--Comprendre un conte llegit de forma autònoma.
-Distingir el valor dels elements no lingüístics.
-Reproduir oralment situacions comunicatives diverses.
-Seguir les pautes de presentació establertes: marges, tipus de lletra,...
-Relacionar text i imatge.
-Executar jocs lingüístics de memòria.
-Utilitzar els nexes més freqüents |
1.Elements no lingüísitics.
2.Els nexes i connectors.
3.Elements de la
llengua escrita: lletra, paraula, frase.
4.Contingut semàntic del nou vocabulari.
5.Els contraris.
6.Les frases fetes.
7.Sinònims. |
1.Lectura del conte.
2.Observació acurada de les imatges.
3.Lectura mental dels nous mots.
4.Identificació del sentit global de la història.
5.Reescriptura de paraules i de parts del text.
6.llistar diversos elements de la història. |
1.Atenció en les intervencions orals del mestre i dels companys.
2.Gust per la lectura com a font de plaer.
3.Interès per treballar de forma autònoma.
4.Curiositat per ampliar el vocabulari.
5.Gust per sentir-se petits escriptors.
6. Capacitat per posar-se en el lloc dels personatges. |
-Observació del conte: Dibuixar per predir.
-Primera lectura per part del mestre.
-Segona leectura del conte per tal de realitz ar una comprensió més acurada.
-Observació de les imatges.
-Llista de personatges i contes que els suggereixen.
-llista per definir els personatges: introduïr el concepte de contraris.
-Buscar els contraris del vocabulari de la història.
-Definir les paraules noves, els contraris.
-Reescriptura del conte.
-Posar en comú les feines fetes. |
-Conte projectat en pantalla. El túnel d’Anthony Browne (un per cada alumne, en el seu defecte, còpies).
-Paper i llàpis. |
L’avaluació es durà a terme fent la reescriptura del conte cada un de forma autònoma. |
8 sessions de 50 minuts, dues setmanes. |