Mestres Responsables:
Silvia Rico i Cristina Lucas
Explicació
Taller:
1a sessió: Un
cop els nens distribuïts en les diferents aules començarem
la sessió explicant un conte de l'aigua.
Seguidament formularem hipòtesis sobre el conte i en
treurem alguna conclusió.
Després experimentarem amb aigua i sabó o diferents
motlles de filferro per fer bombelles.
Volem que els alumnes se n'adonin que sigui de la forma que
sigui el motlle, la bombolla sempre surt rodona.
2a sessió: A partir d'una amolleta d'aigua,
glicerina,colorant i purpurina farem un treball per endur
a casa on els nens podran observar que l'aigua i la glicerina
quan es sacseja queda tot barrejat però al deixar-la
en repós torna al seu estat original i no es barreja.
Posem colorant i purpurina per fer-lo més atractiu
i decoratiu.
Nom
del Taller: TALLER DEL SO
Mestre Responsable:
Marta Gui i Montse Salvà
Explicació
Taller:
1a sessió:
Ens presentarem i explicarem als nens en què consistirà
el taller. Els farem fixar
en les qualitats del so i el silenci.
Farem l'experiment del telèfon i el de l'altaveu.
Farem un clixé on dibuixaran la seva experiència.
2a sessió: Farem
l'experiment de l'òrgan d'ampolles.
Farem un clixé on dibuixaran la seva experiència.
Comiat del taller.
Nom
del Taller: ELS IMANTS
Mestre Responsable:
Noelia (TEI) i Núria Oller
Explicació
Taller:
1a Sessió:
Repartirem
als nens i nenes imants de tots tipus i deixarem que experimentin
amb el material una estona.
(Formulació d'hipòtesi).
Seguidament oferirem als nens i nenes materials diversos (paper,
plàstic, roba, aigua, ferro, acer,...) per continuar
experimentant i formulant hipòtesi.
Finalment elaborarem les conclusions i farem una "fitxa-
resum" de l'activitat.
Si la durada de la sessió ho permet els proposarem
el següent joc: Caldrà que en un termini de temps
preestablert cada nen intenti atraure el màxim de clips
possibles amb el seu imant.
2a Sessió: Joc de pesca:
Cada nen/a punxarà/retallarà 2/4 peixets de
cartolina de colors diferents. Seguidament enganxaran un clip
a cada peixet i els posarem (per grups) en diversos recipients
d'aigua. Els repartirem una "canya" de pescar
amb un imant a la punta i, a jugar...!!! A veure qui pesca
més peixets en un temps determinat!
Nom
del Taller: TALLER DE L'HORT
Mestre
Responsable: Pili Alcazar i Lourdes Baltrons
Explicació
Taller:
1a Sessió:
Estampació
amb hortalisses en un tros de roba. Serà un mocador
o un davantal que desprès s'utilitzarà per treballar
en l'hort.
2a Sessió:
Treballar
la terra i plantar una planta.
1a Sessió:
- presentació i explicació
de les dues sessions de tallers. Ala primera sessió
els alumnes grabaran la seva veu, l'escoltaran i transformaran
amb el programa audacity. A continuació es farà
una foto a cada alumne/a per tal de preparar la sessió
següent
2a Sessió:
A través
del programa super goo, els/les alumnes transformaran la foto
que hem realitzat a la sessió anterior.
1a Sessió:
Repartirem als nens i nenes una cartolina blanca amb un cercle
dibuixat el qual hauran de punxar.
Un cop punxat hauran de pintar amb els dits tot de puntets
al voltant del cercle. Els colors que utilitzaran seran el
( groc, blau, verd i vermell).
Al centre del cercle hi haurà un foradet que també
l'hauran punxat. Dins d'aquest forat hi introduiran un llapis
que servirà per girar i poder confeccionar la baldufa.
I donem per acabada la primera sessió.
2a Sessió:Observem
els colors bàsics i desprès passarem a fer hipòtesis
sobre els resultats de les diferents barreges.
Posarem plàstics a les taules i a través de
la manipulació directa observarem els canvis produïts.
Com a resultat final de la tasca farem una petita feina per
tal que quedi constància.
Farem un moral per poder plasmar els resultats obtinguts en
la barreja de colors. I finalitzarem la segona sessió
tot penjant el moral al passadís.