els hem de tenir respecte
i acudir a l'acte.
Però això no vol dir
que no podem fer un pacte.

Ells ens donen de menjar
perquè és la seva obligació.
I per això més d'una vegada
em donen més d'una lliçó.

Álvaro Lahiguera Belenguer 4-B.

Sota el mar

Vaig sota el mar
En un submarí
de color vermell
les meduses quin perill!

Els dofins que bonics
Els peixos pallassos,
Taurons quina por !
Mira quins nassos !

Hi ha algues
Vermelles i verdes
En el meu submarí
Ja he anat tres vegades .

Sandra Alises 4rtB.

Els pares famosos

Els meus pares són famosos
però no es divertit.
No em deixen sortir,
ni pica els amics.

No em deixen menja res.
No em deixen comprar res.
No em deixen jugar a res.
I m'avorreixo sense fer res.

Tenir pares famosos
a vegades no és el millor.
No ser famós i que t'estimin
això no és el pitjor.

Alex reyes 4-B

Sóc el Chin Chan

Sóc el Shin Chan
em faig caca a casa
i després el nevat
es posa a bordar.

No m'agrada el pebrot
sóc un nervi per tothom
però si veig una noia
m'imagino els seus pits
i es riu tot el món.

Carlos Vilas 4-B.

 

COLÒNIES I SORTIDES

 
ELS GATS i GATES ANEM A LA GRANJA
  I HEM VIST ........
         
CONILLS
CAVALLS
VAQUES
PORCS
GALLINES
POLLETS
ÀNECS
CABRES
OVELLES
OQUES
 
Les colònies de cicle mitjà: els nens i nenes opinen.

· A les colònies m'ho vaig passar molt bé perquè vaig a prendre a ser solter.
· Jo a les colònies m'ho passaria molt bé. Els de la meva classe s'han divertit molt. L'any que ve sí que aniré.
· Quan vam arribar a la casa de colònies vam fer una reunió. Ens havíem d'organitzar i fer els grups per fer les diferents activitats.
· Hi havia porteries per jugar a futbol, xarxa per jugar a bolei, gronxadors, piscina, un poble indi, una fira xinesa, dues ambulàncies antigues i moltes coses més.
· El proper any, a cinquè, segur que anirem de colònies i ens ho passarem igual de bé encara que anirem amb altres mestres.
· Jo m'ho vaig passar supermegaguai del Paraguai, sobre tot a la discoteca.
· Un missatge pels que no han vingut de colònies: ANIMEU-VOS I VENIU A LES COLÒNIES DEL PROPER ANY!!! ÉS FABULÓS ANAR DE COLÒNIES!!!!
· El que no m'ha agradat de les colònies és haver de marxar. Jo volia estar al menys tres dies més...
· Era molt divertit i molt bonic perquè ho fèiem tot junts i fèiem bromes entre nosaltres i també als mestres.
· Pensava que no encertaria mai amb l'arc. La primera vegada vaig encertar amb els ulls tancats i quan la segona vegada vaig encertar amb els ulls oberts em vaig emocionar.
· Va ser molt curt i m'agradaria anar una setmana sencera.
· Els monitors eren molt simpàtics i jugaven amb nosaltres.
· A la nit teníem una mica de por perquè els nens explicaven coses de por.
· Va ser molt divertit l'hora de la dutxa perquè anaven per torns .
· Em va agradar la discoteca que van posar l'últim dia de colònies perquè vaig poder ballar amb molts nens de lameva classe.

