Espai LIC

El nostre país ha estat sempre un país d'acollida i, en general, l'escola ha sabut estar a l'alçada de les exigències socials i fer una aportació fonamental al civisme, a la convivència, a la identitat i a la cohesió social.

Avui, constatem, una vegada més, que la nostra és una societat canviant, complexa i rica en diversitat. I aquest paisatge humà és ben present i ben viu als nostres centres educatius, que han assumit amb convicció el repte professional de gestionar aquesta diversitat i aquesta complexitat social i cultural, i convertir-la en una oportunitat de millora i de creixement col·lectiu.

Tanmateix, aquesta convicció i aquesta professionalitat exigeixen eines, metodologies, estratègies, pautes d'intervenció, materials didàctics i recursos de tota mena.

Aquest Espai LIC -de llengua i literatura, d'interculturalitat i de cohesió social- és una aportació i una col·laboració oberta, dinàmica i compartida que vol ajudar a tots els professionals en aquest nou repte educatiu.

Aquest any la primera activitat que hem fet tracta sobre les escoles del món. L’objectiu d’aquesta activitat és acostar als nens i nenes a realitats diferents de la seva a partir d’un lloc molt proper per ells: l’ escola.

Es tracta d’observar, trobar semblances i diferències en relació a la nostra realitat i aprendre a extreure els aspectes tant positius com negatius que pot tenir una determinada situació.

Així mateix anar-los ajudant a ser conscients de que no tothom viu ni té el mateix i anar aprenent a posar-se en el lloc dels altres per comprendre’ls millor. Al següent enllaç podeu veure la feina que hem fet: