TALLERS D'INFANTIL

Nom del Taller: TALLER DE L'AIGUA
Mestres Responsables: Silvia Rico i Cristina Lucas

Explicació Taller:

1a sessió: Un cop els nens distribuïts en les diferents aules començarem la sessió explicant un conte de l'aigua.
Seguidament formularem hipòtesis sobre el conte i en treurem alguna conclusió.
Després experimentarem amb aigua i sabó o diferents motlles de filferro per fer bombelles.
Volem que els alumnes se n'adonin que sigui de la forma que sigui el motlle, la bombolla sempre surt rodona.

2a sessió: A partir d'una amolleta d'aigua, glicerina,colorant i purpurina farem un treball per endur a casa on els nens podran observar que l'aigua i la glicerina quan es sacseja queda tot barrejat però al deixar-la en repós torna al seu estat original i no es barreja. Posem colorant i purpurina per fer-lo més atractiu i decoratiu.

 

Nom del Taller: TALLER DEL SO
Mestre Responsable: Marta Gui i Montse Salvà

Explicació Taller:

1a sessió: Ens presentarem i explicarem als nens en què consistirà el taller. Els farem fixar en les qualitats del so i el silenci.
Farem l'experiment del telèfon i el de l'altaveu.
Farem un clixé on dibuixaran la seva experiència.

2a sessió: Farem l'experiment de l'òrgan d'ampolles.
Farem un clixé on dibuixaran la seva experiència.
Comiat del taller.

 

Nom del Taller: ELS IMANTS
Mestre Responsable: Noelia (TEI) i Núria Oller

Explicació Taller:

1a Sessió: Repartirem als nens i nenes imants de tots tipus i deixarem que experimentin amb el material una estona.
(Formulació d'hipòtesi).
Seguidament oferirem als nens i nenes materials diversos (paper, plàstic, roba, aigua, ferro, acer,...) per continuar experimentant i formulant hipòtesi.
Finalment elaborarem les conclusions i farem una "fitxa-
resum" de l'activitat.
Si la durada de la sessió ho permet els proposarem el següent joc: Caldrà que en un termini de temps preestablert cada nen intenti atraure el màxim de clips possibles amb el seu imant.

2a Sessió: Joc de pesca:
Cada nen/a punxarà/retallarà 2/4 peixets de cartolina de colors diferents. Seguidament enganxaran un clip a cada peixet i els posarem (per grups) en diversos recipients d'aigua. Els repartirem una "canya" de pescar
amb un imant a la punta i, a jugar...!!! A veure qui pesca més peixets en un temps determinat!

 

Nom del Taller: TALLER DE L'HORT
Mestre Responsable: Pili Alcazar i Lourdes Baltrons

Explicació Taller:

1a Sessió: Estampació amb hortalisses en un tros de roba. Serà un mocador o un davantal que desprès s'utilitzarà per treballar en l'hort.

2a Sessió: Treballar la terra i plantar una planta.

 

Nom del Taller: INFORMÀTICA
Mestre Responsable: CARME FREIXAS/ MAIRA RODRÍGUEZ

Explicació Taller:

1a Sessió:
- presentació i explicació de les dues sessions de tallers. Ala primera sessió els alumnes grabaran la seva veu, l'escoltaran i transformaran amb el programa audacity. A continuació es farà una foto a cada alumne/a per tal de preparar la sessió següent

2a Sessió: A través del programa super goo, els/les alumnes transformaran la foto que hem realitzat a la sessió anterior.

Nom del Taller: ELS COLORS

Mestre Responsable: NÚRIA FRESQUET / LAIDA BATLLORI

Explicació Taller:

1a Sessió: Repartirem als nens i nenes una cartolina blanca amb un cercle dibuixat el qual hauran de punxar.
Un cop punxat hauran de pintar amb els dits tot de puntets al voltant del cercle. Els colors que utilitzaran seran el ( groc, blau, verd i vermell).
Al centre del cercle hi haurà un foradet que també l'hauran punxat. Dins d'aquest forat hi introduiran un llapis que servirà per girar i poder confeccionar la baldufa. I donem per acabada la primera sessió.

2a Sessió:Observem els colors bàsics i desprès passarem a fer hipòtesis sobre els resultats de les diferents barreges.
Posarem plàstics a les taules i a través de la manipulació directa observarem els canvis produïts.
Com a resultat final de la tasca farem una petita feina per tal que quedi constància.
Farem un moral per poder plasmar els resultats obtinguts en la barreja de colors. I finalitzarem la segona sessió tot penjant el moral al passadís.