A cicle superior hem treballat el projecte Gaudí i el modernisme a partir de diferents fonts d'informació (llibres, enciclopèdies, CDROM, pàgines web…) i l'observació de l'obra de Gaudí a partir de la sortida del dia 26 de novembre. Els alumnes han aprofundit en el tema treballant un dossier didàctic que ens va facilitar el Camp d'Aprenentatge Santoi i que és un recull dels temes treballats i observats. La tasca s'ha completat amb l'elaboració de petits projectes personals i un recull fotogràfic fet a partir de la sortida per part de l'escola i els alumnes.

RUTA GAUDÍ

Avui, dia 26-11-02, hem anat a fer la Ruta Gaudí. És una ruta fascinant per Barcelona, que consisteix en visitar la Pedrera (Casa Milà,) Casa Batlló, Temple de la Segrada Família i Parc Güell. Totes aquestes fascinants obres estan inspirades en la naturalesa, com per exemple la teulada de la casa Batlló, que representa el drac de Sant Jordi amb l'espasa clavada. També hem vist com Gaudí dissenyava les seves obres: agafava cordes i sacs plens de pedres i feia l'esquema del revés, i després posava un mirall a sota i veia el projecte. Això ho feia per mirar si aguantaven les escultures. En resum, era tot un geni.AUTOR: Jaume EscorigüelaDATA: 28-11-02

SORTIDA A BARCELONA

1. On vam anar

Vam anar a veure algunes obres de Gaudí, perquè aquest any fa 150 anys que va néixer i es celebra aquest aniversari

.2. Què vam fer al matí.

Primer ens vam llevar,i vam anar a l'escola a les vuit del matí, i quan hi vam ser tots vam marxar cap a Barcelona. Des prés ens vam parar a esmorzar i vam continuar, i la Mariona va dir:-Ei nens, mireu: la Sagrada Família!

I tots ens vam posar a aplaudir. I alguns ja van fer fotos, i després ens vam parar. Vam veure la Sagrada Família per fora. Llavors vam anar al Passeig de Gràcia i vam veure tres cases: la casa Amatller, la casa Lleó Morera i la Pedrera, i ens van acompanyar uns monitors. Vam veure les golfes i el terrat de la Pedrera i també vam veure un dels pisos antics, i vam fer moltes fotos.

3. Què vam fer a la tarda.

Vam anar al Parc Güell, hi vam dinar, vam anar als lavabos i després vam fer una volta pel parc i vam veure quatre sols de trencadís al sostre de la sala de les columnes. També vam veure casa de Gaudí i el drac.

Llavors vam marxar i vam arribar a l'escola una mica més tard de les cinc de la tarda.

4. Opinió personal

A mi, aquesta sortida em va agradar molt.

Janna Locher, cinquè