|
Som
un centre d'ensenyament públic d'Educació
Infantil i Primària pertanyent a la Generalitat
de Catalunya.
A
continuació us destaquem la nostra manera de
ser i les caraterístiques que ens defineixen
com a escola:
|
Projecte
educatiu |
Trets
d'identitat d'escola |
- Formació
integral de lalumne.
- Pluralisme
ideològic i valors democràtics.
- Gestió
institucional participativa (Consell Escolar, Claustre,
AMPA,...).
- Coeducació.
- Integració.
- Innovació
pedagògica.
- Formació
Permanent del Professorat.
- Assoliment
daprenentatges significatius.
- Inserció
dels alumnes en lentorn social en el que viuen.
- Foment
d'una actitud curiosa, crítica i investigadora.
- Actituds
de col.laboració, respecte, solidaritat i
tolerància
- Respecte
als diferents ritmes evolutius i a les capacitatats
intel·lectuals
- Com
a línies generals d'escola, ens podem definir
com a escola DEMOCRÀTICA, LLIURE, PARTIDÀRIA
DE LA INTEGRACIÓ, CATALANA I DE QUALITAT.
En aquesta escola tenen cabuda totes les ideologíes,
races, ...
- DEMOCRÀTICA:
escola on les decisions es prenguin després
de deliberacions. On les decisions es prenguin
per consens.
- LLIURE:
on la llibertat permeti aprendre i ensenyar:
llibertat de paraula, idees, religió.
- PARTICIPATIVA:
on la participació sigui l'objectiu principal
de tots els estaments que treballem per l'escola.
Fer una escola participativa, canalitzant bé
aquesta participació. Escola inserida
a l'entorn, coneixedora de la seva realitat,
de les seves tradicions. Participativa en les
expressions populars del poble.
AMB LA INTEGRACIÓ: apostem per integrar
tot aquells nens i nenes que puguin ésser
integrats dins una escola ordinària.
- CATALANA:
una escola que integri la cultura catalana,
la cultura popular, coneixedora de la seva història
i dels seus fets.
- DE
QUALITAT: que sigui a l'avantguarda dels
moviments pedagògics i de les noves idees
en educació. Que hi hagi una veritable
autoexigència de fer una escola competent
i adaptada a la realitat social on ens movem.
- SOLIDÀRIA
I RESPECTUOSA AMB
EL MEDI AMBIENT
|
Projecte
lingüístic |
- La
llengua catalana és la llengua vehicular
i d'aprenentatge de l´escola. Totes les àrees,
excepte la llengua castellana i estrangera, es faran
en català.
- La
llengua castellana serà introduïda al
cicle inicial d'educació primària
- La
llengua estrangera serà l'anglès,
que serà introduït al cicle inicial
de l´educació primària
|
|
Projectes
en desenvolupament |
Pla
estratègic de centre (cursos
2003-04 al 2006-07):
-
Potenciació de la Tecnologia de la
Informacio i la Comunicacio (TIC) en la pràctica
educativa.
- Assoliment
de les competències bàsiques
en TIC.
|
Projecte
ORATOR
(Concedit a l'escola el curs 2000-2001):
- Millora
en l'ensenyament de les llengües estrangeres
-Anglès- en la modalitat de creació
d'aules d'idiomes
|
Assessorament
sobre l'aprenentatge de la lectoescriptura des
d'un enfocament constructivista.
|
Assessorament
d'informàtica (Concedit a l'escola
per al curs 2003-2004 dins del Pla estratègic
de centre)
|
Participació
en la Coordinació d'escoles 3-12.
- La
nostra escola assisteix a les jornades convocades.
|
Padrins
de lectura. Activitat entre alumnes d'infantil
5 anys i sisè. |
|
|
Nivells
educatius |
Educació
Infantil
|
Pàrvuls
3 anys |
P3
|
Pàrvuls
4 anys |
P4
|
Pàrvuls
5 anys |
P5
|
|
Educació
Primària
|
Cicle
Inicial |
1r
|
2n
|
Cicle
Mitjà |
3r
|
4t
|
Cicle
Superior |
5è
|
6è
|
|
I
en acabar la Primària:
Coordinació amb els professors de lESO
i garantia de continuïtat en els instituts
adscrits: IES Martí i Franquès
i IES Vidal i Barraquer
|
|
|
Recursos
humans i equipaments |
Recursos
humans |
|
mestres
tutores dEducació Infantil
|
|
mestres
de suport a Educació Infantil
|
|
mestres
tutors dEducació Primària
|
7
|
mestres
de suport a Educació Primària
|
|
mestres
dEducació Especial
|
|
mestres
dAnglès
|
|
mestres
de Música
|
|
mestres
dEducació Física
|
|
mestres
de Religió
|
|
tècnics
d'Educació Especial
|
|
especialistes
externs
|
|
|
|
Auxiliar-administrativa
|
|
Conserges
|
|
Personal
de cuina i neteja
|
|
|
|
Equipaments |
|
aules
dEducació Infantil
|
|
aules
dEducació Primària
|
|
aules
de suport
|
|
aules
d'ensenyament assistit per ordinador
|
|
connexió
a Internet (ADSL)
|
|
aula
de psicomotricitat
|
|
aula
multiusos (amb canó de projeccions
multimèdia)
|
|
biblioteca
|
|
aules
d'idiomes
|
|
aules
de música
|
|
aula
de plàstica
|
|
laboratori
|
|
pistes
poliesportives
|
|
vestidors
|
|
espai
polivalent-gimnàs
|
|
pati
amb zona arbrada
|
|
menjador
amb cuina pròpia
|
|
|
Recursos
que afavoreixen l'escolarització d'alumnes amb
necessitats educatives especials |
2
aules d`educació especial |
Equip
d'assessorament psicopedagògic |
Logopeda
del CREDA |
|
rampes
d'accès |
lavabo
adaptat |
mitjans
informàtics |
·
|
|
Oferta
de serveis escolars |
|
|
Oferta
d'activitats complementàries |
Sortides
pedagògiques, culturals i lúdiques
|
Taller
de teatre
|
Jornades
Culturals i Esportives
|
Participació
en certàmens i concursos diversos
|
Revista
escolar
|
Celebració
de les festes populars: Castanyada,
Nadal, Carnaval,
Sant Jordi, ...
|
Sardanes
|
Colònies
|
|
|
Oferta
d'activitats extraescolars |
Organitzades
per lAssociació de Mares i Pares
dAlumnes.
|
Horaris:
de12
a 13 - de 14 a 15 - de 17 a 19
|
|
Arts
escèniques
|
Iniciació
al judo
|
Expressió
corporal
|
Iniciació
a l'esport
|
Arts
plàstiques
|
Judo
|
Gimnàstica
rítmica
|
Bàsquet
|
Ludoteca
|
Futbol
|
|
Carnaval
|
Casal
de Setmana
Santa
|
Colònies
|
Diada
de Bàsquet i activitats extraescolars
|
Escola
d'estiu (juliol)
|
|
Escola
de pares
Aeròbic
- Ball country - Bàsquet
|
|
|