Butlletí verd : Què és? Com es fa? Què és el logo?

Qui elabora el butlletí verd?
L'elabora un consell de redacció format per dos alumnes de cada nivell, de primer a sisè, amb la supervisió de dos mestres. Aquest consell de redacció es reuneix una hora a la setmana.

Com es forma el consell de redacció?
Cada trimestre es constitueix un consell de redacció diferent per elaborar el butlletí verd corresponent. Així cada trimestre són dos alumnes diferents representants de cada nivell. Intentem que al llarg dels anys hi hagi una rotació d'alumnes de manera que tothom participi en un moment o un altre en aquesta activitat.

Com es desenvolupen la primera reunió del consell de redacció?
Ens trobem a l'aula d'informàtica i amb el canó de projecció presentem el guió de la sessió:

- Constituïm el consell de redacció amb la presentació dels representants de cada nivell.
- Recordem que és el butlletí verd i quins continguts té: editorial, notícies, hort, tema monogràfic i parlament verd.
- Presentem el tema monogràfic del trimestre amb ajuda d'algun vídeo curt o d'una presentació multimedia.
- Organitzem i fem la distribució de les feines per cursos. Repartim una plantilla amb el guió de les feines que cada classe ha de fer. Aquestes plantilles de treball són també als ordinadors

Com es desenvolupen les següents reunions?
A la següent reunió concretem les feines a realitzar per nivells.
A les posteriors reunions els representats de cada nivell presenten el que han fet de les tasques encomanades i les continuen elaborant. Els representants de 1r s'encarreguen de passar per les classes de P3, P4 i P5 a escoltar i recollir la notícia que cada classe ha preparat.

Per què les reunions es fan a l'aula d'informàtica?
L'aula d'informàtica en permet fer presentacions, seguir l'ordre del dia i posar en comú el treball fet amb el canó de projecció. Les tasques a realitzar, com escriure textos, buscar i editar imatges es fan per les parelles de nivell amb els ordinadors. Aprenem, si cal, a fer servir les eines informàtiques necessàries en cada cas.

Com s'edita el butlletí verd?
Quan tothom té a punt les tasques que li pertocava els mestres encarregats del butlletí verd amb l'ajuda dels representants de 6è l'editen, dimensionant si cal imatges i textos.
A la reunió final del consell de redacció es fa una presentació del butlletí en format paper i a l'ordinador.