Projecte Educatiu de Centre

 

 

LES  LLENGÜES

La llengua vehicular és el català

La segona llengua és el castellà

La llengua estangera és l'anglès

 L'ARRELAMENT A L'ENTORN

L'escola Eladi Homs és una escola pública de Valls. Per això, treballem de manera especial:

 

1. El coneixement de la ciutat de Valls i els seus entorns

-        festes i tradicions

-        carrers, places, monuments, edificis importants

-        serveis instal·lacions

-        vallenc il·lustres

-        fets històrics rellevants

-        itineraris urbans i de natura

-        cultius, indústria, comerç

 

2. L'estudi de la comarca de l’Alt Camp

-        els pobles: nom, escut, festes, població, serveis, monuments...

-        el paisatge

-        museus, monuments, edificis importants

-        itineraris

 

3.  El coneixement de Catalunya

-           les comarques

-           fets històrics rellevants

-           sortides culturals: monestirs de la ruta del Cister, itineraris de natura,  tallers d'història, concerts i teatre, museus ...      

 

TRETS CARACTERÍSTICS DEL PEC

 

Escola  inclusiva

Normalització educativa

Ensenyament adaptatiu

Flexibilització

 

Escola  inclusiva

L'escola Eladi Homs, des de l'inici de la seva experiència educativa, ha fet opció clara per la inclusió social, funcional i educativa dels alumnes i el PEC parteix del terme inclusió per desenvolupar el procés educatiu de tots i cadascun dels alumnes.

Què entén l'escola Eladi Homs per inclusió? Perquè cada alumne pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats cal atendre la diversitat de tarannàs, capacitats, orígens, interessos i motivacions que configuren les necessitats educatives –ordinàries i especials– de tots i cadascun dels nens i nenes escolaritzats al centre. Per fer-ho, el projecte educatiu de l'escola parteix del convenciment que tots els individus som diferents, que cadascú és com és i que en la diversitat hi ha la riquesa que ens ajuda a desenvolupar-nos com a individus particulars en un entorn socialitzador; per tant, a l'escola Eladi Homs, tothom hi és benvingut i tothom hi té un lloc propi. trets

Normalització educativa

L'escola parteix del principi que el procés inclusiu ha de portar a la normalització educativa, és a dir, que donar resposta a la diversitat no crea un tractament diferenciat entre alumnes (no hi ha alumnes i alumnes diferents), sinó que ajuda a prendre consciència de què totes i cadascuna de les persones som diferents i, per tant, tots necessitem d’un tractament educatiu adequat a les nostres característiques individuals. trets

 

Ensenyament adaptatiu

Foment de metodologies, estratègies d’ensenyament i aprenentatge i activitats de classe diversificades, adreçades a tots els alumnes, que tinguin en compte el/la nen/nena amb necessitats educatives especials i que garanteixin que cada alumne pugui seguir el seu procés individual fent camí conjunt amb els companys. Desenvolupament de plans educatius individualitzats, si cal, en un entorn ordinari normalitzat i normalitzador. trets

Flexibilització

El desenvolupament de les diferents activitats i programes se sustenta en el principi de la flexibilització: desaparició del grup homogeni i tancat, potenciació dels grups flexibles —oberts, heterogenis i variables—desenvolupament de programes diferenciats, PCC obert i dinàmic, adequació dels recursos humans i materials a les necessitats educatives de tots els alumnes... trets