· El joc que més em va agradar eren els tipis dels Indis, ens vam arrossegar pel terra i vam recordar com vivien ells.
· El menjar estava boníssimmmmmm...
· Els profes es van divertir amb nosaltres i s'ho van passar chupi.
· Els dies 13, 14 i 15 de març vam marxar de colònies.
· Vam agafar l'autocar per anar a una masia a Salou.
· Vam arribar a les 10:30 hores, vam deixar les motxilles al bungalow i vam posar els sacs als llits.
· En arribar vam anar a la plaça i vam conèixer els monitors i les monitores, que ens van explicar les coses que faríem.
· Un dels dies vam fer tir amb arcs, com els indis.
· També fèiem jocs de nit, i un va ser fer una ruta pel bosc amb llanternes i havíem de trobar un petit tresor ple de pedres de colors.
· Vam muntar en bicicletes i anàvem per camins de terra movedissa, va ser molt divertit.
· Un matí vam fer un sol de fang, molt maco, i el vam pintar.
· Una de les tardes ens vam dutxar i ens vam posar molt macos i maques, per després anar a la discoteca.
· El tercer dia ben d'hora vam preparar les motxilles, ens vam vestir, vam esmorzar i vam fer jocs i activitats de la Xina.
· L'últim dia ens van deixar temps lliure per jugar i després va arribar l'autocar per portar-nos al col.legi, jo estava molt trista.
Nenes i nens de 3r i 4t.

 

CÒMICS

 

AUTORRETRATS

 

OPINIÓ

Para mí, el carnaval, es una fiesta tradicional, donde la gran mayoría de la gente, se disfraza. Cada pueblo, hace una gran rua alrededor de la población. El año pasado fui a Venecia. Los carnavales de allí son totalmente diferentes, porqué los hacen montados en góndolas, con grandes desfiladas, orquestas, etc... Yo iba de estrella en una de las góndolas. Una gran amiga mía llamada Meritxell, se cayó al agua, porque el conductor de la góndola en la que iban subidas choco con una pared de una casa.
Este carnaval macharé a Nueva York. Me han dicho que allí las desfiladas, son inmensamente grandes y largas.
Me encantaría que ya fuera carnaval para poder estar allí.
Este año, también haré muchas amigas y me lo pasaré muy bien.
Me encantaría que siempre fuera carnaval, porque siempre iríamos disfrazados.

Casandra Mateos Molina 6èA

CONTES

Abel Puig Llorens 4-B
Judit Malè Gabarrò 4-B

Hi havia una vegada dos nens que estaven veient el canal del K3 a la televisió. Van veure un anunci que deia:
"Nens atrevits: a Mart ! Si voleu participar truqueu al
tel. 93 6693666"
- Nosaltres dos participarem !

Però van pensar...
Hi ha un problema! Els nostres pares no ens deixaran. Vinga preguntem-li als nostres pares.
- D'acord, si us fa tanta il·lusió.
- Què bé! Ens deixen anar.

Vam anar a veure si ens agafaven els estudis del K3 i van dir:
- D'acord us deixarem anar .
Vam agafar la nau i vam sortir per la tele del K3. Vam estar a l'espai i vam veure el cel negre amb tots els planetes i estels.

Vam parar a Mart. Vam explorar tot Mart i ens vam trobar...
...dos extraterrestres molt juganers i divertits hi vam jugar tota la tarda amb ells. Ens van dir si ens volíem quedar amb ells.
- Teniu correu per enviar-li una carta als nostres pares?
- Si, si que tenim correu transpasito.
- I que és això?
És una màquina per enviar cartes al planeta Blau. I van dir que sí els nostres pares!!!

I ens vam quedar allà per sempre més!!!

Autors: Jonathan Morales Galeano i Carmen Amaya Romero de 4t-A i 4t-B

 

Una vegada hi havia un coet que va xocar amb un planeta. Van explotar el coet i el planeta.

Tot el planeta es va incendiar amb l'explosió i el planeta que estava al costat també es va incendiar.

Va venir un coet, van apagar el foc i van començar a buscar els astronautes.

Els homes van sentir un soroll que venia del mar i es van apropar al mar i van veure una balena. Li van dir si havia vist dos homes. La balena va dir que si que se'ls havia menjat per salvar-los, però que estaven bé. Llavors van tornar tots a casa molt contents. FI.

AUTORES: ELSA HERRADA AGUILERA I
ALEXANDRA TORRES MIRANDA DE 4-A

Un dia al bosc l´Elsa i l´Alexandra es van trobar. Llavors van decidir d'anar al centre del bosc.

Van arribar al centre, però no sabíem el camí de la tornada i es van perdre. Van seguir sense saber on anirien a parar. Es van trobar amb el parc d'atraccions "PORT AVENTURA" i van decidir entrar i pujar a alguna cosa.

