pàgina inicial
 

escola

qui som

mestres

ampa

novetats

secretaria

inclusió
convivència
democràcia
lectura
anglès
atenció alumnes
treball cooperatiu
teatre
creativitat
sortides
coordinació centres
llibres
activitats esportives
centre formador
"el Portal"
equipaments
biblioteca
menjador

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRETS QUE DONEN PERSONALITAT A LA NOSTRA ESCOLA

Competències i valors

Inclusió:

L'educació inclusiva és un dels eixos educatius del centre. Incloure vol dir que a l'escola tots els infants, sense distinció, formen part de la classe i tots junts aprenen a l'aula.

Convivència:

A l'escola treballem per millorar dia a dia la convivència de tots els qui formem part,ja que sabem que una relació cordial i de respecte és indispensable per poder aprendre, viure i compartir junts qualsevol objectiu que ens proposem.

Democràcia:

A partir de Primària, tots els alumnes participen en la dinàmica de l'escola per potenciar els valors democràtics a partir de l'Assemblea de Delegats. Periòdicament es reuneixen els delegats de cada classe amb la directora. I es participa en el Consell dels Infants de Centelles.

Lectura:

La lectura i l'escriptura estan presents en la vida diària de totes les persones. Són eines bàsiques i indispensables per la seva formació. El domini d'aquestes competències és fonamental per adquirir autonomia personal i ser competent en la nostra societat.

Anglès:

L'escola disposa d'un Pla d'ensenyament i d'aprenentatge de llengües estrangeres. És un projecte que potencia l'aprenentatge de la llengua anglesa a nivell oral en les destreses de comprensió, producció i interacció.

Metodologies i estratègies de treball

Atenció als alumnes:

Per atendre la diversitat es treballa fent diferents tipus d'agrupaments: desdoblaments, grups flexibles, atenció dins l'aula, en petits grups, individualitzada, ...

S'apliquen diferents estratègies de treball: individual, en grup, cooperatiu, projectes, ... Sempre amb l'esperit de cercar la millor metodologia que doni les màximes possibilitats d'aprenentatge afavorint la inclusió.

Treball en grups cooperatius:

L'objectius principal del treball cooperatiu és transferir a l'alumnat o d'alumne a alumne estratègies per aprendre. D'aquesta manera s'activa i reforça la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida. Es posa en comú el resultat de les tasques individuals o de grup i, conjuntament, s'elaboren els resultats o conclusions.

Teatre:

És un valor pedagògic que es treballa al llarg de tota l'escolaritat. Fent teatre treballem el cos, la veu i l'espai. Comuniquem idees, sentiments, vivènvies i millorem les relacions del grup.

Creativitat:

L'escola busca potenciar la creativitat i la sensibilitat dels alumnes. Aquests darrers anys, l'escola ha pogut rebre l'assessorament extern d'especialistes de plàstica de "La Farinera", Centre d'arts visuals de Vic.

Sortides i colònies:

S'organitza anualment un pla de sortides i colònies perquè creiem que sortir del centre educatiu és indispensable per treballar molts aspectes pedagògics i educatius amb tots els infants.

Comunitat educativa i entorn

Coordinació amb llar d'infants i institut:

Des del moment en què arriben els infants a l'escola i també quan se'n van, treballem amb la resta de centres educatius del poble vetllant per un bon procés educatiu. Per això, ens coordinem amb les llars d'infants i l'institut i es fa un traspàs d'informació per facilitar l'adaptació dels alumnes als nous centres.

Llibres socialitzats i material didàctic:

L'escola aposta per la reutilització de llibres i material didàctic perquè els alumnes aprenguin a respectar-lo i compartir-lo. També és un estalvi econòmic i ecològic.

Activitats esportives amb família:

Es potencia la relació amb les famílies tot organitzant activitats esportives on hi pot participar tota la comunitat educativa.

Centre formador d'alumnes de pràctiques:

Obrim les portes a estudients de mestres per facilitar-ne les pràctiques i per rebre també le seves aportacions.

Col·laborem a la revista del poble "El Portal":

Mensualment surt un article a la revista de les vivènvies a l'escola.

Equipaments

Equipaments i recursos:

L'escola disposa d'un bon equipament d'espais físics i de recursos.

I està adaptada per persones amb discapacitat: rampes, ascensor, lavabos i dutxes.

Biblioteca:

La biblioteca és un espai comú que ens ofereix un marc d'oportunitats a través del qual potenciem els objectius del pla lector de l'escola. Programem activitats variaes que contribueixen a millorar l'hàbit lector, la compresió lectora, les habilitats tècniques per accedir a la informació, la participació i d'altres.

Menjador amb cuina pròpia:

El centre dispossa de cuna pròpia que pot elaborar diferents menús segons les necessitats de l'alumnat.

 

inici