OBJECTIUS DIDÀCTICS

CONTINGUTS DE:

ACTIVITATS

Fets i conceptes

Procediments

Actituds, valors i normes

--Comprendre un conte llegit de forma autònoma.
-Distingir el valor dels elements no lingüístics.
-Reproduir oralment situacions comunicatives diverses.
-Seguir les pautes de presentació  establertes: marges, tipus de lletra,...
-Relacionar text i imatge.
-Executar jocs lingüístics de memòria.
-Utilitzar els nexes més freqüents

1.Elements no lingüísitics.
2.Els nexes i connectors.
3.Elements de la
llengua escrita: lletra, paraula, frase.
4.Contingut semàntic del nou vocabulari.
5.Els contraris.
6.Les frases fetes.
7.Sinònims.

1.Lectura del conte.
2.Observació acurada de les imatges.
3.Lectura mental dels nous mots.
4.Identificació del sentit global de la història.
5.Reescriptura de paraules i de parts del text.
6.llistar diversos elements de la història.

1.Atenció en les intervencions orals del mestre i dels companys.
2.Gust per la lectura com a font de plaer.
3.Interès per treballar de forma autònoma.
4.Curiositat per ampliar el vocabulari.
5.Gust per sentir-se petits escriptors.
6. Capacitat per posar-se en el lloc dels personatges.

-Observació del conte: Dibuixar per predir.
-Primera lectura per part del mestre.
-Segona leectura del conte per tal de realitz ar una comprensió més acurada.
-Observació de les imatges.
-Llista de personatges i contes que els suggereixen.
-llista per definir els personatges: introduïr el concepte de contraris.
-Buscar els contraris del vocabulari de la història.
-Definir les paraules noves, els contraris.
-Reescriptura del conte.
-Posar en comú les feines fetes.

MATERIALS

AVALUACIÓ

TEMPS

-Conte projectat en pantalla. El túnel d’Anthony Browne (un per cada alumne, en el seu defecte, còpies).
-Paper i llàpis.

L’avaluació es durà a terme fent la reescriptura del conte cada un de forma autònoma.

8 sessions de 50 minuts, dues setmanes.

OBSERVACIONS

Es farà un treball molt específic del metallenguatge i de la reflexió dels propis processos lingüístics. Els nens explicaran els altres quins recursos i estratègies usen.