El menjador escolar

Com funciona

L'escola disposa de cuina pròpia i es planteja seriosament tant l'elaboració alimentària, l'equilibri nutricional i el temps del migdia. És per això que aquests espais es regeix per un projecte concret.

El temps de migdia és un espai d'aprenentatge, d’educació en la vida quotidiana i de les pautes de convivència social, en que es poden assolir coneixements, desenvolupar hàbits i habilitats i adquirir actituds i valors. És important que el projecte del menjador escolar sigui una continuïtat del projecte educatiu de l’escola, el qual es té en compte a l’hora de programar els objectius.

En aquest sentit es considera que el menjador escolar ha de dur a terme les següents funcions:

• Proporcionar al comensal un menjar de qualitat tant des del punt de vista nutricional com d’higiene i sensorials.
  • Promocionar hàbits higiènics, alimentaris i de comportament.
  • Potenciar la varietat i la identitat gastronòmica.