|
||||
Un
dels objectius del projecte "El Nostre Petit Gran Pati", iniciat
el curs passat, és implicar tota la comunitat educativa. És
per això que no només incloem l'alumnat i el professorat,
sinó que treballem també amb les famílies, monitores
de menjador, educadors del temps de lleure, cuineres, conserges, ... Gràcies al projecte, la nostra escola ha aconseguit potenciar l'espai dels patis que es trobaven força deteriorats en no haver-se retocat des de la construcció del col·legi. Aquest fet s'ha aconseguit amb la participació de tota la comunitat educativa, inclosa la de l'IES Bosch i Gimpera amb qui compartim espais. A més, també s'han potenciat les relacions entre l'alumnat mitjançant el treball d'una sèrie de valors com ara la coeducació, la interculturalitat i la sostenibilitat. Enguany ens proposem continuar "rentant la cara" dels nostres patis amb la pintada d'un gran mural on participi tothom. |
||||
Recordem que gràcies al projecte ja hem aconseguit: - Arreglar les parets del nostre pati. |
||||
Arramjar l'escola amb plantes i bancs per gaudir d'un entorn més confortable | ||||
- Pintar xarranques (joc d'arreu del món) en el terra del pati i la pista de futbol. | ||||
- Aconseguir una caseta per als nens/es més petits. | ||||
Objectius del projecte: Per a l'alumnat: - Participar de manera
solidària i responsable en el desenvolupament i millora del propi
entorn social i ambiental (coeducació i sostenibilitat). - Enfocar que totes
les tasques poden ser realitzades per nens i per nenes (coeducació). Per treballar els
valors que volem fomentar amb aquest projecte creiem que La metodologia de treball seria, en primer lloc, la recerca d'idees sobre un mural a la paret més llarga del pati. Es faria una pluja d'idees entre l'alumnat o posada en comú en petit grup i després en gran grup a partir del tema "L'ESCOLA SOM TOTES I TOTS". També es tindria en compte les propostes de pares/mares de l'escola que es recolliria a la bústia o de mans dels fills/es. D'altra banda, els/les mestres també hem aportat idees de millora com ara: -Per fomentar la interculturalitat: -Pintar les parets
del pati pels propis nens/es, famíla, mestres, monitores,... Proposaríem
de fer un CONCURS entre tota la comunitat educativa i el propi alumnat
seria l'encarregat de dur-lo a terme. -
Per fomentar la sostenibilitat: - Col·locar un ROCÒDROM horitzontal per a que els nens i les nenes puguin fer equilibris per un lloc sense perill, donat que actualment n'hi ha força infants que els agrada agafar-se d'una reixa en no gaire bon estat per passar per un desnivell estret. Així també fomentaríem el gust de jugar amb petites coses. - Canviar el timbre de l'escola per MÚSICA adequada per a cada estació o dada senyalada (diades o festes d'arreu del món). - Fer un ESTUDI DELS TIPUS D'ARBRES I PLANTES que tenim dins dels nostres patis (vinya, eucaliptus, pins,...) que inclogui com tenir-ne cura així com continuar cuidant les jardineres que cada curs va plantar l'any passat. - Aconseguir RESIDUS ZERO en el nostre pati mitjançant una campanya de bons costums a l'hora d'esmorzar com portar entrepans o fruita posats en una carmanyola. Així reduiríem substancialment la quantitat de material de rebuig que es genera a l'hora de l'esbarjo. - Per fomentar la coeducació: - Afavorir l'ús per part de grups mixtos del MATERIAL per jugar a l'hora del pati com a cordes, gomes,... per tal de potenciar la socialització i la coeducació. Prèviament, però, els delegats i les delegades de cada classe haurien de decidir quins nous jocs col·lectius desitjarien tener per tal d'anar ampliant les capses de jocs. Així doncs, el projecte "El Nostre Petit Gran Pati"
d'enguany vol fomentar en el nostre alumnat principalment els valors del
respecte cap a tota mena de vida. |
||||
|