ACTIVITATS del 1r Trimestre

El Rally passa per davant de l'escola
Escola Verda Activitats Limònium
Festival de Titelles GUANT (El Pla de Sta. Maria)
La Castanyada

El Rally passa per davant de l'escola

Del dia 1 al 4 d'octubre va passar per terres catalanes el 45è Rally RACC Catalunya-Costa Daurada. La majoria dels trams del Rally van passar per la província de Tarragona. El dia 2 però, el primer dia de cursa, hi va haver dos trams que van passar per la nostra comarca, el tram de Querol i el del Montmell. Els alumnes de l'escola van poder veure passar els espectaculars cotxes del Rally durant l'hora del pati del divendres 2 d'octubre. Els cotxes participants van passar per la carretera de davant de l'escola per dirigir-se al tram del Montmell, que començava a Vila-rodona. Tant grans com petits s'ho van passar d'allò més bé!
(Aquesta notícia també la podeu trobar al setmanari "El Vallenc" del dia 9-10-09)

Alumnes veient passar els cotxes de rally

Activitats Limònium

El dimecres 14 d'octubre els alumnes de l'escola van fer diverses activitats mediambientals. Aquestes activitats les van portar a terme monitors de l'empresa Limònium.
Els més petits, els alumnes d'educació infantil, van fer un taller anomenat "Per menjar-se la millor part", en aquest taller van introduir als alumnes al món de les plantes a través d'un joc interactiu. Els alumnes van manipular i degustar diferents vegetals propis de la nostra dieta.
Els alumnes de cicle incial van fer un taller anomenat "Bon profit!", en aquest taller es va fer una petita introducció als alumnes sobre les diferents aus que viuen a la ciutat, i després van elaborar una menjadora amb una xarxa i un grapat de fruits secs per oferir un aliment als ocells que decideixin parar al pati.
Els alumnes de cicle mitjà van fer un taller anomenat "L'herbari", en aquest taller els alumnes van recol·lectar i identificar algunes de les espècies vegetals que hi ha a l'escola o al voltant de l'escola, al mateix temps van aprendre com fer un herbari.
I els alumnes de cicle superior van fer un taller anomenat "Aigua depurada, aigua retornable", en aquest taller van poder comprovar la complexitat que porta el fet de depurar l'aigua i, per tant, la necessitat de no embrutar-la. En diferents grups van "embrutar"  una quantitat d'aigua (amb pedres, sorra, oli...) i després, mitjançant diferents mètodes de depuració, la van haver de depurar, és a dir, intentar treure tot el que hi havien posat, i així es van adonar que aquest procés és molt més complex del què es pensaven.
(Aquesta notícia també la podeu trobar al setmanari "El Vallenc" del dia 16-10-09)

EI EI
CI CI
CM CM
CS CS

Tornar al principi

Festival de Titelles GUANT (El Pla de Sta. Maria)

El dimecres 21 d'octubre, els alumnes de l'escola van assistir al centre cívic del Pla de Sta. Maria a veure una obra del festival de titelles GUANT. L'obra en qüestió es deia "Pinotxo, bric à brac", i la companyia que la va portar a terme va ser Zum-Zum Teatre.
(Aquesta notícia també la podeu trobar al setmanari "El Vallenc" del dia 23-10-09)

Els alumnes del centre al festival GUANT

La Castanyada

El passat divendres 30 d'octubre, com cada any, els alumnes de l'escola van celebrar la tradicional festa de la Castanyada. Els preparatius van començar el dia anterior, quan els alumnes de 6è, van fer el tall a les castanyes, per l'endemà coure-les. I els alumnes d'Educació Infantil i Cicle Inicial van fer els panellets. Cada any, els alumnes més petits del centre són els encarregats de fer els panellets, i s'ha de dir que com cada any els hi van sortir boníssims!
L'endemà a la tarda els alumnes van esperar ansiosos l'arribada de les castanyeres de Prades (alguns alumnes de la classe de Cicle Superior disfressats), aquestes castanyeres van portar les castanyes ja torradetes i a punt per menjar. Van passar classe per classe a recollir tots els alumnes del centre i fent una gran rotllana al pati de l'escola van repartir castanyes i panellets a tothom. Després de menjar, per classes, els alumnes van oferir un recital de cançons i balls típics de la castanyada. Tos els alumnes s'ho van passar d'allò més bé!!!
(Aquesta notícia també la podeu trobar al setmanari "El Vallenc" del dia 6-11-09)

Alumnes de sisè fent el tall a les castanyes
Alumnes d'EI i CI fent els panellets Alumnes d'EI i CI fent els panellets
Castanyeres de Prades