LES LÍNIES BÀSIQUES |
El CEIP L'ALZINA és una Escola Pública i, com a tal, ha desenvolupar els actuals plans d'educació. Però això no vol dir que, sense perdre'ls de vista, no puguem donar-li una identitat pròpia, adaptada a les característiques i particularitats de la nostra comunitat i que ha de servir per aconseguir una formació integral i adequada a les necessitats de la societat actual.
La llengua base de l'aprenentatge és el català i s'integra els alumnes en la nostra cultura, procurant garantir, en acabar l'escolarització, el domini de les dues llengües oficials (català i castellà). L'anglès és la llengua estrangera que s'imparteix, a partir de P-5.
Som una escola oberta i plural, que respecta les diferents ideologies i creences religioses de tota la gent que forma la nostra comunitat educativa.
Treballem per assolir una educació personalitzada, tenint en compte la promoció individual de l'alumne.
Pretenem desenvolupar els diferents aspectes de la personalitat i de l'autonomia personal.
Potenciem l'expressió i l'experimentació i veiem la necessitat de recerca de nous mètodes i continguts, de les innovacions didàctiques, i introduïm, en la mesura de les nostres possibilitats, els nous mètodes, tècniques i mitjans que, degudament contrastats i avaluats, puguin significar un pas endavant.
Som una escola oberta a la Comunitat Educativa, a la participació i col·laboració adequada a l'entorn, al barri i al poble.
Oferim una avaluació contínua als alumnes, amb activitats de reforç amb l'objectiu d'intentar millorar el rendiment escolar.
Volem que els nostres alumnes se sentin escoltats i acollits. S'exigeix i s'avisa tot respectant la dimensió individual. Corregim els nostres alumnes i els exigim responsabilitats.
Tenim com a finalitat proporcionar una formació integral, igual per a tots i adaptada, tan com sigui possible, a les necessitats, aptituds i capacitats de cadascú.
|
|
L'escola és d'una sola línia i tota l'escolarització s'estructura en dues etapes: Etapa Infantil i Etapa Primària:
Etapa Infantil |
P3 - P4 - P5
|
Etapa Primària
|
Cicle Inicial |
Primer i Segon |
Cicle Mitjà |
Tercer i Quart |
Cicle Superior |
Cinquè i Sisè |
El professorat de cada cicle es reuneix un cop per setmana, i sempre que sigui necessari, per desenvolupar i unificar els criteris pedagògics necessaris i tots aquells altres aspectes que calgui coordinar.
Quinzenalment, i sempre que sigui necessari, es reuneixen els coordinadors de cada cicle per elaborar, unificar, revisar, coordinar, etc. la línia pedagògica de l'Escola.
Quinzenalment, i sempre que sigui necessari, es reuneix el Claustre de Professors/es, òrgan de treball, de debat i d'aprovació de totes les propostes que sorgeixen del sector professorat.
Un cop al trimestre, i sempre que sigui necessari, es convoca es convoca el Consell Escolar, òrgan representatiu dels diferents sectors que formen la nostra Comunitat Educativa (professorat, pares/mares, representant de l'Ajuntament i representant del personal d'administració i serveis). Aquest òrgan està format per les següents persones:
- El/la Director/a
- Sis representants del sector professorat
- Sis representants del sector pares i mares
- El/la Cap d'Estudis
- El/la Secretari/a
- Una persona representant de l'Ajuntament
- Una persona representant de l'APMA
- Una persona representant del PAS
Bàsicament, les seves funcions són:
- Elegir Director/a
- Decidir sobre l'admissió d'alumnes dins del marc de la normativa vigent.
- Resoldre conflictes i imposar sancions en matèria de disciplina d'alumnes d'acord amb les normes que regulen els seus drets i deures, escoltats els professors i tutors i amb l'audiència dels afectats i, si s'escau, dels representants legals.
- Aprovar el projecte de pressupost del Centre, tenint en compte les disposicions educatives vigents.
- Aprovar a avaluar la programació general del Centre que, amb caràcter anual, elabori l'Equip Directiu, juntament amb el Claustre de professors/es.
- Elaborar les directrius per a la programació i desenvolupament de les activitats complementàries, visites, sortides i viatges, menjadors, amb la col·laboració de l'APMA (Associació de Pares i Mares d'Alumnes).
- Elaborar i aprovar el Reglament de Règim Interior del Centre o actualitzar-lo quan calgui.
- Aprovar la Memòria Anual del Centre.
- Aprovar el Pla Anual del Centre. v
- Aprovar les possibles modificacions del Projecte Educatiu, Projecte Lingüístic i Reglament de Règim Intern.
- Establir les relacions de col·laboració amb altres Centres amb finalitats culturals i recreatives.
- Promoure l'optimització de les instal·lacions i equip escolar, així com vetllar per la seva conservació i renovació.
- Supervisar l'activitat general del Centre en els aspectes administratius i docents.
- Qualsevol altra funció que li sigui atribuïda per les disposicions del Departament d'Ensenyament.

|
LA RELACIÓ FAMÍLIA-ESCOLA |
Entrevistes
El contacte amb les famílies es realitza a nivell col·lectiu amb una reunió a principi de curs, on cada tutor explica els objectius específics a assolir i el funcionament de la seva classe, i on es farà lliurament als pares, per escrit, d'aquests objectius. L'equip de mestres creu molt necessària l'assistència del pare i de la mare en aquestes reunions.
A nivell individual es realitza una entrevista amb els pares en iniciar el nen o nena la seva estada a l'escola quan es P-3.
Les entrevistes individuals es mantenen en els diferents cursos, com a norma, un mínim d'un cop al curs si no hi ha cap problema o situació que determini haver-ne de fer més, i sempre que el professor/a o els pares ho creguin necessari.
Informes
A l'Etapa Infantil les famílies reben un informe escrit del procés d'aprenentatge al desembre i en acabar el curs.
A l'Etapa Primària se'n reben tres, un a cada final de trimestre.
El Full Informatiu
Les famílies reben informació puntual dels acords i decisions importants del Consell Escolar, a través d'un extracte de la reunió que es fa arribar a través del Full Informatiu. En aquest full, a més, s'informa de totes aquelles qüestions que afecten la vida escolar del Centre.
Se n'edita un cada mes i sempre que hi hagi algun tema que ho requereixi.

|
|