4.2. Objectius per als alumnes:

Les TIC esdevinguin un instrument rellevant en l’ensenyament i aprenentatge de les ciències, des de l’observació inicial fins a la realització i valoració final. A partir de visualitzadors i sensors per observar i mesurar fenòmens reals, transferint les dades a l’ordinador per organitzar-les i fer-ne els gràfics; treballant amb la modelització de fenòmens, amb simuladors…

Les TIC facilitin la interacció de l’alumnat amb objectes matemàtics i les seves relacions, la construcció de figures geomètriques, que ajudin a la resolució de problemes, a aprendre dels errors per mitjà d’una retroalimentació immediata i efectiva, a treballar amb càlculs i entorns que amb altres mitjans poden ser feixucs i complexos, i afavoreixin la presentació, la col·laboració i la comunicació de les experiències.

L'ús dels recursos TIC permeti generar música, combinar sons, textos, imatges, fotografies i animacions, obrint moltes possibilitats per a l’experiència estètica. Cal que els entorns multimèdia posin èmfasi perquè els audiovisuals, la música, les imatges i les animacions siguin eines poderoses per comunicar idees.

Es reconeguin els valors que existeixen en els missatges dels mitjans de comunicació i d’Internet, se'n fomenti l'anàlisi crítica davant la representació de la realitat que ens proporcionen i es fomentin les conductes responsables i ètiques vers l'ús dels mitjans tecnològics i de la informació, de manera que ajudin a prendre una actitud creativa que contribueixi tant a l’aprenentatge individual com al col·laboratiu.

  (instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres educatius públics d’educació infantil i primària i d’educació especial. Curs 2008-2009.   13. Tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement)

 

·         Utilitzar programes i entorns que facilitin el seu aprenentatge de les diferents àrees de contingut: Matemàtiques, Llengües, Coneixement del medi,...

·         Potenciar la seva comunicació amb altres companys i companyes del seu entorn i de fora del seu entorn pròxim.

·         Despertar l'interès per conèixer coses diverses i donar-los les pautes per a accedir a la

             informació precisa. Potenciar el seu raonament i el seu afany de coneixement.

·         Utilitzar l'ordinador com mitjà d'investigació per a ampliar coneixements i elaborar

       petits projectes a nivell individual i/o col·lectiu. Potenciar l’ús de l’aula de ciències.

  • Utilitzar l'ordinador com mitjà de creació, d'integració, de cooperació, de potenciació de valors socials i d'expressió de les idees de cadascun.