Es van trobar un drac que es deia Kan i van decidir fer cua i tardava molt , però al final es van poder pujar.

Després no es van poder agafar als pals (perquè no hi havia) i, el drac, de sobte, va tornar a funcionar.
Tothom es va espantar menys elles dues. Van pensar que si tornaven a pujar trobarien la sortida.
Van tornar a pujar i ho van veure. Però es va tornar a trencar i aquesta vegada es van caure de cap i per casualitat no es van fer mal.

Cadascuna va escollir el seu camí.
Totes dues van tenir la seva aventura. L'Elsa va pujar a un vaixell d'atraccions va començar a funcionar i va anar molt fort i llavors es va parar igual que el drago kan, es va obrir i qui no tenia el cinturó posat va caure. Per sort no es van fer mal, perquè hi havia un matalàs. Mentrestant, l´Alexandra es va trobar un carrer sense sortida i sobre aquest un arbre va pujar i va trobar una paret trampa de pinxos i no sabia com passar-la.
Sort que tot havia estat un somni i es van despertar.

CUENTOS CORTOS PARA NIÑOS
de los alumnos de 3º y 4º
ELVALIENTE CABALLITO DE MAR

Hace muchos años en los mares del Mediterráneo vivía un caballito de mar. Era muy valiente y simpático. Jugaba con su sirena que se llamaba Trapita. Un día apareció un pulpo y se instaló en un barco pirata que era muy malo. El caballito con su ejército que se componía de peces martillos, peces salteadores, erizos, medusas, peces globos, hasta una tortuga con un cañón se enfrentó al ejército de cangrejos del pulpo. Y en aquella batalla aparecieron muchos peces y el pulpo secuestró al caballito. Un día vino un buzo y salvó al caballito. Así fueron felices y comieron perdices.

EL MOLINILLO MÁGICO

Un día un pobre hombre no tenía nada. Se le ocurrió ir a ver a un mal educado rico. Y el rico le dijo:
- ¿Tú que haces aquí?
Dijo el pobre:
- He venido a pedir un poco de comida ¿puedo?
Dijo el rico:
- No vete de aquí. Sólo has venido a molestarme, ¡Vete de aquí yaaa! Hueles fatal, no apestes mi casa.

Pero una viejecita del bosque le entregó un molinillo mágico al pobre y este molinillo le dio casa y comida, ya no le faltó de nada. El hombre rico se moría de envidia.

LA GALLINA DE LOS HUEVOS DE ORO

Había una vez una gallina que ponía muchos huevos y el señor que la cuidaba los recogía. El granjero le dio una medicina para que pusiera huevos de oro. Al final lo consiguió. El señor se puso muy contento ¡y muy rico!

LA GALLINA DE LOS HUEVOS DE ORO

Había una vez una gallina que ponía muchos huevos y el señor que la cuidaba los recogía. El granjero le dio una medicina para que pusiera huevos de oro. Al final lo consiguió. El señor se puso muy contento ¡y muy rico!

El GIGANTE COMELOTODO


Hace mucho tiempo había un gigante al que llamaban Comelotodo, Los libros, era su comida preferida.
Un día Comelotodo no quería comer más. Fueron al médico y este le dijo que tenía un empacho. ¿Cómo lo harían? Tuvieron una idea, que vinieran todos los chicos y chicas gigantes y les contaría todos los cuentos que se había tragado.
Y así se fue encontrando mejor..

LA LIEBRE Y LA TORTUGA


Había una vez una liebre y una tortuga que se peleaban porque querían hacer una carrera para ver quien era más rápida.

Ganó la tortuga porque la liebre se durmió debajo de un árbol, ya que pensó que le sobraba tiempo.
La tortuga aprovechó su descuido y así le ganó la carrera a la liebre.

