LES LLENGÜES
La llengua vehicular és el català
La segona llengua és el castellà
La llengua estangera
és l'anglès
L'ARRELAMENT A L'ENTORN
L'escola Eladi Homs és una escola
pública de Valls. Per això, treballem de manera especial:
1. El coneixement de la ciutat
de Valls i els seus entorns
-
festes i tradicions
-
carrers, places,
monuments, edificis importants
-
serveis instal·lacions
-
vallenc il·lustres
-
fets històrics rellevants
-
itineraris urbans i de natura
-
cultius, indústria,
comerç
2. L'estudi de la comarca de l’Alt Camp
-
els pobles: nom,
escut, festes, població, serveis, monuments...
-
el paisatge
-
museus, monuments,
edificis importants
-
itineraris
3. El coneixement de Catalunya
- les comarques
- fets històrics rellevants
- sortides culturals: monestirs de la
ruta del Cister, itineraris de natura, tallers d'història, concerts i teatre,
museus ...
TRETS
CARACTERÍSTICS DEL PEC
Escola inclusiva
L'escola Eladi Homs, des de l'inici de
la seva experiència educativa, ha fet opció clara per la inclusió social,
funcional i educativa dels alumnes i el PEC parteix del terme inclusió per
desenvolupar el procés educatiu de tots i cadascun dels alumnes.
Què entén l'escola Eladi Homs per
inclusió? Perquè cada alumne pugui desenvolupar al màxim les seves capacitats
cal atendre la diversitat de tarannàs, capacitats, orígens, interessos i
motivacions que configuren les necessitats educatives –ordinàries i
especials– de tots i cadascun dels nens i nenes escolaritzats al centre. Per
fer-ho, el projecte educatiu de l'escola parteix del convenciment que tots
els individus som diferents, que cadascú és com és i que en la diversitat hi
ha la riquesa que ens ajuda a desenvolupar-nos com a individus particulars en
un entorn socialitzador; per tant, a l'escola Eladi Homs, tothom hi és
benvingut i tothom hi té un lloc propi. trets
Normalització educativa
L'escola parteix del principi que el
procés inclusiu ha de portar a la normalització educativa, és a dir, que
donar resposta a la diversitat no crea un tractament diferenciat entre
alumnes (no hi ha alumnes i alumnes diferents), sinó que ajuda a prendre consciència
de què totes i cadascuna de les persones som diferents i, per tant, tots
necessitem d’un tractament educatiu adequat a les nostres característiques
individuals. trets
Ensenyament adaptatiu
Foment de metodologies, estratègies
d’ensenyament i aprenentatge i activitats de classe diversificades, adreçades
a tots els alumnes, que tinguin en compte el/la nen/nena amb necessitats
educatives especials i que garanteixin que cada alumne pugui seguir el seu
procés individual fent camí conjunt amb els companys. Desenvolupament de
plans educatius individualitzats, si cal, en un entorn ordinari normalitzat i
normalitzador. trets
Flexibilització
El desenvolupament de
les diferents activitats i programes se sustenta en el principi de la
flexibilització: desaparició del grup homogeni i tancat, potenciació dels
grups flexibles —oberts, heterogenis i variables—desenvolupament de programes
diferenciats, PCC obert i dinàmic, adequació dels recursos humans i materials
a les necessitats educatives de tots els alumnes... trets
|