30 M |
ESCOLA EDUMAR . TRETS D´IDENTITAT
L´Escola
Edumar és una escola pública, catalana, inclusiva i innovadora que
pretén la formació integral de l´infant.
La
nostra metodologia de treball a l´aula, als tallers, a les sortides
i a les convivències, respecta les inteláligències multiples i
els diferents estils d´aprenentatge i ha conformat una identitat i
uns valors que descriuen l'educació com un procés de formació
en totes les vessants: emotives, físiques,, intelálectuals i
socials.
L´Escola
Edumar té un tracte familiar i afectiu cap als
infants i les seves famílies és una
escola arrelada a Castelldefels i participa activament en el Pla
Educatiu d´Entorn municipal. Ha
tingut sempre bona acceptació a la població amb més demanada de
preinscripcions que no pas oferta.
La nostra escola es veu enriquida
per totes les diversitats de la societat : culturals, familiars,
personals, lingüístiques i socials, i es fonamenta en la
culturització de la persona com a eina de cohesió social.
Té un percentatge del 20 ? % d´alumnes estrangers, i un
3,3% d´alumnes amb dictamen.
L´escola
es regeix i es gestiona democràticament. Potencia la participació
dels pares en el Consell Escolar i en tota la vida del centre.
L´escola incorpora les famílies en el procés d´aprenentatge
dels seus fills i filles.
L´escola
treballa els valors que faciliten la convivència dins d'una
societat democràtica, d´acord amb el principi d´igualtat de
drets i deures.
La línia Pedagògica és estable,
i queda reflectida en els nostres projectes curriculars que sotmetem
periòdicament a la reflexió i avaluació. En l´actual Pla
Estratègic d´Autonomia de Centre pretenem aprofundir en les
activitats de creixement personal i colálectiu mitjanant el
llnguatge artístic i d´expressió musical i corporal.
és
innovadora: inclou les innovacions metodològiques i
tecnològiques que afavoreixen l'adquisició de les Capacitats
i les Competències Bàsiques posant al dia en les aules les
millores tecnològiques.
Per
al nostre Projecte Curricular utilitzem les programacions verticals
elaborades a l´escola. Els alumnes elaboren els seus propis
àlbums o dossiers d´aprenentatge. Treballem sense llibres de
text.
L´escola
té una forta colálaboració amb l´AMPA que assumeix la
contractació de dos especialistes: un de música i un d´expressió
i la contractació de monitores que realitzen una hora
complementària amb la coordinació de la Cap d´estudis.
PROJECTE
LINGüíSTIC
PROJECTE
PER LA DIVERSITAT
PRINCIPIS
PEDAGòGICS
El conjunt de metodologies i
estratègies que seguim tenen com a objectiu fomentar l'autonomia,
la socialització, la iniciativa i la creativitat de
l'infant. Es basen en:
|