Racó Verd
CURS 05-06
Actualitzat: 1 de febrer del 2007
ANELLAMENT D'AUS

El 21 d'octubre de 2005 va ser un dia molt calorós. Vam visitar una estació d'anellament en el massís de les Gavarres, en concret a (Cassà de la Selva).
A la masia de "Can Vilallonga" ens esperaven dos monitors.
Amb un monitor vam escoltar els cants i reclams d'alguns ocells de la zona (pit-roig, merla, puput,….) i vam distingir i reconèixer els diferents estrats de la natura: arbres, arbustos i herbes.
L'altre monitor ens ensenyà a distingir les diferents plomes de l'ocell , com es fa l'anellament i com es col·loquen les xarxes per capturar-los.
La sortida ens tenia emocionats però ens va decepcionar. En el lloc de les xarxes no hi vam tobar cap ocell perquè no era bona hora al migdia. La nostra participació va ésser molt d'observar i nosaltres ens hagués agradat anellar algun ocell.

Hem comprovat que cal tenir bons coneixements d'ornitòleg i ser expert per ser anellador d'ocells. L'ofici d'ornitòleg és dur, cansat i no sempre quedes satisfet amb els resultats.

NO ELS TORNAREM A VEURE
Des que érem ben petits, havíem vist als arbres del carrer Torrentó. Les mèlies.
Quan vam començar a l'escola ja eren grans i macos. Recordem que a la primavera feien unes flors petites, però molt maques, també recordem la pudor que feien les boletes quan les xafàvem.
Els avis d'alguns de nosaltres recorden encara quan els van plantar però ara aquests arbres ja formen part del passat i de la nostra memòria.
El curs passat van començar a tallar una filera i a començament d'aquest curs els que quedaven. Quan els van tallar érem al pati i ens va fer molta pena.
Ara sense arbres sembla un polígon industrial i hi han plantat altres arbres petits que nosaltres potser ja no veurem quan siguin grans.
A tots els nens de l'escola ens ha sabut greu que els tallessin, ens agradaven molt i també ens feien molta ombra quan feia calor.
Pensem que podien haver fet la vorera igualment i conservar els arbres.
Us posem una foto perquè tots recordem com eren les mèlies del carrer

UN PASSEIG PEL CROSCAT I LA FAGEDA D'EN JORDÀ

El dimarts 25 d'octubre de 2005 vam anar a Olot , comarca de la Garrotxa a visitar els volcans. Quan vam arribar, vam esmorzar i després vàrem anar caminant fins al volcà Croscat. Aquest volcà és el més jove i el més alt de la zona i té forma de ferradura .Nosaltres estàvem situats a la part de darrere del volcà, al lloc on fa uns anys els homes van treure una part d'aquest, per construir cases . Es veien molt bé els colors de dins del volcà . Era curiós i maco veure'l tan a prop.
La Montse, que era la nostra monitora, ens va explicar moltes coses sobre el Croscat i després vam fer un joc d´enganxar cartolines.
Mes tard l'autocar ens va portar a la Fageda d'en Jordà, un bosc de faigs que va créixer sobre la lava del Croscat . Allà vam dinar i després vam fer un passeig per aquell silenciós i tranquil bosc.
Va ser un dia molt divertit!!!

ECLIPSI DE SOL

El 3 d'octubre de 2005, vam observar un eclipsi de sol espectacular perquè va ser visible des del nostre planeta i sobretot des del lloc on estàvem (l'escola).
Què ens va sorprendre?
-que va canviar la llum del dia però no vam quedar a les fosques.
-que els ocells anàvem esverats.
-que vam observar l'eclipsi solar protegits amb unes ulleres especials (de soldador).
-que vam experimentar i observar l'evolució del moviment que feia la Lluna davant del Sol. (teníem una cartolina amb un petit forat i vam fer coincidir els raigs de Sol pel forat; la llum es reflectia a la paret o al terra i deixava visible el recorregut que feia la Lluna sobre el Sol, no va quedar totalment tapat).
-també vam estar pendents d'imatges d' Internet que enviaven els observatoris preparats.
-que és el primer fenomen d'aquestes característiques que es veu a Espanya des del segle XVIII.
-que no tots els eclipsis de Sol són iguals. Hem estudiat que poden haver-hi diferents eclipsis de sol (total, parcial i anul·lar) segons la distància de la Lluna.

Conclusió d'un eclipsi de Sol: Sabem que la Lluna gira al voltant de la Terra , però de tant en tant, s'interposa entre el Sol i la Terra. Això provoca que la llum solar durant un període curt de temps no arriba en algunes zones del món i es fa fosc de cop.

BORDILS ESTA INUNDAT D'AIGUA(Alumnes de P5)

A Bordils va ploure molt i els carrers es van inundar. No vam anar a l'escola. La Riera porta molta aigua! No se si podré sortir de casa! Volen les papareres!