Llibre

La talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap. Werner Holzwarth/Wolf Elbruch. Ed. Kalandraka

 

Aquest llibre explica una historia d’estructura repetitiva amb itinerari entre diferents personatges. Una talpeta intenta descobrir qui havia estat el que li havia fet allò en el cap.

Continguts de llenguatge escrit

  1. Escolta activa i comprensió de la lectura
  2. Identificació i ús de signes de puntuació
  3. Anàlisi del discurs directa (estructura pregunta/resposta)
  4. Producció de seqüències descriptives seguint l’estructura repetitiva del conte

Activitats

El llibre

  1. Presentació del llibre amb projecció (conversa sobre la portada, el títol, autor, il·lustració, anticipació del contingut).

El text

  1. Lectura en veu alta amb projecció
  2. Relectura amb atenció als signes de puntuació
  3. Recuperació col·lectiva de la seqüència d’esdeveniments
  4. Treball de verbs de discurs (Ex. va preguntar; va contestar).

L’escriptura

  1. Plantejament de l’edició de la reescriptura col·lectiva del conte
  2. Reescriptura i reilustració per parelles de parts del text font

Productes

  1. Reescriptura col·lectiva del conte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comentaris

 

La seqüència va donar lloc a la producció col·lectiva d’un llibre de rescriptura del text font que es va exposar públicament. Per arribar aquest producte van elaborar llistes de noms de animals, descripcions de objectes del conte i un treball sobre el diàleg, això va permetre recuperar la informació del text font.

A mes a mes es va treballar aspectes gràfics i ortogràfics.