Estudis: Optatives BAT

Biologia humana

Visió global del cos humà mitjançant l'estudi de l'anatomia i fisiologia dels diferents teixits, òrgans, aparells i sistemes.

La matèria va dirigida a l'alumnat interessat per temes relacionats amb la salut i l'educació física.

Ciències de la Terra i del medi ambient *

S'estudia la composició (materials), l'estructura (disposició) i la història de la Terra (evolució) al llarg del temps.

Així mateix es treballen a nivell regional i local mapes i talls geològics.

Dibuix tècnic *

Estudi, sobretot pràctic, de temes com: construccions de dibuix geomètric, sistemes de representació (introducció al sistema dièdric i axonometria) i dibuix industrial aplicat.

Estada a l'empresa

Consta d’unes 70 hores que representen dos crèdits. S’acostuma a fer a l’estiu entre primer i segon. L’horari és flexible segons acord amb cada empresa.

Pràctiques de treball: coneixement de la realitat del món productiu. Es concertarà d'acord amb les preferències de l'alumne, l'orientació del tutor i la disponibilitat de places de l'entorn. L'avaluació tindrà en compte les valoracions fetes pel professor i per l'empresa.

Física *

Els aspectes més importants de la física per als alumnes del batxillerat biosanitari.

Francès

Continuació de la segona llengua estrangera (francès) per als alumnes que n'han fet a ESO o tenen un nivell equivalent. En cas de dubte s’ha de consultar el seminari de Francès.

Història de Catalunya

Història de Catalunya des dels orígens fins ara.

Informàtica

Informàtica d'usuari: processador de textos, full de càlcul i base de dades.

S'aprofundeix en temes com: iniciació a la programació, telemàtica, multimèdia, tractament de la informació numèrica, segons els interessos i possibilitats dels alumnes.

Literatura universal

Es farà un estudi dels autors i corrents estètics més importants de la literatura universal. Cada trimestre treballarem un llibre significatiu bo i repassant els gèneres i les tècniques literàries. Quan s'escaigui farem les referències adients a les literatures catalana i castellana.

Mecànica *

Conceptes bàsics d’estructures, màquines, mecanismes, hidràulica i pneumàtica. Preparació per a les carreres d’enginyeria o arquitectura o bé per als cicles superiors de formació professional de metall, maquinària i construcció.

Psicologia

La psicologia estudia la conducta i la personalitat humana; obre les portes al coneixement científic del nostre comportament, la nostra personalitat, les nostres reaccions, frustracions, desigs, capacitats, etc.

S'estudien: el procés d'aprenentatge, la personalitat humana, la intel·ligència, les motivacions, i alguns corrents com: Reflexologia, Conductisme, Constructivisme, Psicoanàlisi...

Química *

Els aspectes més importants de la química per als alumnes del batxillerat tecnològic.

Religió

És només per als alumnes matriculats de religió. És una matèria comuna que es fa a l’horari d’optatives.

Religió i Cultura actual: els grans canvis de la nostra societat i la seva incidència en les pràctiques i les creences religioses. Presència de l'ateisme i la increença en la nostra societat: raons de l'ateisme en diferents pensadors (Feuerbach, Marx, Nietzsche, Freud, el món de la ciència...). Postmodernitat i Religió. Indiferència religiosa i decepció enfront de les organitzacions religioses. Els nous moviments religiosos i el món de les sectes. Què és fe?: anàlisi i estudi de l'actitud del creient.

Simbologia religiosa

En la nostra vida quotidiana, usem sovint els símbols per expressar aquelles coses més profundes i més personals. També les religions, a més de les paraules i les idees, que sovint són fredes, usen, amb abundància, el llenguatge suggerent dels símbols. Estudiarem i descobrirem el significat d'aquest tipus de llenguatge religiós, en la nostra cultura, a través de l'art, les tradicions i les festes populars del nostre país.

*Matèries optatives formades per una part de la matèria de modalitat del mateix nom.

EL CENTRE

Organigrama