| 4.2. Objectius per als alumnes: |
|
Les TIC esdevinguin un instrument rellevant en l’ensenyament
i aprenentatge de les ciències, des de l’observació inicial fins a la
realització i valoració final. A partir de visualitzadors i sensors per
observar i mesurar fenòmens reals, transferint les dades a l’ordinador
per organitzar-les i fer-ne els gràfics; treballant amb la modelització
de fenòmens, amb simuladors… Les TIC facilitin la interacció de l’alumnat amb
objectes matemàtics i les seves relacions, la construcció de figures
geomètriques, que ajudin a la resolució de problemes, a aprendre dels
errors per mitjà d’una retroalimentació immediata i efectiva, a
treballar amb càlculs i entorns que amb altres mitjans poden ser feixucs
i complexos, i afavoreixin la presentació, la col·laboració i la
comunicació de les experiències. L'ús dels recursos TIC permeti generar música,
combinar sons, textos, imatges, fotografies i animacions, obrint moltes
possibilitats per a l’experiència estètica. Cal que els entorns multimèdia
posin èmfasi perquè els audiovisuals, la música, les imatges i les
animacions siguin eines poderoses per comunicar idees. Es
reconeguin els valors que existeixen en els missatges dels mitjans de
comunicació i d’Internet, se'n fomenti l'anàlisi crítica davant la
representació de la realitat que ens proporcionen i es fomentin les
conductes responsables i ètiques vers l'ús dels mitjans tecnològics i
de la informació, de manera que ajudin a prendre una actitud creativa que
contribueixi tant a l’aprenentatge individual com al col·laboratiu.
·
Utilitzar programes
i entorns que facilitin el seu aprenentatge de les diferents àrees de
contingut: Matemàtiques, Llengües, Coneixement del medi,... ·
Potenciar la seva
comunicació amb altres companys i companyes del seu entorn i de fora del
seu entorn pròxim. ·
Despertar l'interès
per conèixer coses diverses i donar-los les pautes per a accedir a la
informació precisa. Potenciar el seu raonament i el seu
afany de coneixement. ·
Utilitzar
l'ordinador com mitjà d'investigació per a ampliar coneixements i
elaborar
petits projectes a nivell individual i/o col·lectiu. Potenciar l’ús de l’aula de ciències.
|