CEIP GERBERT D'ORLHAC

93 5836713 93 5895381

C/. J.V.Foix, 34 08173 Sant Cugat del Vallès

93 5897701
Menú Novetats
Menú menjador
Menú extraescolars
Menú documents
Menú Ampa

NORMES I RECOMANACIONS

ENTRADES I SORTIDES

Horari matí: De 9:00h. a 12:30h

Horari tarda: De 15:00h a 16:30h.

Els nens i nenes d'Ed. Infantil entraran per la porta del C/Carles Riba i pel pati d'Educació Infantil. La porta s'obrirà a les 8:55h. i a les 16:25h. Les famílies els acompanyaran i aniran a buscar a l'entrada de l'aula.
L'alumnat d' Ed. Primària entrarà i sortirà per la porta principal, C/ J. Vicenç Foix. La porta s'obrirà puntualment a les hores d'entrada i sortida de l'escola.

L’alumnat no pot sortir de l’escola sense permís.

Si han de sortir per un motiu justificat cal notificar-ho per escrit a l’agenda, al tutor/a i/o als monitors/es de menjador, segons s’escaigui.

Quan la família consideri que el seu fill/a pot tornar a casa només cal que ompli una autorització i especifiqui el que cregui oportú (diàriament, migdia, després de les activitats extraescolars...) Aquesta autorització cal que estigui a l’escola abans del dia 12 de setembre.

PUNTUALITAT

Cal ser puntual.

És necessari justificar per escrit, a l'agenda, els retards.

Penseu que si el nen o nena s’incorpora tard a l’aula perd treball col·lectiu i a la vegada, interfereix en el ritme i la dinàmicadel grup ja que se li ha de dedicar un temps, per curt que sigui, a rebre’l.

ASSISTÈNCIA

Cal assistir regularment a classe i no faltar, a no ser que sigui estrictament necessari. S’han de justificar les faltes d’assistència a l’agenda i/o per telèfon.

L’alumnat no pot assistir a l’escola malalt, per ell mateix i pels seus companys/es

ESMORZARS

Es recomana que l’alumnat vingui a l’escola havent esmorzat acasa i que portin fruita o un entrepà per esmorzar a mig matí. Han de portar aliments sans i naturals.

ANIVERSARIS

Qui vulgui celebrar l’aniversari a classe, ho farà convidant als companys/es a pastís o galetes. Els tutors/es explicaran com fer-ho a la reunió de setembre.

MEDICAMENTS

Els medicaments (antibiòtics) es procuraran donar a casa però en el cas de ser necessària l’administració d’un medicament cal signar una autorització que es donarà a consergeria/secretaria i adjuntar-hi la recepta mèdica. (Sense aquests dos documents no podem donar el medicament)

En cas d’haver d’administrar medicaments diaris al llarg del curs o esporàdics cal portar la recepta mèdica, l’autorització i la prescripció de les dosis a donar (s’ha de deixar a secretaria).

En cas de tenir un nen/a amb febre alta 38,5º se li podrà administrar DALSY o APIRETAL sempre que tinguem l’AUTORITZACIÓ SIGNADA.

Aquest document es signarà un cop per tota l’escolaritat i en cas de canvis, és la família qui ha de comunicar-ho a l’escola.

SANITAT

Cal mostrar i mantenir una correcta higiene corporal iportar la roba neta.

Cal vigilar molt la higiene del cap per la freqüència de paràsits (polls). Si un nen o nena té polls no pot venir a escola fins estar totalment net (polls illémenes).

Així mateix s’ha de notificar a l’escola.

L’escola ho notificarà – via delegats/des - a tota la classe i/o nivell perquè tothom miri el cap els mateixos dies i evitar contagis

QUÈ ES FA QUAN UN NEN/A ESTÀ MALALT O HA PRES MAL?

1r. S’avisa a la família perquè el/la vinguin a buscar i el/la dugui al centre mèdic que cregui més oportú.

2n. En cas de no localitzar la família o aquesta li sigui impossible venir a buscar el nen/a, des de l’escola se’l porta al CAP del c/ La Mina o a la MÚTUA DE TERRASSA/RUBÍ en taxi.

SORTIDES I EXCURSIONS

Es donarà un full per autoritzar als nens i nenes a participar en les sortides que es facin fora l’escola.

És obligatori portar l’autorització signada pels pares o tutors, de no ser així el nen/a no podrà realitzar aquest tipus d’activitat i s’haurà de quedar en una altra aula. Totes les famílies han de signar l’autorització que dóna dret a fer totes les sortides aprovades en el Pla Anual pel Consell d’Escola.

Les sortides, al començament de curs, estan totes posades al calendari de la web.

DRET A ÚS DE LA IMATGE

Totes les famílies hauran de signar un full en què donen o deneguen l’autorització perquè la imatge del seu fill/a es pugui utilitzar en la web de l’escola, reportatges, revista de l’escola... .

Des del curs 2011-2012 l’autorització es va signar per tota l’escolaritat. En cas de canvi en quant a l’autorització o denegació serà la FAMILIA QUI AVISI A L’ESCOLA (secretària).

En el full de dret d’imatge s’inclou l’autorització per Lapublicació de la imatge del nen/a en treballs propis de l’escola, web, revista... i també l’autorització per la web cugat.cat: ràdio, TV Sant Cugat. S’han de signar les dues marcant el sí o el no segons cada família convingui.

