Competències i valors
|
 |
Inclusió:
L'educació inclusiva és un dels eixos educatius del centre. Incloure vol dir que a l'escola tots els infants, sense distinció, formen part de la classe i tots junts aprenen a l'aula.
|
 |
Convivència:
A l'escola treballem per millorar dia a dia la convivència de tots els qui formem part,ja que sabem que una relació cordial i de respecte és indispensable per poder aprendre, viure i compartir junts qualsevol objectiu que ens proposem.
|
 |
Democràcia:
A partir de Primària, tots els alumnes participen en la dinàmica de l'escola per potenciar els valors democràtics a partir de l'Assemblea de Delegats. Periòdicament es reuneixen els delegats de cada classe amb la directora. I es participa en el Consell dels Infants de Centelles. |
 |
Lectura:
La lectura i l'escriptura estan presents en la vida diària de totes les persones. Són eines bàsiques i indispensables per la seva formació. El domini d'aquestes competències és fonamental per adquirir autonomia personal i ser competent en la nostra societat.
|
 |
Anglès:
L'escola disposa d'un Pla d'ensenyament i d'aprenentatge de llengües estrangeres. És un projecte que potencia l'aprenentatge de la llengua anglesa a nivell oral en les destreses de comprensió, producció i interacció.
|
Metodologies i estratègies de treball
|
 |
Atenció als alumnes:
Per atendre la diversitat es treballa fent diferents tipus d'agrupaments: desdoblaments, grups flexibles, atenció dins l'aula, en petits grups, individualitzada, ...
S'apliquen diferents estratègies de treball: individual, en grup, cooperatiu, projectes, ... Sempre amb l'esperit de cercar la millor metodologia que doni les màximes possibilitats d'aprenentatge afavorint la inclusió. |
 |
Treball en grups cooperatius:
L'objectius principal del treball cooperatiu és transferir a l'alumnat o d'alumne a alumne estratègies per aprendre. D'aquesta manera s'activa i reforça la comunicació, el diàleg i la discussió en petit i gran grup per construir coneixement de forma compartida. Es posa en comú el resultat de les tasques individuals o de grup i, conjuntament, s'elaboren els resultats o conclusions.
|
 |
Teatre:
És un valor pedagògic que es treballa al llarg de tota l'escolaritat. Fent teatre treballem el cos, la veu i l'espai. Comuniquem idees, sentiments, vivènvies i millorem les relacions del grup.
|
 |
Creativitat:
L'escola busca potenciar la creativitat i la sensibilitat dels alumnes. Aquests darrers anys, l'escola ha pogut rebre l'assessorament extern d'especialistes de plàstica de "La Farinera", Centre d'arts visuals de Vic.
|
 |
Sortides i colònies:
S'organitza anualment un pla de sortides i colònies perquè creiem que sortir del centre educatiu és indispensable per treballar molts aspectes pedagògics i educatius amb tots els infants. |
Comunitat educativa i entorn
|
 |
Coordinació amb llar d'infants i institut:
Des del moment en què arriben els infants a l'escola i també quan se'n van, treballem amb la resta de centres educatius del poble vetllant per un bon procés educatiu. Per això, ens coordinem amb les llars d'infants i l'institut i es fa un traspàs d'informació per facilitar l'adaptació dels alumnes als nous centres. |
 |
Llibres socialitzats i material didàctic:
L'escola aposta per la reutilització de llibres i material didàctic perquè els alumnes aprenguin a respectar-lo i compartir-lo. També és un estalvi econòmic i ecològic. |
 |
Activitats esportives amb família:
Es potencia la relació amb les famílies tot organitzant activitats esportives on hi pot participar tota la comunitat educativa. |
 |
Centre formador d'alumnes de pràctiques:
Obrim les portes a estudients de mestres per facilitar-ne les pràctiques i per rebre també le seves aportacions. |
 |
Col·laborem a la revista del poble "El Portal":
Mensualment surt un article a la revista de les vivènvies a l'escola. |
Equipaments
|
 |
Equipaments i recursos:
L'escola disposa d'un bon equipament d'espais físics i de recursos.
I està adaptada per persones amb discapacitat: rampes, ascensor, lavabos i dutxes. |
 |
Biblioteca:
La biblioteca és un espai comú que ens ofereix un marc d'oportunitats a través del qual potenciem els objectius del pla lector de l'escola. Programem activitats variaes que contribueixen a millorar l'hàbit lector, la compresió lectora, les habilitats tècniques per accedir a la informació, la participació i d'altres. |
 |
Menjador amb cuina pròpia:
El centre dispossa de cuna pròpia que pot elaborar diferents menús segons les necessitats de l'alumnat. |