La nostra escola Dintre les aules Album de fotos Ampa Jocs i entreteniments Forum

Podeu veure la fotografia en
mes resolució fent clic a
la imatge ( 147 Kb)

>> On som

L'escola Era de Dalt es troba al Sud-Est del poble de Tona, al carrer Andreu Molera n.5. Està situada en un extrem del poble, no massa lluny del centre i amb fàcil accés.

Tona és una població, de la comarca d'Osona, d' aproximadament 6.500 habitants.
La silueta del castell amb l'esglèsia de Sant Andreu al cim, és la figura emblemàtica sota la qual s'estén un poble que ha sabut sempre oferir bones excuses per ser visitat. La tradició turística de la vila ha deixat com a testimoni les antigues cases senyorials, el balneari Codina i el recentment restaurat pou del balneari Roqueta.

Un poble que, després de la descoberta de les aigues mineromedicinals de la Puda l'any 1874, s'ha convertit en un lloc privilegiat per a vacances de salut, que permet gaudir de les aigues i a la vegada d'un entorn peculiar amb els turons de margues blaves.

L'estrètegica situació de Tona ha fet que sigui al llarg del temps una població per on han passat diferents cultures de les quals queden diversos testimonis: el camp de les Lloses (iberoromà), l'aqueducte de Vilageliu (romà), les esglèsies del Castell i Vilageliu (romàniques), l'ermita de Lurdes (romànica amb elements gotics), la torre Simó i l'edifici Caterina Figueras (modernistes) són, entre altres alguns dels testimonis més significatius que guarda Tona.

© 2003 Ceip l'Era de Dalt C/Andreu Molera, 5 - 08551 Tona Tel.938870901 email: a8030421@centres.xtec.es