El consell escolar
dels centres docents públics es regula per la Llei orgànica
9/1995, de la participació, l'avaluació i el govern dels
centres docents, per la Llei orgànica 10/2002, de qualitat de l'educació,
pel Decret 317/2004, de 22 de juny, publicat al DOGC núm. 4161,
de 25 de juny de 2004 i pels reglaments orgànics corresponents.
Composició
del consell escolar
- El director,
que n'és el president.
- El cap d'estudis.
- Un regidor
o representant de l'ajuntament del terme municipal en el qual hi
ha el centre.
- Sis professors/es
elegits pel claustre de professors.
- Sis pares i
mares elegits entre ells.
- Un membre designat
per l'associació de mares i pares d'alumnes, d'acord amb
el nombre
d'associats.
- Un representant
del personal d'administració i serveis del centre.
- El secretari
del centre, que actua de secretari del consell escolar, amb veu
i sense vot.
Informació
general
Renovació
El procés electoral s'efectua per renovar la meitat dels membres
de cadascun dels sectors electius que integren els consells escolars.
Dret
de vot
Pares i mares: tenen el dret de vot, per elegir els representants dels
pares, mares o tutors, tant el pare com la mare dels alumnes escolaritzats
en el centre o, si escau, els seus tutors legals.
Convocatòria
Decret 317/2004, de 22 de juny, pel qual es regulen la constitució
i la composició del consell escolar, la selecció del director
o de la directora i el nomenament i el cessament dels òrgans de
govern dels centres docents públics (DOGC núm. 4161, de
25 de juny de 2004) [text íntegre]
Competències
El Decret 198/1996, pel qual s'aprovava el Reglament orgànic dels
CEIP i el Decret 199/1996, pel qual s'aprovava el dels IES, ambdós
del 12 de juny, desenvolupaven la Llei Orgànica 9/1995, de 20 de
novembre, de la participació, l'avaluació i el govern dels
centres docents (LOPAG) i fixaven les competències dels consells
escolars dels centres docents públics.
La Llei Orgànica
10/2002, de 23 de desembre, de qualitat de l'educació (LOCE) va
modificar parcialment aquestes competències.
Reglament Orgànic dels CEIP
Art. 33.2 Són
competències del consell escolar:
a) conèixer la proposta de nomenament de l'equip directiu.
c) Aprovar la creació d'altres òrgans de coordinació
del col·legi i assignar-los
competències, sens perjudici de les funcions dels òrgans
de coordinació preexistents.
f) Establir les directrius per a l'elaboració del projecte
educatiu del col·legi, aprovar el projecte educatiu i avaluar-ne
el compliment.
g) Aprovar el pressupost del centre, fer-ne el seguiment i aprovar-ne
la liquidació.
h) Aprovar el Reglament de règim interior del centre.
i) Elaborar les directrius per a la programació i eldesenvolupament
de les activitats escolars complementàries, de les activitats extraescolars
i dels serveis, si s'escau, amb la col·laboració de les
associacions de pares d'alumnes. Aprovar-ne la
programació i avaluar-ne l'execució.
k) Avaluar i aprovar la memòria anual d'activitats del centre.
l) Establir els criteris sobre la participació del centre en activitats
culturals, esportives i recreatives, així com aquelles accions
assistencials a les quals el centre pot prestar la seva col·laboració,
escoltades les associacions de pares.
m) Establir les relacions de col·laboració amb altres centres
amb finalitats culturals i educatives.
n) Promoure l'optimització de l'ús de les instal·lacions
i el material escolar i la seva
renovació, així com vetllar per la seva conservació,
sens perjudici del que disposa l'article 7 d'aquest Reglament.
o) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució
del rendiment escolar i elaborar un informe que s'inclou a la memòria
anual.
LOCE
Art. 82.1 El Consejo Escolar del centro tendrá las siguientes atribuciones:
j) Ser informado de la propuesta a laAdministración educativa del
nombramiento y cese de los miembros del equipo directivo.
c) Participar en el proceso de admisión de alumnos y velar para
que se realice con sujeción a lo establecido en esta Ley y disposiciones
que la desarrollen.
e) Conocer la resolución de conflictos disciplinarios y la imposición
de sanciones y velar por que éstas se atengan a la normativa vigente.
a) Formular propuestas al equipo directivo sobre la programación
anual del centro y aprobar el proyecto educativo, sin perjuicio de lascompetencias
del Claustro de profesores, en relación con la planificación
y organización docente.
f) Aprobar el proyecto de presupuesto del centro y su liquidación.
d) Aprobar el reglamento de régimen interior del centro.
h) Proponer las directrices para la colaboración,con fines educativos
y culturales, con otros centros, entidades y organismos.
g) Promover la conservación y renovación de las instalaciones
y equipo escolar.
i) Analizar y valorar el funcionamiento general delcentro, la evolución
del rendimiento escolar y los resultados de la evaluación que del
centro realice
la Administración educativa
l) Cualesquiera otras que le sean atribuidas por la Administración
educativa.
b) Elaborar informes, a petición de la Administración competente,
sobre el
funcionamiento del centro y sobre aquellos otros aspectos relacionados
con la actividad del mismo.
k) Proponer medidas e iniciativas que favorezcan la convivencia en el
centro.
|