Estudis: el batxillerat

Iamikè
Poca Conya

FINALITATS

Les finalitats del Batxillerat són la formació integral de l’alumne, la seva orientació, perquè pugui decidir i la preparació per a posteriors estudis (universitaris o cicles formatius de grau superior) i per a la vida activa.

TRIA D’ITINERARI

Els alumnes que comenceu el Batxillerat heu de triar el vostre itinerari, és a dir el conjunt de matèries que hi fareu al llarg dels dos cursos.

Aquesta tria és molt important, perquè ja t’orienta cap a uns estudis i professions determinats. Si t’equivoques pot ser que més endavant hagis de tornar a començar o que no puguis fer alguna cosa que t’agradaria.

Llegeix aquests papers amb atenció, parla amb els pares, amb el tutor i els altres professors, amb els companys, amb amics i coneguts i, al final, pren la teva decisió: tu en seràs el beneficiat.

Ara et demanem que triïs un dels 5 itineraris i, dintre d’aquest, una matèria de cada apartat on diu:"una a triar".

Omple amb cura el full "Tria d’itinerari".

S’intentarà respectar totes les matèries triades pels alumnes, però si en algun cas no és possible per demanda insuficient o excessiva, es comunicarà als afectats i podran tornar a triar en condicions d’igualtat amb la resta d’alumnes.

PAU (selectivitat)

S’hi preveuen canvis. Com a orientació us adjuntem la correspondència actual entre el batxillerat i les carreres.

TUTORIA

Cada alumne té un tutor. Hi ha sessions de tutoria de grup i individuals. A més el tutor es reuneix amb els pares del grup a començament de curs i s’entrevista amb els pares de cada alumne quan cal, a iniciativa dels pares o del tutor.

QUALIFICACIÓ

Les notes del batxillerat són nombres de l’1 al 10. Al final del batxillerat s’han d’haver aprovat totes les matèries i després es calcula la mitjana ponderada, segons el nombre de crèdits de cada matèria (com més hores té una matèria, més compta). Es pot passar de primer a segon amb un màxim de dues matèries de primer suspeses.

TRÀMITS

S’han de fer tots a oficines. L’horari d’atenció al públic és de 9 a 13 hores.

Entre el 19 i el 30 de maig de 2003: preinscripció i tria d’itinerari. Cal dur fotocòpia del DNI de l’alumne i dels pares.

Entre l’1 i el 7 de juliol de 2003: matrícula. Cal dur 4 fotografies i resguard de l’ingrés de 1,12€ al compte de "La Caixa" núm. 2100-0410-87-0200067575. Els alumnes nous a l’institut han de dur, a més, fotocòpies del resguard del títol d’ESO i de la targeta del NUS (número d’afiliació a la Seguretat Social).

INICI DE LES CLASSES

La rebuda dels alumnes i inici de les classes serà el dilluns 15 de setembre de 2003 a les 8.30 hores.

Diseny inicial Cyberlipi - Xispa2
millor diseny concurs pàgines web 2001-APA