El Pi Lector

Normativa de préstec

Novetats Sant Jordi

ACTIVITATS AL PI LECTOR

Dins d'aquest espai podreu trobar totes les activitats que s'han anat desenvolupant a la nostra biblioteca al llarg d'aquest curs acadèmic.

50è. ANIVERSARI DE L'APARICIÓ DELS BARRUFETS

Qui ho havia de dir! Ja han passat 50 anys des de que en Pierre Culliford, PEYO, va crear els petits homenets de color blau.

Al 1954 va crear una nova sèrie de còmics: Johan et Pirlouit, aventures d’humor que al principi reflecteixen la vida quotidiana a l’Edat Mitjana, però que molt aviat es decanten cap a un aspecte més fantàstic i llegendari... fins al punt que en arribar a la novena història, La flautadels sis forats (1958, anomenada després La flauta dels Barrufets), hi apareixen per primera vegada aquests éssers mítics, petits, una mena d’elfs del bosc, de color blau, amb aspecte de bons jans i simpàtics,... que s’anomenen per primer cop Schtroumpfs.

A la biblioteca els alumnes de cinquè van preparar una exposició amb còmics, personatges i altres materials relacionats amb els Barrufets de la que hempogut gaudir nens, nenes i mestres del centre.

Des d’aquí volem agrair la col·laboració dels nens i de les nenes que han portat material per a poder fer l’exposició.

PADRINS I PADRINES DE LECTURA

Des de ja fa uns anys s'ha iniciat des del Pi Lector una nova activitat a la biblioteca. L'alumnat de cicle superior (cinquè i sisè) fa de padrins i padrines de lectura dels alumnes de P4 i P5. Durant dos dijous, els alumnes de CS van a les aules dels menuts a buscar-los i tots junts a la biblioteca, gaudeixen d’una estona de lectura. A la biblioteca, els padrins i padrines cerquen els llibres amb molta il·lusió per explicar als més menuts.

Els padrins i les padrines amb els seus fillols i filloles s'aniran trobant al llarg del curs. L’objectiu d’aquesta activitat és fomentar la lectura entre els alumnes més petits, que motivats pels alumnes grans de l’escola donaran significat a la lectura dels contes tot establint una relació afectiva entre ells/es.