PROGRAMA D'ACCIÓ TUTORIAL

"Estima els homes, però combat els seus errors. Ensenya'ls la veritat, però sense orgull. Lluita amb ells per la veritat, però sense ressentiment" (Sant Agustí).

El Tutor és el professor responsable immediat del desenvolupament del procés educatiu del grup d'alumnes que li ha estat confiat, en ordre a la seva orientació personal, formació i aprofitament acadèmic. Segueix de ben a prop el progrés dels alumnes del seu grup o classe procurant de conèixer-los a tots i cadascun d'ells en l'aspecte acadèmic, psicològic, familiar i sociològic. Manté un contacte periòdic amb els pares o responsables dels alumnes cercant fer eficaç la tasca tutorial. Informa a la junta d'avaluació de la marxa del grup i de les característiques i peculiaritats de cadascun dels alumnes.

Als alumnes també se'ls para atenció a nivell de grup, dedicant una hora setmanal programada pel grup de professors de cada cicle, per treballar amb ells les tècniques d'estudi, valors humans, orientar-lo a nivell professional i a nivell individual si es veu que ho necessiten.

actut1

La funció tutorial és assignada a un professor determinat per a cada grup d'alumnes. Potenciem aquesta figura en totes les etapes i modalitats d'ensenyament, per això, considerem important desenvolupar programes d'orientació i formació dels professors tutors. No és una tasca fàcil. hi estem tots d'acord, però es considera necessària si volem ajudar i acompanyar l'alumne en el seu procés de creixement integral.

Al nostre centre, l'acció tutorial i el procés orientador en l'educació, presenta les següents característiques:

1. És contínua i s'orienta l'alumne al llarg de diferents nivells de la seva escolatització.
  2. Implica de manera coordinada a les diferents persones que intervenen en l'educació: pares, col·legi, medi social, ...
  3. Atén les peculiars característiques de cada alumne.
  4. Treballem per capacitar els alumnes per a la seva pròpia orientació i crear en ells de manera progressiva una capacitat i una actitud activa i de responsabilitat cap al seu futur.

Cada professor realitza el desenvolupament de cada activitat per tenir dades directes i concretes de l'alumne.