Unitat didàctica: juguem a handbol. SESSIÓ 1

 


Sessió nº:1
Objectius:
1. Familiaritzar-se amb el bot de pilota.
2. Combinar el bot de pilota amb la tasca de persecució.
3. Identificar-se com atacants o defensors.

Tècniques d'ensenyament:
Intrucció directa.
Resolució de problemes.
Assignació de tasques.
Material i instal·lacions:
Pista poliesportiva.
Una pilota per nen.

Educació Física.
Cicle Superior.
Nivell:
Bloc temàtic: Habilitats motrius específiques.
Unitat didàctica: Juguem a handbol

Animació:
L'esparver botant:
Al mig de la pista de handbol es col·loquem 4 esparvers. Aquests han de tocar a la resta de jugadors que travessen la pista d'un cantó a l'altre botant la pilota. Quan toquen a un colom dels que travessen la pista, es produeix un canvi de rol.
Variants:
1. Que els esparvers botint també la pilota. En aquest cas és convenient que les pilotes dels esparvers i les pilotes dels coloms siguin diferents.
2. Que només els esparvers botin la pilota.
3. L'aranya: les aranyes no es poden desplaçar de la línia del mig del camp. La defensa ha de desplaçar-se lateralment evitant creuar les cames.

Part Principal:
Rondo: Grups de 4 jugadors, un es queda al mig i intenta interceptar les passades, quan ho aconsegueix, canvi de rol.
Variants:
1. Si la pilota pica el terra també es produeix un canvi de rol.
2. Obligar a fer un tipus determinat de passada: picada, tensa, en parábola...

 

 

 

 

 

Joc de les 10 passades: La classe dividida en quatre equips enfrontats en dos partits cadascú en una meitat de la pista. L'equip en posessió de la pilota intentarà realitzar 10 passades sense que l'adversari intercepti la pilota.
Variants:
1. Que les passades no puguin ser picades.
2. Que la pilota no pugui tocar el terra.
3. Que tots els jugadors toquin la pilota.
4. Que no es pugui retornar la passada.

Tornada a la calma.
Estiraments amb piques.