PRINCIPIS DE LA NOSTRA ESCOLA QUE CONF0RMEN EL PROJECTE EDUCATIU
1. Escola pluralista i democràtica
2. Escola catalana
3. Escola en règim de
coeducació
4. Escola activa
5. Escola oberta
6. Escola respectuosa amb el medi ambient
7. Escola que integra la diversitat |
 |
1. Escola pluralista i democràtica
L'escola incidirà en la formació dels valors recollits en la Declaració dels Drets Humans.
Es respectarà el pluralisme ideològic i la diversitat ètnica i alhora no s'imposarà als nens cap concepció política ni religiosa.
Així la nostra escola és laica, humanista i pluralista.
|
 |
2. Escola catalana
L'escola Rius i Taulet és una escola catalana, entenent per això, aquella que està arrelada al país i on la llengua vehicular d'aprenentatge és el català.
Per tant els aprenentatges partiran de la realitat social i cultural de Catalunya.
|
 |
3. Escola en règim de coeducació
Entenem per coeducació, no tan sols el fet de tenir nenes i nens junts a l'escola, sinó el fet d'educar-los sense cap tipus de discriminació.
Això implica sovint lluitar contra la desigualtat que la societat estableix.
Dins el funcionament de l'escola, les nenes i nens tindran els mateixos drets i deures.
|
 |
4. Escola activa
És aquella que fonamenta l'aprenentatge del nen/a a partir de les seves capacitats humanes i intel·lectuals.
L'escola dotarà els/les alumnes d'uns instruments per l'experimentació, l'anàlisi, la síntesi, el raonament lògic i deductiu i la creativitat.
L'objectiu és abastar l'educació integral.
|
 |
5. Escola oberta
És aquella que no s'aïlla del medi on es troba immersa, sinó que participa, gaudeix i potencia totes les manifestacions socials i culturals del seu entorn.
Potencia el contacte amb les diferents entitats cíviques, culturals i esportives per a una millor integració de l'alumnat al barri.
|
 |
6. Escola respectuosa amb el medi ambient
Es treballaran els aspectes de sostenibilitat de la societat i de conservació de la natura en tots els seus àmbits.
|
 |
7. Escola que integra la diversitat
L'escola assumeix les diferències individuals i promou la integració dels nens amb dificultats físiques, sensorials o psíquiques, respectant les seves diferències i evitant discriminacions.
|
 |
|