VERDÚ
Els alumnes de cicle superior ens expliquen la sortida a Verdú.

El dia 17 de febrer de 2006, els nens i les nenes de la classe de 5è i 6è, acompanyats pels de les altres escoles de la ZER, vam anar a Verdú a veure uns terrissaires que feien càntirs negres.

terrissa negra de Verdú

Quan vam arribar, una senyora que es deia Francina, ens va fer una mica d'explicació de Verdú i de com es feia l'argila i ens va parlar dels càntirs negres.

l'explicació inicial

Ens va dir que la terra que treien de les terreres l'estenien a l'eixida, després la posaven a la bassa gran amb aigua i, quan li treien l'aigua, tallaven el fang que quedava amb pastilles i les embolicaven amb plàstics.

el forn

Llavors ens va ensenyar el forn i, seguidament, vam anar a fer unes figures de fang. Vam fer uns mussols seguint els passos que ens indicava la Francina, però no ens els vam emportar a l'escola perquè s'havien de coure. Mentre els fèiem la Teresa, que també feia terrissa, ens ajudava i ens van quedar molt xulos!

fent els mussols

I l'Enric, que també és un terrissaire, amb el torn ens va fer un gerro molt maco a partir d'un tros de fang.

fent un gerro amb el torn

Després vam anar a dinar a una plaça que hi havia per allà a prop i vam jugar una estona fins l'hora de marxar. Vam arribar a l'escola a les 5:30 h aproximadament.
Un parell de setmanes després ens van arribar les figures, no se n'havia trencat cap, només l'ala d'una però es va poder arreglar. Després les vam pintar o envernissar.