Nº 3 - Juny de 2002
|
||
|
||
Revista anual de l'escola Can Palmer. | ||
El dàtil és una revista escolar on hi tenen cabuda tots els fruits dels nostres alumnes. Es tracta d'una eina més que tenim a l'escola per motivar i engrescar els nostres alumnes. És un mitjà per fer arribar a les famílies una mostra d'alló que els seus nens fan a l'escola. Els nostres alumnes se senten orgullosos i més valorats quan veuen el seu treball editat a la revista escolar. És per això que intentem que tots els nensi nenes de l'escola tinguin un treball a la revista ja sigui individual i/o col.lectiu. Aquesta és la versió virtual de la revista on recollim alguns dels treballs que surten a "El Dàtil". Des del següent menú pots accedir als diferents apartats de la revista: |
||
Editorial - Què fem a l'escola - Racó poètic - Colònies i sortides - Cómics - Autorretrats - Opinió | ||
La nostra escola és un context educatiu on es reflecteixen totes les vivències que podem trobar a dins de la nostra societat. L'objectiu màxim és la relació social de les persones que conviuen dins de la nostra comunitat educativa (pares, mestres, infants,..). L'escola atén la diversitat de l'alumnat on tots són diferents i presenten diferents interessos i motivacions, diferents ètnies i cultures, necessitats educatives especials, diferents ritmes d'aprenentatge... i on la convivència entre companys és una forma de potenciar valors com la tolerància i el respecte envers la diferència. En el dia a dia, la nostra escola
fomenta aquesta integració a tots els àmbits escolars:
en el pati, al menjador, en activitats com música, educació
física, sortides i colònies, festes, tallers... . L'escolarització inclusiva no és tant sols un concepte. Es basa en ensenyar als infants a aprendre a interactuar socialment i a compartir situacions d'ensenyament - aprenentatge.
|
||
UN DIA A CAN PALMER
VULL FER UN PROJECTE SOBRE ELS TRACTORS. EL CURS
PASSAT VAM FER UN PROJECTE DE MOTOS. EZEQUIEL, DAVID, MAITE, ALBA I RODRIGO. |
||
Aprenem anglès jugant
|
||
Concurs
de poesia
|
||
L' espai
A l' espai no n'hi a res Hi ha molts planetes, Hi ha un marcianet Li pregunto com es diu Abel Puig 4-b |
L'espai
La lluna esta il·luminada L´ espai es brillant com Hi ha un marginat Laura Martínez 4-b |
L' espai
L'espai es gran. La terra dona voltes La lluna i el sol Dámaris Suarez 4-B |
El nadó
Hola sóc un nadó, No paro de jugar No se parlar Judit Malè 4-B |
L'estiu del piu
Soc l'estiu Em trobo un ocell Es posa malalt, Poesia guanyadora: Claudia Gómez M. 4-B |
Els pares
Els pares a vegades, Nosaltres som els seus fills, Ells ens donen de menjar Álvaro Lahiguera Belenguer 4-B. |
Sota el mar
Vaig sota el mar Els dofins que bonics Hi ha algues Sandra Alises 4rtB. |
Els pares famosos
Els meus pares són famosos No em deixen menja res. Tenir pares famosos Alex reyes 4-B |
Sóc el Chin Chan
Sóc el Shin Chan No m'agrada el pebrot Carlos Vilas 4-B. |
ELS GATS i GATES
ANEM A LA GRANJA
|
||||
I HEM VIST ........ | ||||
CONILLS
|
CAVALLS
|
VAQUES
|
PORCS
|
GALLINES
|
POLLETS
|
ÀNECS
|
CABRES
|
OVELLES
|
OQUES
|
Les colònies
de cicle mitjà: els nens i nenes opinen.
· A les colònies
m'ho vaig passar molt bé perquè vaig a prendre a ser
solter. · El joc que més
em va agradar eren els tipis dels Indis, ens vam arrossegar pel terra
i vam recordar com vivien ells. |
||||
Para mí, el
carnaval, es una fiesta tradicional, donde la gran mayoría de
la gente, se disfraza. Cada pueblo, hace una gran rua alrededor de la
población. El año pasado fui a Venecia. Los carnavales
de allí son totalmente diferentes, porqué los hacen montados
en góndolas, con grandes desfiladas, orquestas, etc... Yo iba
de estrella en una de las góndolas. Una gran amiga mía
llamada Meritxell, se cayó al agua, porque el conductor de la
góndola en la que iban subidas choco con una pared de una casa.
