TALLERS DE CICLE INICIAL

Nom del Taller:ARTISTES
Mestre Responsable: AURORA POUS

Explicació Taller:

1a Sessió: Kandinsky
Primerament mirarem amb el projector unes 7 o 8 obres de l'artista(i explicarem quatre detalls de la seva obra i vida) i posarem èmfasi en aquelles que després treballarem a l'aula.
En la primera activitat a l'aula els alumnes faran en un paper quadiculat i amb ceres una sèrie de cercles concèntrics de manera que quan després les unim unes amb les altres ens surti una obra de l'autor. Seguidament donarem una cartolina negre a cada nen i pintura de manera que amb els dits puguin crear una altre obra.

2a Sessió: Mondrian
Primerament mirarem amb el projector unes 7 o 8 obres de l'artista(i explicarem quatre detalls de la seva obra i vida) i posarem èmfasi en aquelles que després treballarem a l'aula.
Un cop allà recordarem els trets més característics de les obres que hem vist i amb l'ajuda d'uns rodets i d'uns cotxes de joguina practicarem el traç lineal, tot utilitzant només colors primaris.

3a Sessió: Van Gogh
Primerament mirarem amb el projector unes 7 o 8 obres de l'artista(i explicarem quatre detalls de la seva obra i vida) i posarem èmfasi en aquelles que després treballarem a l'aula.
En la primera activitat a l'aula els alumnes i amb l'ajuda de la seva foto i llapis de colors es faran un autoretrat.i la següent consisteix en dibuixar un paisatge amb tèmperes i utilitzant sobretot el color groc (i altres colors càlids)tal com feia l'artista en moltes de les seves obres.

Nom del Taller: MANUALITATS
Mestre Responsable: MÒNICA LEON

Explicació Taller:

Sessió 1: . Els alumnes realitzaran un quadre i un marc amb pasta de llacets.
1r. Realitzaran un dibuix. Posaran cola en el marc i enganxaran els llacets ben junts.
Un cop estigui sec, pintaran la pasta amb pintura daurada o platejada. Fixaran el dibuix en una base de cartró i enganxaran el marc. Perquè s'aguanti posarem darrera del quadre un tros de cartró.

Sessió 2:. Divermàgic
" Realitzar diferents figures amb aquest material.
. Realització d'un cocodril de decoració. Els alumnes tindran la plantilla d'aquest animal, l'hauran de pintar en diferents tonalitats fent les escames, després retallaran les dues parts, davant i darrere i les enganxaran

Sessió 3:Un mòbil de les estacions de l'any.
Els alumnes tindran diferents dibuixos relacionats amb l'estació de l'any en la què estiguem: Pintaran els dibuixos amb retoladors, i faran un foradet on passaran un fil. Aquest fil anirà lligat a uns pals de pinxo


Nom del Taller: PINTURA
Mestre Responsable:Montse Fuentes

Explicació Taller:

1a Sessió:PINTURA DE DITS:
Dibuixo i pinto animalets

Abans de pintar, han de calcar el dibuix dels animals en un foli A-3 i després escriure el nom de cada animal amb lletra lligada.
A continuació hauran de pintar amb els dits, el cap i/ o cos dels animalets (tot fent ditades

2a Sessió:PAPER DECORAT

Un cop tinguem el material* repartit per taules, cobrirem tot el full amb una capa generosa de cola.
A continuació amb un pinzell més prim aplicarem la pintura (colors primaris) formant tires o taques sobre la capa de cola.
Per donar forma, passarem una pinta o escuradents fent línies ondulades al llarg del paper (en direcció horitzontal o vertical).
També podem marcar cercles i altres formes amb diferents utensilis o amb els dits.
Un cop sec, muntaran la seva carpeta de plàstica amb cartolina A2 i enganxaran el seu paper decorat.
És necessari netejar els estris amb aigua després d'utilitzar-los.

*Millor tenir la cola preparada abans de fer l'activitat. Ha de quedar "gelatinosa".

3a Sessió: ESTAMPAT:
1/ AMB COSES NATURALS

Es tracta d'estampar amb motius diversos la fulla de paper aprofitant els relleus naturals.
Escollim el que volem estampar (estarà preparat: mitges patates, suros, fulles,
Aros de ceba,...), amb cura pintem la cara que volem estampar i l'apretem lleugeramnet en el paper.
Per acabar podem afinar detalls o completar el dibuix resseguint les formes amb retoladors brillants.
2/ESTAMPAT INVERS
Diluïm la pintura en aigua fins aconseguir la textura de la tinta. Xopem la fulla de paper amb la pintura escollida (colors secundaris). Posem sobre el full les plomes, la blonda o la sal i deixem assecar al sol. Un cop sec retirem les plomes... es veuran les siluetes dels elememts que hi hem posat.
Un cop sec podem afinar detalls amb retoladors brillants.

Nom del Taller: CERES
Mestre Responsable: Anna Fàbregas

Explicació Taller:

1a Sessió:Descoberta de textures.
Es donaran quatres materials per experimentar : paper de vidre, foli per rebregast paper de cuina i escorça d'un arbre.
a/ Els nens experimentaran el contacte de les ceres amb els materials proposats. Després enganxaran les mostres resultants sobre un paper blance mida A-3.
Ones de colors
B/ Aquesta activitat consisteix en omplir les zones buides en forma d'ona, amb ceres de colors segons el gust de cadascú, i fent-hi petites decoracions al damunt. Després s'envernissa.

2a Sessió:Teranyina.
Els nens faran traços radials amb la cera de color negre d'una punta a l'altra del paper mida A-4. Després faran el tramat d'una teranyina i al final l'aranya. Pintaran les zones que s'han creat amb les ceres de colors segons el gust de cadascú..Després s'envernissa.
Disc simultani i el seu efecte òptic.
A/Pintar una circumferència partida en 7 trossos dels colors de l'arc de sant Martí. Envernissar i retallar.

3a Sessió:Disc simultani i el seu efecte òptic.
B/Es comprovarà que posant un llapis petit en el forat central, el cercle pintat fa un efecte òptic i no es diferencien els colors.
Decoració de la portada de l'àlbum

Nom del Taller: MODELATGE
Mestre Responsable: Gemma Saborido

Explicació Taller:

1a Sessió:Amb l'ajuda guia de la mestra els alumnes construiran un llapisser amb el fang.

2a Sessió: Els alumnes pintaran el llapisser de la setmana anterior.

3a Sessió: Amb la plastelina i amb poca ajuda de la mestra (observació) els alumnes escolliran una figura i la construiran.

Nom del Taller: JOCS MATEMÀTICS
Mestre Responsable: Patrícia Sànchez

Explicació Taller:

1a Sessió: "mikado" confeccionar el joc pintant les fitxes i
aprendre les normes de joc i practicar am els companys/es.

2a Sessió: "la caixa màgica" pintar el números a les pedres
folrar la caixa amb papers de seda i envernissar, a dintre construir les separacions en les que aniran les fitxes.

3a Sessió: "la guineu i les oques"pintar el taules i elaborar les fitxes.
aprendre les normes del joc i practicar amb els companys/es.

Nom del Taller: MANDALES
Mestre Responsable: Rosa Mª Macià

Explicació Taller:

1a Sessió: pintar amb punts (puntejar)
Mirar bé el dibuix,veure quins colors creu que s'han de posar.

2a Sessió:pintar amb ratlles. Sentir-se tranquils i aprendre a compartir els colors amb els demès.

3a Sessió: acabar la feina i retallar