Festes Sortides Cosa d'alumnes Novetats i noticies Activitats i recursos

Dades generals de l'escola

Ajuntament de Palafolls

Característiques del centre

El CEIP Les Ferreries és l'únic centre públic d'Educació Infantil i Primària de Palafolls. Actualment som una escola de quasi tres línies consolidades, amb més de 400 alumnes matriculats. S'imparteixen tots els nivells de segon cicle d'Educació Infantil (P-3, P-4 i P-5 ) i tots els nivells d'Educació Primària.

La nostra escola és pública, democràtica i no confessional. No obstant, la llei dóna el dret a rebre classes de religió catòlica, islàmica, jueva i musulmana. Actualment només és operativa la religió catòlica. Els alumnes que no fan religió dediquen aquest temps a ensenyaments alternatius de convivència i d'ètica.

L'horari del centre per als alumnes és de 9 a 12 del matí i de 3 a 5 de la tarda. Cada any, el Consell Escolar decideix si demana o no la jornada continuada (de 9 a 13) les dues primeres setmanes de setembre i les dues darreres de juny, a més de l'últim dia del primer trimestre. Les portes de l'escola es tanquen a les 9:05 i a les 15:05, no permetent-se l'entrada de cap alumne que no porti justificant seriós (visita al metge, per exemple).

La llengua d'ensenyament és el català. A partir de primer de Primària es comencen les classes de llengua castellana segons la normativa vigent.

L'idioma estranger que s'imparteix és l'anglès, a partir de tercer de Primària.

L'AMPA ofereix activitats extraescolars cada curs. L'Ajuntament també ofereix activitats esportives i d'altres.

L'escola disposa de servei de menjador, que aquest curs s'ha fet a través del Consell Comarcal amb les empreses SEHRS i Xauxa.

El Consell Comarcal del Maresme s'encarrega del transport escolar pels alumnes de Sant Lluís, la urbanització del Mas Carbó i Sant Genís.

Hi ha un problema quant el creixement de l'escola, encara que s'han construit quatre noves aules. El centre estava inicialment pensat per a dues línies i actualment ja estan triplicats els cursos de P-3, P-4, segon, tercer i quart de Primària.

Els espais

Aules de grup

En aquests moments disposem de 23 tutories o aules de grup. En elles s'imparteixen la majoria d'àrees i és un espai propi del grup assignat.

Aula de música

L'aula de música és l'espai dedicat a les activitats d'Educació Musical.

Aula d'Informàtica

L'aula d'informàtica disposa de 14 ordinadors connectats en xarxa. Per aquest espai passen tots els nens de l'escola setmanalment.

Sala de Psicomotricitat

La sala de psicomotricitat està destinada a les activitats psicomotrius de l'etapa d'Educació Infantil.

Aula d'Educació Física

Es tracta d'un espai provisional, on es realitzen algunes de les activitats de l'àrea d'Educació Física. En aquests moments no disposem de gimnàs ni de vestidors i dutxes pels alumnes (esperem que això canvii aviat...).

Aules de petit grup

Són petites aules que s'aprofiten per ensenyaments diversos com els reforços, ensenyaments alternatius, logopèdies...

Aules de NEE

Actualment el nostre centre disposa de dues aules dedicades a les NEE.

Sala de mestres

És un espai dedicat als mestres que serveix com a punt de trobada, lloc de reunions, consulta de materials educatius i de publicacions, lloc per impartir cursos i seminaris, etc.

Biblioteca i sala d'audiovisuals

L'escola disposa d'una biblioteca que fa al mateix temps de sala d'audiovisuals. En aquests moments, però, i dades la falta d'aules a l'escola, aquest espai està destinat a una tutoria.

Menjador

L'escola també disposa de menjador escolar. Aquest servei està gestionat per una empresa de catering i disposa de monitors de menjador.

Patis i zones d'esbarjo

L'escola té una pista polisportiva i un pati de sorra per a primària. A parvulari disposen de dos zones de pati, també de sorra.