·· Presentació ··
  Experiències

PEDAGÒGIC | INFORMÀTICA | Intercanvi d'experiències

3r de PRIMÀRIA

:: La formigueta matemàtica:

Els alumnes de 3r de Primària participem en una experiència d'intercanvi matemàtic per Internet que potencia el càlcul, els problemes i la lògica, i fomenta la creativitat, la participació i l'aprenentatge cooperatiu. Es tracta de la formigueta matemàtica.

L'objectiu és aprendre d'una manera divertida, veure les matemàtiques com una eina que permet també la diversió, el joc i la comunicació. Entre les escoles participants es formen formiguers de 4 escoles. Cada formiguer, en les dates pactades, intercanvia problemes, curiositats matemàtiques, etc. sempre sota la supervisió del gran formigot.

4t i 5è de PRIMÀRIA

:: Xip, la gota d'aigua:

Els nens i nenes de 4t i 5è de Primària també participem en una activitat telemàtica multidisciplinar.

Es tracta de fer un conte col·lectiu, amb argument múltiple que permet treballar més d'una àrea i diferents valors. Aquesta proposta facilita fer ús de les noves tecnologies per a la seva elaboració.

Enguany l'hiperconte és titula Xip, la gota d'aigua.
A partir d'un text les escoles treballen la seva versió i l'envien. Amb les diferents versions s'elabora l'Hiperconte. Cada hiperconte es crea amb la participació de vàries escoles.

Pots visitar el hiperconte a:

6è de PRIMÀRIA

:: "El lladre d'ombres":

També els alumnes de sisè de Primària participen en una activitat d'intercanvi d'experiències a través d'internet.

Els grups de sisè de diverses escoles han llegit el mateix llibre, "El lladre d'ombres" de Jaume Cela i a través de la web www.xtec.es/~jgomez/ombra03 es recomanen llibres, comparteixen activitats fetes a l'entorn de la lectura, coneixen dades de l'autor i la seva obra,...

També participen en xats, es presenten, i aprenen a fer una pàgina web.