AGENDA

L’agenda és un vehicle de comunicació entre l’escola i les famílies i una eina de treball per als infants.

A l’agenda no s’hi escriurà cada dia, només quan sigui necessari.

DEURES

L’objectiu de treballar a casa és:

- Crear l’hàbit de dedicar una estona del dia al treball, estudi,recerca,... després de la jornada escolar.

- Responsabilitzar-se de complir amb els terminis delliurament.

 Organització dels deures

L’alumnat de Primària portarà el deures en una carpeta de deures o “viatgera”.

Cicle Inicial Se’ls donarà deures una vegada a la setmana.

Lectura cada dia: de 10 a 15 minuts.

Cicle Mitjà i Superior, els i les mestres vetllaran perquè no s’ acumulin els deures en un mateix dia.

La col·laboració que es demana a les famílies en els deures és que vetllin perquè el fill/-a:

- Disposi del temps necessari per fer els deures i d’ un espai tranquil on es pugui concentrar.

- Pugui accedir a les fonts d’ informació que estiguin al seu abast, pels treballs de recerca.

- Sigui autònom/a en tot allò que pot fer sol i guiar-lo en allò que necessiti, (evitant tensions ,discussions... que acaben associant-se als deures).

És convenient que llegeixin una estoneta cada dia.

MATERIAL NECESSARI PER A EDUCACIÓ INFANTIL

Tots els nens i nenes han de portar les següents coses:

- Una bata, del color que vulgueu, cordada al davant i amb gomes als punys. Ha de dur una tireta llarga, per poder-la penjar (20 cm.).

- Un paquet de tovalloletes humides.

- Una capsa de mocadors de paper.

- Un got de plàstic.

- Una motxilla que es pugui penjar i sigui fàcil d’obrir i tancar.

- Uns mitjons antilliscants per fer psicomotricitat i dansa (una talla més gran de la que porten habitualment).

- Una muda de recanvi dins d’una bossa de roba amb unes calcetes o calçotets, uns mitjons, uns pantalons, un jersei o samarreta, unes sabates i una tovallola petita. Aquesta bossa es deixarà a l’escola (NOMÉS P3 i P4).

Els nens i nenes han de venir vestits amb roba còmoda i que faciliti la seva autonomia. Els pantalons han de ser fàcils de pujar i baixar (amb goma a la cintura). No es pot portar peto, ni tirants, ni cinturó. El calçat cordat AMB VELCRO, si us plau no els poseu sabates amb cordons.

RECORDEU QUE TOTS ELS OBJECTES PERSONALS DEL VOSTRE FILL O FILLA I TOTA LA SEVA ROBA HAN D’ESTAR MARCADES AMB EL SEU NOM, EN UN LLOC VISIBLE.

MATERIAL NECESSARI PER A EDUCACIÓ PRIMÀRIA

L’alumnat de Primària necessitarà el material següent:

- Una cartera i/o motxilla còmoda, que es pugui obrir i tancar fàcilment i on hi càpiga la carpeta. Si la cartera o motxilla té rodes, cal explicar la necessitat de no utilitzar-la en els llocs on hi ha escales perquè aquestes es fan malbé.

- Un estoig senzill, a partir de 3r, de roba (ni de metall, ni de fusta), amb el material bàsic: 2 llapis, 2 bolígrafs (blau i verd, recomanem que siguin esborrables), un regle de 15 cm, una maquineta, una goma i 12 llapis de colors.

- Una carpeta viatgera senzilla, amb gomes, pot servir la mateixa de l’any passat (de 1r a 4t).

- Tot l’alumnat de Primària portarà una bata per fer Plàstica. Es quedarà a l’escola i es portarà a rentar quan es consideri necessari.

Cal marcar tota la roba i posar una veta de 20 cm. Fer-ho així facilita que el nen/a la deixi ben col·locada en el penjador corresponent i tot estigui molt més ordenat. La vostra col·laboració és molt important.

MATERIAL O EQUIP NECESSARI PER A ALGUNES ÀREES

Per treballar Psicomotricitat, Ed. Física, Dansa i Moviment es demana que portin uns mitjons antilliscants: A Ed. Infantil els han de dur dins d’una bosseta de roba marcada amb el nom de l’infant, es guardaran a l’aula i se’ls enduran a casa per rentar, quan es consideri convenient.

L’alumnat de Primària els portarà els dies que tinguin aquesta àrea en sessió llarga al gimnàs.

Els dies de Psicomotricitat els nens i nenes hauran de portar roba còmoda. A Ed. Infantil és important que les sabates portin velcro.

Els dies d’Ed. Física l’alumnat de Primària haurà de portar roba i calçat esportiu.

El dia de la sessió curta (tots els nivells de 1r a 6è) ha de portar una samarreta dins d’una bosseta per canviar-se després de la classe d’educació física.

El dia de la sessió llarga, l’alumnat de CI ha de portar una samarreta de recanvi i mitjons antilliscants. De 3r a 6è cal que portin roba de recanvi, xancletes o sandàlies, tovallola, sabó i pinta ja que després de l’exercici es dutxaran.

RECORDEU QUE TOT EL MATERIAL QUE PORTIN ELS NENS I NENES HA D’ESTAR MARCAT AMB EL NOM I COGNOMS CORRESPONENTS.

Tornar a L'ESCOLA