Compostatge escolar !

Des de l'escola volem afavorir el reciclatge casolà, per això hem instal·lat al pati una compostadora de matèria orgànica per així tornar a la terra el que és de la terra, i d'aquesta manera poder completar el Cicle Natural.
La matèria que es desfà, està formada per les restes vegetals que es produeixen a la cuina de l'escola, també per fulles seques o restes de poda.
Perquè el procès, que dura uns nou mesos, sigui efectiu cla tenir-ne cura per tal que els microorganismes encarregats de fer la descomposició disposin de les condicions d'oxigen, aigua, menjar equilibrat i temperatura adequada.
Aproximadament un cop a la setmana se'n fa un control amb els alumnes
Un cop ens hem posat els guants corresponents, barregem les restes amb una forca de baix cap a dalt i pels costats, per evitar deixar zones que puguin acumular humitat per manca d'oxigen. La planta disposa d'un sistema de ventilació semblant a una xemeneia.
Per saber com està la humitat, agafem un grapat de compostatge amb la mà i el premem, si cauen gotes, vol dir que està massa humit i cal regular-ho tirant-hi serradures. Si en canvi està massa sec cal posar-hi una mica d'aigua.
Pel que fa a la temperatura, segueix dues fases: la de descomposició que hi ha una temperatura més elevada i la de maduració que ja no desprèn tanta calor. El producte acabat és totalment natural i sembla terra vegetal fosca. Fer el compostatge no representa cap prejudici, ja que si es fa bé, no fa pudor, no és antihigiènic i no és cap niu de plagues.
El compostatge representa una experiència personal de tancament del cicle de la matèria en el propi jardí de casa o de l'escola.
Permet la reutilització en origen dels recursos orgànics.
Des de l'escola us animem!

Curs 2005-06

Avui ha fet molt fred, estem a -3 graus. Hem fet prediccions per mirar si feria més fred a dins o fora de la compostadora.On creieu que fa més fred? Si llegiu atentament més avall trobareu la resposta.

Ara hem posat el termòmetre.
També hem comprovat en quin dels contenidors hi feia més calor, en el que contenia matèria orgànica triturada o en el que no estava triturada. Sabeu quin és el resultat? A tots dos hi feia la mateixa temperatura: 5 graus.
Curs 2001-02

Aquí podeu veure la planta de compostatge que es troba situada al pati d'Educació Infantil.

Remenem amb la forca el compostatge.

Mireu que bé que ens ho passem barrejant les restes vegetals que es produeixen a la cuina escolar i també les fulles seques o restes de poda!

Amb les nostres mans agafem el compostatge i mirem el grau d'humitat.

Avui li faltava una miqueta d'aigua i n'hem afegit. Ho fem bé, oi?