És Carnestoltes !!!!!

Carnestoltes és una paraula que deriva del llatí carnis cualis, és a dir, carns privades. Es tracta d’una clara al·lusió a la prohibició de menjar carn durant els quaranta dies de Quaresma.
De marcades arrels paganes, la festa és una evolució directa dels saturnals romans que celebraven la fi de l’hivern i el renaixement de la natura a la primavera.
El Carnaval significa, doncs, tres dies de divertiments públics, disbauxa i disfresses que satiritzen la vida quotidiana i l’autoritat en un intent in extremis de gaudir dels sentits.

A continuació, el dimecres de cendra marca l’inici de la Quaresma amb el dejú i la reflexió del "pols ets i en pols et convertiràs".

PROGRAMA DEL CARNESTOLTES

DILLUNS- Arribada del rei Carnestoltes
Cada dia ens donarà una "consigna" de com hem de venir "vestits"

DIMARTS- Seguir la consigna del Rei Carnestoltes
DIMECRES- Seguir la consigna del Rei Carnestoltes
DIJOUS GRAS- Seguir la consigna del Rei Carnestoltes
Berenada de Dijous Gras. Sortim a berenar fora. A la tornada passem pels voltants de l'escola.
DIVENDRES MATÍ - Ja venim disfressats de casa!....Durant el dematí preparem el ball, anem passant per les diferents classes per veure les disfresses.
Fem danses, ballem, cantem i fem gresca (sense familiars)
DIVENDRES TARDA - Celebrem el Carnestoltes: la Gran Desfilada i cada grup fa un ball i després berenem tots junts.
DIMECRES DE CENDRA - Se'n va el Rei Carnestoltes. Arriba la "Vella Quaresma" i durant les següents set setmanes va deixant missatges de bona conducta.

DECOREM EL VESTÍBUL PER CARNESTOLTES
Curs 2006-07