 |
 |
 |
Inici > Escola |
TRETS D'IDENTITAT |
Intenció
|
L’objectiu primer i fonamental de la nostra escola és el de proporcionar als nens i nenes una formació plena que desenvolupi al màxim les possibilitats individuals de cada alumne i fomenti l’educació humana i social.
Entenem l'educació com un procés integral que té en compte les dimensions individuals i socials de l'alumne i pretén el seu desenvolupament en diversos àmbits. Per això fomentem una educació basada en el respecte, la solidaritat, la llibertat responsable, la tolerància, el diàleg que, junts, han de fer avançar els alumnes en un procés gradual d'autonomia i maduresa personal. |
Gestió democràtica |
L’òrgan màxim de direcció del centre és el Consell Escolar, del qual formen part l’Equip Directiu i representants dels pares, dels mestres i de l’Ajuntament, elegits democràticament. Procurem que tots els representants hi intervinguin de manera real, efectiva i responsable, d'acord amb el que els permet la legislació vigent. |
Escola Catalana |
Des de l’escola, arrelada en el seu entorn però alhora oberta, en l’ànim de facilitar la integració de tots i totes els/les alumnes, es realitza el procés d’ensenyament-aprenentatge partint de la realitat més propera i en Llengua Catalana. Segons el Projecte Lingüístic s’inicia l’estudi de l’anglès a l’educació infantil i del castellà al cicle inicial. |
Ideològicament plural |
Vivim en una societat plural on conflueixen diferents cultures, llengües, religions, idees polítiques i situacions econòmiques i socials, eduquem els nens en la convivència, tolerància i diàleg, respectant la llibertat i conviccions de cadascú, estimulant els valors de respecte i solidaritat. Es respecten les maneres de pensar i de fer de tots els membres de la Comunitat Educativa, sempre que es manifesten en un marc democràtic, tenint en compte les normes legals i socials. La diversitat és positiva, perquè enriqueix el conjunt. |
Laica |
L’escola, com a tal, no s’identifica amb cap religió en concret, però incorpora els elements de la tradició religiosa que formen part del patrimoni cultural dels nostres pobles. Les famílies que ho desitgin poden demanar ensenyament de l’àrea de religió catòlica, islàmica…, com està establert per llei.
|
|
 |