Escola Edumar
 

30

M


ESCOLA EDUMAR . TRETS D´IDENTITAT

L´Escola Edumar és una escola pública, catalana, inclusiva i innovadora que pretén la formació integral de l´infant.

La nostra metodologia de treball a l´aula, als tallers, a les sortides i a les convivències, respecta les inteláligències multiples i els diferents estils d´aprenentatge i ha conformat una identitat i uns valors que descriuen l'educació com un procés de formació en totes les vessants: emotives, físiques,, intelálectuals i socials.

L´Escola Edumar té un tracte familiar i afectiu cap als infants i les seves famílies és una escola arrelada a Castelldefels i participa activament en el Pla Educatiu d´Entorn municipal. Ha tingut sempre bona acceptació a la població amb més demanada de preinscripcions que no pas oferta.

La nostra escola es veu enriquida per totes les diversitats de la societat : culturals, familiars, personals, lingüístiques i socials, i es fonamenta en la culturització de la persona com a eina de cohesió social. Té un percentatge del 20 ? % d´alumnes estrangers, i un 3,3% d´alumnes amb dictamen. 




L´escola es regeix i es gestiona democràticament. Potencia la participació dels pares en el Consell Escolar i en tota la vida del centre. L´escola incorpora les famílies en el procés d´aprenentatge dels seus fills i filles.
L´escola treballa els valors que faciliten la convivència dins d'una societat democràtica, d´acord amb el principi d´igualtat de drets i deures.
La línia Pedagògica és estable, i queda reflectida en els nostres projectes curriculars que sotmetem periòdicament a la reflexió i avaluació. En l´actual Pla Estratègic d´Autonomia de Centre pretenem aprofundir en les activitats de creixement personal i colálectiu mitjanant el llnguatge artístic i d´expressió musical i corporal.
és innovadora: inclou les innovacions metodològiques i tecnològiques que afavoreixen l'adquisició de les  Capacitats i les Competències Bàsiques posant al dia en les aules les millores tecnològiques.
Per al nostre Projecte Curricular utilitzem les programacions verticals elaborades a l´escola. Els alumnes elaboren els seus propis àlbums o dossiers d´aprenentatge. Treballem sense llibres de text.
L´escola té una forta colálaboració amb l´AMPA que assumeix la contractació de dos especialistes: un de música i un d´expressió i la contractació de monitores que realitzen una hora complementària amb la coordinació de la Cap d´estudis.

PROJECTE LINGüíSTIC
  • D´acord amb el que estableix l´Ordenació general d´Ensenyament, la llengua catalana és la llengua vehicular de tota la Comunitat Educativa i d´aprenentatge.
  • Vetllem perquè en el moment de l´ingrés a l´escola d´un/a alumne/a amb una llengua diferent a la catalana, s´hi senti acollit, i establim estratègies per facilitar una ràpida comunicació.
  • La sistematització de la llengua castellana comena a Primer de Primària, i la introducció de la llengua anglesa a Educació Infantil a P4.





PROJECTE PER LA DIVERSITAT
  • és Inclusiva: acollidora i integradora de totes les diversitats.
  • Com a escola inclusiva comptem amb la dotació d´una Unitat de Suport d´Educació Especial (USEE).
  • L´escola elabora i organitza activitats i reforos específics per a tots els alumnes.
  • L´escola compta amb metodologies inclusives per donar cabuda a totes les diversitats a les aules.





PRINCIPIS PEDAGòGICS
El conjunt de metodologies i estratègies que seguim tenen com a objectiu fomentar l'autonomia, la socialització, la iniciativa i la creativitat de l'infant. Es basen en:
  1. L'ús d'estratègies que afavoreixen l'atenció a la diversitat:, racons, desdoblaments, reforos, grups flexibles, treball cooperatiu, tallers, etc.
  2. La valoració de l'esfor personal i del treball en equip.
  3. La socialització del material.
  4. La potenciació de l'ús i el coneixement de les noves tecnologies: informàtica, audiovisuals...
  5. El coneixement científic: l'observació, la manipulació, l'experimentació i el contacte amb la natura.
  6. El desenvolupament d'activitats creatives a través de diferents tallers: Pintura, Música, Expressió, Transformació de materials.
  7. La cultura de l´educació física i l´esport.
  8. L'apropament a la consciència d'un mateix, a l'esperit de convivència mitjanant les assemblees, el projecte de filosofia i convivencia, la mediació entre igualsÉ
  9. El refor curricular d´activitats relacionades amb la Música i l´Expressió Corporal com a elements garantitzadors de la cohesió social i el creixement personal dels nostres alumnes.
  10.  La realització de sortides necessàries per a complementar el treball de classe.
  11.  Les Convivències: treball interdisciplinari curricular que es realitza, a través del treball de camp del medi natural i cultural, a diverses comarques catalanes. Estímul , també, de relacions interpersonals i esperit lúdic.
  12. La vivència de les festes tradicionals: Castanyada, St Nicolau, Nadal, Carnaval, Sant JordiÉ
  13. L´estudi d´eixos transversals com ara: L´Educació per la Pau, l´Educació Ambiental i l´Educació per la Salut,