EL PÁJARO VOLADOR


Érase una vez una gaviota que tuvo tres hijos y los tres jugueteaban.
Llegó el día en que les tocó aprender a volar, el más pequeño no lo consiguió. Aquel día sus hermanos no volvieron a jugar con él. Pero un día dijo:
- Ya no aguanto más.
Y se decidió por completo.
- Volaré- dijo de nuevo
Y al final lo hizo y volvió a jugar con sus hermanos

RASCA Y PICA


Había una vez dos ratoncitos que estaban escondidos en un agujero y siempre miraban a ver si venía alguien.
Un día se asomaron y no vieron a nadie, salieron y se subieron a un escritorio donde había un tintero. Lo tiraron y pisaron la tinta, dejando sus huellas por todos los folios.
Las dos niñas de la casa, Teresa y Adriana, les descubrieron por sus huellas, los cazaron, les limpiaron los pies y volvieron a su ratonera.

LA ESCOBA


La bruja Mon recibió un paquete muy especial. Tenía una etiqueta y en la etiqueta ponía:
"Querida brujaMon:
Soy tu prima Estrella, te envio una escoba.
Besos,
Estrella."
- ¡Una escoba que bien! Estrella es pillina, pero sabe elegir los regalos, el año pasado me regaló un gato.
La bruja fue a probar la escoba. ¡ Puf, puf, crac, crac,!
- ¿Qué pasa?- dijo la bruja.- La llevó al mecánico de escobas.
Después de dos semanas la bruja Mon fue a ver la escoba en taxi.
- La escoba es de segunda mano- le dijo el mecánico.
- Sólo me faltaba esto, ¡Estrella me las pagarás!- dijo la bruja Mon.

 

EL ZAPATO

Un día una chica se fue a dormir. Cuando se durmió, una bruja que se llamaba Mon entró por la ventana de su habitación y se encontró dentro de su casa. Y dijo muy flojito:
- ¡Qué habitación más desordenada!
Y se tropezó con un zapato, pero la bruja Mon había tenido suerte y no se cayó, pero exclamó:
- Ahora voy a convertir el zapato en un pájaro.
Llegó la mañana y la niña tenía que hacer la comunión y le faltaba un zapato. No lo encontraba. Después vio a un pájaro en su habitación, pero como la niña veía muchos dibujos animados en la televisión, le preguntó:
-¿Qué haces aquí?
Y el pájaro le contestó:
- Nada y además no soy un pájaro, sino un zapato.
La niña estaba muy preocupada, porque tenía mucho miedo que fuera su zapato y de repente apareció un hada buena y le preguntó:
- ¿Qué te pasa?
- Que ese pájaro es un zapato y el mismo me lo ha dicho.
- Pues diré unas palabras mágicas y lo veremos si es un zapato:
Tufa, cotufa, trucalatrufa
Chiris, chiabo, pata de palo.
- ¡Si que es un zapato!- dijo el hada y la niña saltó de alegría y gritó:
- ¡Ese es mi zapato de la comunión!

Hi havia una vegada un nena que és deia Aina i els seus amics que és deien Marta, Joan, Miquel i Albert. Aquest nois una tarda estaven jugant al carrer, quant en Joan se l'hi va escapar la pilota de tennis i és va ficar dins la tenda de la senyora Gira-sol. El Joan com se l'hi va escapar la pilota, va ser ell el que va anar a demanar-la, però com que la senyora era tan desagradable que no l'hi va tornar. La Marta , l'Aina, el Joan, el Miquel i l'Albert van pensar com recuperar la pilota i a la Marta se l'hi va ocurre com recuperar-la. Van anar per la porta del darrera i no la van veure perquè estava sota d'una taula. Així la Marta va dir:
- Joan i en Miquel ,aneu sota la taula i veureu la pilota , és al costat la pota de la taula. Van recuperar la pilota, i van continuar jugant i no se'ls va escapar cap vegada més.

