EL NOSTRE PETIT GRAN PATI
Un dels objectius del projecte "El Nostre Petit Gran Pati", iniciat el curs passat, és implicar tota la comunitat educativa. És per això que no només incloem l'alumnat i el professorat, sinó que treballem també amb les famílies, monitores de menjador, educadors del temps de lleure, cuineres, conserges, ...
Gràcies al projecte, la nostra escola ha aconseguit potenciar l'espai dels patis que es trobaven força deteriorats en no haver-se retocat des de la construcció del col·legi. Aquest fet s'ha aconseguit amb la participació de tota la comunitat educativa, inclosa la de l'IES Bosch i Gimpera amb qui compartim espais. A més, també s'han potenciat les relacions entre l'alumnat mitjançant el treball d'una sèrie de valors com ara la coeducació, la interculturalitat i la sostenibilitat.
Enguany ens proposem continuar "rentant la cara" dels nostres patis amb la pintada d'un gran mural on participi tothom.

Recordem que gràcies al projecte ja hem aconseguit:

- Arreglar les parets del nostre pati.

Arramjar l'escola amb plantes i bancs per gaudir d'un entorn més confortable
- Pintar xarranques (joc d'arreu del món) en el terra del pati i la pista de futbol.
- Aconseguir una caseta per als nens/es més petits.


- Potenciar valors entre l'alumnat com el de respecte cap als altres mitjançant els jocs compartits a l'hora del pati un cop per setmana. Tenir cura de les plantes de l'escola.

- També vam arribar a aconseguir un treball conjunt amb l'IES Bosch i Gimpera.. Fruit d'aquest treball els patis es comparteixen avui dia de forma més equitativa entre Infantil, Primària i Secundària.

Objectius del projecte:

Per a l'alumnat:

- Participar de manera solidària i responsable en el desenvolupament i millora del propi entorn social i ambiental (coeducació i sostenibilitat).
- Adoptar actituds de solidaritat i tolerància per superar tot tipus de discriminacions i prejudicis (coeducació i interculturalitat).
- Afavorir processos d'adquisició de responsabilitat, d'autonomia personal i de sentit crític que superin els prejudicis i les actituds d'incomprensió que sovint són la base de molts conflictes socials. (educació per a la pau)

Per al professorat:

- Enfocar que totes les tasques poden ser realitzades per nens i per nenes (coeducació).
- Vetllar perquè hi hagi igualtat i tolerància entre ambdós sexes (coeducació)
- Fer una recerca de material/ recursos per treballar la coeducació amb el conjunt de la comunitat educativa (coeducació)
- Fomentar la bona convivència entre les persones involucrant a l'alumnat en la cura de les plantes i l'hort escolar (sostenibilitat, convivència).

Descripció de la durada del projecte i de la metodologia de treball.

Per treballar els valors que volem fomentar amb aquest projecte creiem que
l'aula, des de les tutories, i la pròpia estona de pati són els llocs on podem desenvolupar amb l'alumnat les actituds de coeducació, convivència i interculturalitat que desitgem.

La metodologia de treball seria, en primer lloc, la recerca d'idees sobre un mural a la paret més llarga del pati. Es faria una pluja d'idees entre l'alumnat o posada en comú en petit grup i després en gran grup a partir del tema "L'ESCOLA SOM TOTES I TOTS".

També es tindria en compte les propostes de pares/mares de l'escola que es recolliria a la bústia o de mans dels fills/es.

D'altra banda, els/les mestres també hem aportat idees de millora com ara:

-Per fomentar la interculturalitat:

-Pintar les parets del pati pels propis nens/es, famíla, mestres, monitores,... Proposaríem de fer un CONCURS entre tota la comunitat educativa i el propi alumnat seria l'encarregat de dur-lo a terme.
En el mural haurien de sortir persones de totes les nacions que configuren la nostra escola, nens i nenes, plantes, animals,...

- Per fomentar la sostenibilitat:

- Dedicar un mes del curs a fabricar diferents jocs d'arreu
del món amb material de rebuig reconvertint-los en RECICLAJOCS. Es farien unes jornades dedicades a gaudir d'aquests jocs (anar a http://www.xtec.es/~fmarti58/reciclajoc/index.htm)

- Col·locar un ROCÒDROM horitzontal per a que els nens i les nenes puguin fer equilibris per un lloc sense perill, donat que actualment n'hi ha força infants que els agrada agafar-se d'una reixa en no gaire bon estat per passar per un desnivell estret. Així també fomentaríem el gust de jugar amb petites coses.

- Canviar el timbre de l'escola per MÚSICA adequada per a cada estació o dada senyalada (diades o festes d'arreu del món).

- Fer un ESTUDI DELS TIPUS D'ARBRES I PLANTES que tenim dins dels nostres patis (vinya, eucaliptus, pins,...) que inclogui com tenir-ne cura així com continuar cuidant les jardineres que cada curs va plantar l'any passat.

- Aconseguir RESIDUS ZERO en el nostre pati mitjançant una campanya de bons costums a l'hora d'esmorzar com portar entrepans o fruita posats en una carmanyola. Així reduiríem substancialment la quantitat de material de rebuig que es genera a l'hora de l'esbarjo.

- Per fomentar la coeducació:

- Afavorir l'ús per part de grups mixtos del MATERIAL per jugar a l'hora del pati com a cordes, gomes,... per tal de potenciar la socialització i la coeducació.

Prèviament, però, els delegats i les delegades de cada classe haurien de decidir quins nous jocs col·lectius desitjarien tener per tal d'anar ampliant les capses de jocs.

Així doncs, el projecte "El Nostre Petit Gran Pati" d'enguany vol fomentar en el nostre alumnat principalment els valors del respecte cap a tota mena de vida.
Les perspectives transversals que integra el projecte serien la coeducació en fer tasques conjuntes sense cap distinció per sexe i la interculturalitat per fer-ne sense cap distinció per origen. A més, també treballarem la sostenibilitat en intentar fer del nostre entorn un lloc més habitable de la forma més respectuosa possible, aprofitant els propis recursos com poden ser els fruits del nostre hort o les flors de les nostres plantes.

inici
index