Este carnaval macharé a Nueva York. Me han dicho que allí las desfiladas, son inmensamente grandes y largas. Me encantaría que ya fuera carnaval para poder estar allí. Este año, también haré muchas amigas y me lo pasaré muy bien. Me encantaría que siempre fuera carnaval, porque siempre iríamos disfrazados. Casandra Mateos Molina 6èA |
Abel Puig Llorens 4-B |
Hi havia una vegada
dos nens que estaven veient el canal del K3 a la televisió.
Van veure un anunci que deia: |
Però van
pensar... |
Vam anar a veure
si ens agafaven els estudis del K3 i van dir: |
Vam parar a Mart.
Vam explorar tot Mart i ens vam trobar... |
I ens vam quedar allà per sempre més!!! |
Autors: Jonathan Morales Galeano i Carmen Amaya Romero de 4t-A i 4t-B |
Una vegada hi havia un coet que va xocar amb un planeta. Van explotar el coet i el planeta. |
Tot el planeta es va incendiar amb l'explosió i el planeta que estava al costat també es va incendiar. |
Va venir un coet, van apagar el foc i van començar a buscar els astronautes. |
|
Els homes van sentir un soroll que venia del mar i es van apropar al mar i van veure una balena. Li van dir si havia vist dos homes. La balena va dir que si que se'ls havia menjat per salvar-los, però que estaven bé. Llavors van tornar tots a casa molt contents. FI. |
AUTORES: ELSA HERRADA AGUILERA I |
Un dia al bosc l´Elsa i l´Alexandra es van trobar. Llavors van decidir d'anar al centre del bosc. |
Van arribar al centre, però no sabíem el camí de la tornada i es van perdre. Van seguir sense saber on anirien a parar. Es van trobar amb el parc d'atraccions "PORT AVENTURA" i van decidir entrar i pujar a alguna cosa. |
Es van trobar un drac que es deia Kan i van decidir fer cua i tardava molt , però al final es van poder pujar. |
Després
no es van poder agafar als pals (perquè no hi havia) i, el
drac, de sobte, va tornar a funcionar. |
Cadascuna va escollir
el seu camí. |
CUENTOS CORTOS
PARA NIÑOS
de los alumnos de 3º y 4º |
|
ELVALIENTE CABALLITO
DE MAR
Hace muchos años en los mares del Mediterráneo vivía un caballito de mar. Era muy valiente y simpático. Jugaba con su sirena que se llamaba Trapita. Un día apareció un pulpo y se instaló en un barco pirata que era muy malo. El caballito con su ejército que se componía de peces martillos, peces salteadores, erizos, medusas, peces globos, hasta una tortuga con un cañón se enfrentó al ejército de cangrejos del pulpo. Y en aquella batalla aparecieron muchos peces y el pulpo secuestró al caballito. Un día vino un buzo y salvó al caballito. Así fueron felices y comieron perdices. |
EL MOLINILLO MÁGICO
Un día un pobre hombre no tenía
nada. Se le ocurrió ir a ver a un mal educado rico. Y el rico
le dijo: Pero una viejecita del bosque le entregó un molinillo mágico al pobre y este molinillo le dio casa y comida, ya no le faltó de nada. El hombre rico se moría de envidia. |
LA GALLINA DE LOS HUEVOS
DE ORO
Había una vez una gallina que ponía muchos huevos y el señor que la cuidaba los recogía. El granjero le dio una medicina para que pusiera huevos de oro. Al final lo consiguió. El señor se puso muy contento ¡y muy rico! |
LA GALLINA DE LOS HUEVOS
DE ORO
Había una vez una gallina que ponía muchos huevos y el señor que la cuidaba los recogía. El granjero le dio una medicina para que pusiera huevos de oro. Al final lo consiguió. El señor se puso muy contento ¡y muy rico! |
El GIGANTE COMELOTODO
|
LA LIEBRE Y LA TORTUGA
Ganó la tortuga porque
la liebre se durmió debajo de un árbol, ya que pensó
que le sobraba tiempo. |
EL PÁJARO VOLADOR
|
RASCA Y PICA
|
LA ESCOBA
EL ZAPATO Un día una chica
se fue a dormir. Cuando se durmió, una bruja que se llamaba
Mon entró por la ventana de su habitación y se encontró
dentro de su casa. Y dijo muy flojito: |
|
Hi havia una vegada un
nena que és deia Aina i els seus amics que és deien
Marta, Joan, Miquel i Albert. Aquest nois una tarda estaven jugant
al carrer, quant en Joan se l'hi va escapar la pilota de tennis
i és va ficar dins la tenda de la senyora Gira-sol. El Joan
com se l'hi va escapar la pilota, va ser ell el que va anar a demanar-la,
però com que la senyora era tan desagradable que no l'hi
va tornar. La Marta , l'Aina, el Joan, el Miquel i l'Albert van
pensar com recuperar la pilota i a la Marta se l'hi va ocurre com
recuperar-la. Van anar per la porta del darrera i no la van veure
perquè estava sota d'una taula. Així la Marta va dir: Casandra Mateos 6èA |
|
TAMARA ROJO
Aquesta noia no és molt alta tampoc
molt baixa té el cabell de color negre, té el nas ni
molt petit ni molt gran, els ulls els té de color negre, grans
i brillants, és molt prima, els braços més bé
llargs i la cintura petita . És espanyola, però viu
a Londres per que és una ballarina. Té 27 anys i és
la millor en el seu ofici. |
|
Endevinalles de tercer |
|
MAGDALENES
Ingredients per a 4 persones: 4 ous frescos PREPARACIÓ En un bol de vidre, és
baten els rovells d'ous amb el sucre i la mantega tova . Laura Ogallar Casals 6è A. |
|
PASTIS DE XOCOLATA
COM FER-HO? Eric Gutiérrez Llopis 6è
B |
|
PA DE PESSIC
INGREDIENTS: PASSOS A SEGUIR: 1-Es posa en un bol els rovells dels ous
mig quart de sucre,
|
|
RECEPTA DE CUINA
Primer hem de posar un quilo i mig de
farina a un bol.
|
|
Com cada any, els nens de C.
Superior s'han presentat al concurs literari que l'ajuntament ens proposa
per St. Jordi. El tema era "Compta fins a tres..", una carta dirigida als pares per afavorir les actituds positives i esportives, quan anem a veure o fem esport. Enguany l'alumna Laia de 5è B ha sigut finalista i guardonada amb un lot de llibres. L'escola també ha rebut un lot de llibres que afegirem a la nostra biblioteca. Aquesta es la carta de la Laia, llegiu-la, és molt interessant: |
|
Viladecans a 8 de Gener de 2002
L ESPORTIVITAT Hola pares : Aquest dissabte, a la piscina municipal,
es farà un festival per tots els nens i nenes que fan aquesta
activitat esportiva , a la nostra ciutat . Una abraçada de la vostra filla AIAL |
|
Aquestes són la resta
de cartes que el cicle Superior, va presentar , una per nivell. La resta de cartes, van ser enviades als pares de cada nen, en uns sobres que l'Ajuntament ens va fer arribar, i on cada alumne va ficar la seva adreça. Una proposta molt interessant, perquè els pares, sàpiguen que pensen els seus fills, quan veuen o fan esport. |
|
VILADECANS,12 de març de 2002 Hola Nabel. Em dirigeixo a tu, perquè
cada vegada que juga el Barcelona contra un equip perillós
, et poses com un lleó i quasi trenques el televisor, que
sàpigues que trencant el televisor, insultant a l'àrbitre
des de casa i també els jugadors, com tú fas no serveix
per res, només serveix per a fer-te mal a la gola , encara
que sé que si no ho fas, no et quedes tranquil. Però
si tu fossis l'àrbitre, i anessis a un camp i t'equivoquessis
en una falta o un penal, que no ho fos, i a més que tota
la grada t'estigués insultant, pot ser entendries que no
s' ha de cridar.
|
|
Viladecans 3 de
març del 2002
Estimats pare i mare: Una abraçada. |
|
Viladecans,1 de febrer de 2002. Estimats pares: M'agrada i us agraeixo que em vingueu
a veure'm als partits de joquei. Però , el que no entenc i
no m'agrada, és la vostra actitud durant el temps que dura
el partit. Sempre entreu molt contents i amb ganes que guanyi el meu
equip. Però, quan comença el partit no sou els mateixos.
Sou capaços d' intercanviar mil insults amb les altres famílies
siguin amigues , veïnes i algunes ni tan sols les coneixeu .I
no en teniu prou insultant les famílies, que també heu
de insultar als jugadors de l' altre equip. Molts petons de la vostra filla: |
PRESENTACIÓ COMPOSICIÓ DEL CENTRE PROJECTE EDUCATIU QUÈ FEM A L'ESCOLA?