Casandra Mateos 6èA

TAMARA ROJO

Aquesta noia no és molt alta tampoc molt baixa té el cabell de color negre, té el nas ni molt petit ni molt gran, els ulls els té de color negre, grans i brillants, és molt prima, els braços més bé llargs i la cintura petita . És espanyola, però viu a Londres per que és una ballarina. Té 27 anys i és la millor en el seu ofici.
És molt simpàtica i molt agradable al parlar amb ella. Quan parla de com esta segur que et diu que si només deixa un dia o dos el ballet ja li fan mal els ossos i que es troba malament.
La seva historia és que de petita va veure que una ballarina ballava, i es va imaginar una princesa, que era ella la princesa, però els seus pares no li deixaven ballar per que deien que això no era una professió, però al final va aconseguir-ho. Viu a Londres i és de les millors del ballet amb puntes i fa poc va sortir amb un nou ball molt bonic amb un altre noi amb puntes al teatre de Londres. Ara els seus pares estan orgullosos, però no es veuen gens ni mica amb ella, ni tampoc es parlen.
A ella no li agrada menjar porqueries com el BOLLICAO o FOSQUITOS etc., etc. Li agrada els plats molt complerts i amb hortalisses, verdura, carn, peix, llegums i els restaurants no li solen agradar molt.

MERITXELL 6È A

 

ETRETENIMENTS

Endevinalles de tercer

 

RACÓ DEL XEF

MAGDALENES

Ingredients per a 4 persones:

4 ous frescos
1 tassa de farina
100 gr. de sucre
80 gr. de mantega

PREPARACIÓ

En un bol de vidre, és baten els rovells d'ous amb el sucre i la mantega tova .
Posa les clares batudes a punt de neu i és posa la farina poc a poc mentre és va remenant.
Has d'aconseguir una massa sense grumolls posa-les als motlles de paper, omplint-los fins la meitat.
És ficant les magdalenes al forn a una temperatura mitja durant 45 minuts fins que és van daurant.
S' han de deixar refredar una estona, i ja te les pots menjar.

Laura Ogallar Casals 6è A.

PASTIS DE XOCOLATA


INGREDIENTS
- Un paquet de farina.
- 100 grams de xocolata en pols.
- un litre de llet.
- un pessic de llevat.
- 4 ous.
- fideus de xocolata.
- 100 grams de sucre.

COM FER-HO?
Barrejar la farina amb sucre i afegir els 4 ous i la xocolatada amb pols.
Anar pastant la barreja fins obtenir una pasta compacta.
Quan la pasta va ser al punt, hi van afegir el llevat i la van col·locar en un motlle.
La van fer coure a foc mitjà durant uns 30 minuts.
En un cassó van preparar xocolata ben espessa, tot seguit van barrejar la llet amb xocolata en pols ben espessa sense deixar de remenar.Com era pesat de fer, feia torns per donar-li voltes.
Desprès de treure el pa de pessic del forn, el van treure del follet i van esperar una estona perquè es refredés. A continuació el van tallar per la meitat i el vam farcir amb la xocolata.
Més tard van cobrir la part superior amb la resta de xocolata i el van decorar amb els encenalls.

Eric Gutiérrez Llopis 6è B

PA DE PESSIC

INGREDIENTS:
¼ de farina ¼ de sucre 1 cullerada de llet, nocilla,4 ous, mantega ,2 sobres de llevat seca de cervesa.

PASSOS A SEGUIR:

1-Es posa en un bol els rovells dels ous mig quart de sucre,
mig de farina i una cutllara de llet.
2-Es barreja tot el que em posat i posem els 2 sobres de llevat seca de cervesa, perquè el pa de pessic tingui volum.
3- Posem el sucre i la farina que ens quedava i les clares dels ous.
4-Ho tornem a barrejar tot.
5-Fiquem a la safata d'alumini mantega perquè no s'enganxi el pastis. Posem la massa que hem fet al vol.
6-Posem la safata al forn durant 15 minuts.
7- Trèiem el pa de pessic del forn i posem a dalt del pastís la "nocilla".


NOEMÍ BARBERÁN.6èB

RECEPTA DE CUINA

Primer hem de posar un quilo i mig de farina a un bol.
Desprès posar un quart de litre d'aigua i barrejar-ho tot.
Quant és feta la massa, s'hi posa en mig de la massa una mica d'oli i es barreja tot, quan esta molt dur es reparteix la massa en la quantitat de pastissets que vulguis fer i es va fent quadrats de diferents mides, quan hi ha molts quadrats de massa es posen al foc cinc minuts, cada quadrat de massa.
Quan te'ls mengis ho pots acompanyar amb mel o el que tu vulguis i surt molt bo.


