I PER NADAL...

Les festes de Nadal

Abans que se celebrés el Nadal, fa milers d'anys, els antics pobladors de la Terra ja feien festes durant aquests dies perquè començava l'hivern. Celebraven que els dies començaven a ser més llargs i que podien aprofitar més la llum del sol. Ja sabeu que l'hivern comença, puntualment, el 21 de desembre.

Aquella era una època en la qual els pastors, els pagesos i els ramaders descansaven de la feina i passaven un temps a casa amb tota la família. Els animals també es tancaven als estables per passar l'hivern a cobert. En aquests dies de reunió familiar es preparaven menjars especials per celebrar el retrobament. Per això actualment durant el Nadal totes les famílies seuen plegades a taula i mengen plats tan típics com el brou de Nadal, el gall d'indi farcit, els canelons, les neules o els turrons.

Quan es va començar a celebrar el Nadal i, per tant, el naixement de Jesucrist, la festa només es feia el dia 6 de gener. Fa ja uns segles, però, que el dia 25 de desembre se celebra que va néixer el Nen Jesús i el dia 6 de gener, que els Reis de l'Orient li van portar els obsequis i el van anar a conèixer.

Ara bé, penseu que nosaltres estem acostumats a celebrar el Nadal en ple hivern, que gairebé sempre fa fred i que a vegades neva. Però heu de saber que mentre aquí és hivern, al sud del món hi ha molta gent que comença a anar a la platja. De fet, els nens australians acaben d'acabar el curs, comencen les vacances i gaudeixen fent surf per la platja.

A la nostra escola també ha arribat el Nadal, mireu quin goig que fa.

Les activitats que fem aquests dies són moltes i variades:

Els Pastorets de Josep Maria Folch i Torres
La postal de Nadal