NADIA EL AZIZI 6èA

 

CONCURS DE SANT JORDI

Com cada any, els nens de C. Superior s'han presentat al concurs literari que l'ajuntament ens proposa per St. Jordi.
El tema era "Compta fins a tres..", una carta dirigida als pares per afavorir les actituds positives i esportives, quan anem a veure o fem esport.
Enguany l'alumna Laia de 5è B ha sigut finalista i guardonada amb un lot de llibres.
L'escola també ha rebut un lot de llibres que afegirem a la nostra biblioteca.
Aquesta es la carta de la Laia, llegiu-la, és molt interessant:

Viladecans a 8 de Gener de 2002

L ESPORTIVITAT

Hola pares :

Aquest dissabte, a la piscina municipal, es farà un festival per tots els nens i nenes que fan aquesta activitat esportiva , a la nostra ciutat .
Es faran curses de natació i estarem classificats per edats .
Espero, que com sempre, hi sereu i en donareu molts ànims.
A tots els participants els hi donaran un diploma al finalitzar la competició, perquè no és tant important guanyar, com participar-hi.
Podem recordar que a les últimes olimpíades hi va haver un nedador que va arribar molt més tard que els altres, però ell no va parar fins fer tot el recorregut. I la gent el va aplaudir tant o més que el que va guanyar. Es va fer molt famós , perquè ell hi va posar molt esforç per aconseguir arribar a la meta.
Per això, si dissabte quedo a l'últim lloc , espero que també esteu orgullosos de mi . Perquè jo posaré tot el meu esforç per fer-ho el millor possible. Ja sabeu que a mi m'agrada molt nedar.
I la forma de nedar que m'agrada més de totes és la papallona, perquè és diferent de les altres ,
i és una manera divertida de nedar.
Us agraeixo molt que m'animeu i vingueu a veure'm quan faig natació. Guanyi o perdi mai insulteu als altres nedadors, ni tampoc us baralleu amb els altres pares. Tampoc heu de criticar la feina dels arbitres.

Una abraçada de la vostra filla

AIAL

Aquestes són la resta de cartes que el cicle Superior, va presentar , una per nivell.
La resta de cartes, van ser enviades als pares de cada nen, en uns sobres que l'Ajuntament ens va fer arribar, i on cada alumne va ficar la seva adreça.
Una proposta molt interessant, perquè els pares, sàpiguen que pensen els seus fills, quan veuen o fan esport.

VILADECANS,12 de març de 2002

Hola Nabel.

Em dirigeixo a tu, perquè cada vegada que juga el Barcelona contra un equip perillós , et poses com un lleó i quasi trenques el televisor, que sàpigues que trencant el televisor, insultant a l'àrbitre des de casa i també els jugadors, com tú fas no serveix per res, només serveix per a fer-te mal a la gola , encara que sé que si no ho fas, no et quedes tranquil. Però si tu fossis l'àrbitre, i anessis a un camp i t'equivoquessis en una falta o un penal, que no ho fos, i a més que tota la grada t'estigués insultant, pot ser entendries que no s' ha de cridar.
L'àrbitre des de casa teva no t'escolta, però si t'escoltés, ves a saber les coses dolentes que li diries. Has de tenir un màxim de respecte als àrbitres o jugadors que no són del Barcelona. Com que segur que si tú estiguessis fent la teva professió no t'agradaria que t'insultessin tota l'estona, tú tampoc ho has de fer .
Ara em dirigeixo als pares, per que m' han ajudat en tot. Quan trec notes baixes, en els controls sempre m'animen i diuen que no passa res. Tinc una família estupenda que m'ajuda en tot, només vull que el meu germà entengui que el que fa no serveix per res.
Jo entenc molt bé perqué ho fas.Ho fas perqué d'avegades serveix per a calmar-te i treure't tots els nervis i desfogar-te bé de totes les tencions. Però per això hi ha una altre manera, que ès practicar un esport, que a l'hora de ser saludable també descarga tensions.



NADIA EL AZIZI AZIZI. 6è A

Viladecans 3 de març del 2002

Estimats pare i mare:
Us escric aquesta carta per dir-vos que a l'esport no ha d'haver-hi violència al seu voltant amb els nens i amb la gent gran que ens envolta.
Quan en futbol estem jugant i al vostre fill un altre jugador li dona un cop a la cama i es cau al terra, que dius tu pare :
- Eh! Àrbitre, que estàs mut, o has perdut el xiulet per picar falta!.
Si l' àrbitre no pica falta, ja es veu el pare del nen que l' ha rebut treien fum per les orelles i enfadant-se amb la gent que té al voltant, el pare de l'altre nen que li ha donat un cop a la cama ,allà es on comencen les baralles, s' insultant i acaben pegant-se quan el pare no té cap culpa de que el seu fill li havia donat un cop a la cama.
També moltes baralles les provoca l' àrbitre perquè per exemple quan un jugador està fora de joc o toca amb les mans la pilota l' àrbitre moltes vegades no xiula res, perquè serà?. Pot ser que està despistat mirant a les musaranyes, però quan no toca el xiulet tota la gent diu que aquest àrbitre esta comprat o que se li han oblidat les ulleres als vestuaris, llavors l' àrbitre s'enfada i va a favor de l'altre equip perquè no perdi el partit, llavors més tard va la gent o els nens a dir-li :
- Àrbitre que hauries d'haver xiulat perquè l'ha tocat amb la ma o amb el braç.
Llavors per aquestes coses no hi ha de enfadar-se perquè l' esport es com un joc ,si guanyes millor i si no un altre vegada serà , i si al teu li han donat un cop a la cama ,ell alguna vegada també li haurà donat un cop per això no us teniu d' enfadar perquè tothom no es perfecte i qui sigui perfecte que es vagi al Barça o al Madrid per jugar bé al futbol.
Si vosaltres pares sou molt inquiets feu el compte fins a 3, que es que quan tens gana de enfadar-te amb algú comptis fins a 3 i ja no tindràs cap més gana de dir alguna paraulota o en barallar-te amb algú mai més ,es clar si fas el compte fins a 3.

Una abraçada.
ERIC 6è B

Viladecans,1 de febrer de 2002.
Estimats pares:

M'agrada i us agraeixo que em vingueu a veure'm als partits de joquei. Però , el que no entenc i no m'agrada, és la vostra actitud durant el temps que dura el partit. Sempre entreu molt contents i amb ganes que guanyi el meu equip. Però, quan comença el partit no sou els mateixos. Sou capaços d' intercanviar mil insults amb les altres famílies siguin amigues , veïnes i algunes ni tan sols les coneixeu .I no en teniu prou insultant les famílies, que també heu de insultar als jugadors de l' altre equip.
A mi m'agradaria que entenguéssiu que significa, per mi , estar en un equip de joquei. Això per mi significa divertir-me , fer amics, aprendre a jugar millor a joquei etcètera...El que vull que entengueu és que el que menys m' importa d'un partit és guanyar o perdre. En un partit de joquei jo dono el màxim del que puc donar. Si guanyem ,millor i si perdem, un altre dia guanyarem.
Crec que vosaltres no penseu de la mateixa manera que jo. Vosaltres penseu que per mi el més important es guanyar, però esteu ben equivocats. Per mi la cosa mes important és participar en el joc. Jo crec que també penseu que, si quan algú em dona una puntada, un cop de colze o em fa la trabanqueta sense voler, em sento millor si insulteu a la persona i a la família del noi o noia que m'ha fet caure o m'ha fet mal . Però la veritat és que esteu molt equivocats.
Feu el mateix quan un àrbitre xiula una falta contra el meu equip. Us poseu com bojos, us poseu insuportables.
La meva germana també pensa com jo. Molts cops m'ha dit que no sap que fer perquè canvieu, també m'ha dit que molts cops us ha dit que no calia que l' anéssiu mirar als partits per no passar per aquesta mala estona, sentin-vos cridar tota la estona que dura el partit.
Aquesta carta que us he escrit és perquè reaccioneu . Si no reaccioneu amb aquesta carta em veure obligada a dir-vos que no vingueu a veure'm als partits.

Molts petons de la vostra filla:
RAQUEL 5è A

PRESENTACIÓ COMPOSICIÓ DEL CENTRE PROJECTE EDUCATIU QUÈ FEM A L'ESCOLA?