façana

L'I.E.S. Arnau Cadell és un Institut d'Educació Secundària, depenent del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

panoràmica dels edificis des del turó del Pinar

Com a institució educativa pública pretén ser un centre obert, pluralista i democràtic al servei d'una educació integradora que fomenti els diversos àmbits de cada persona, com l'autoestima, l'autonomia, el rigor científic, la tolerància i el respecte.

Hem participat diverses vegades en el programa Comenius de la Comunitat Europea. Realitzem intercanvis amb centres de França i Alemanya, durant aquests som acollits i acollim a les cases particulars els alumnes visitants.

Formem part de la xarxa d'Escoles Verdes i també de la xarxa XESCA d'escoles solars ja que tenim instal·lades plaques solars.

El màxim òrgan de govern del Centre és el Consell Escolar , on hi són representats tots els estaments.

La participació dels alumnes s'organitza a més a més en el Consell de delegats i delegades que està constituït pels delegats o delegades de cada classe i que, es reuneix a iniciativa pròpia o convocat pel Cap d'Estudis, Coordinador o Director, sempre que sigui necessari.

Les possibles incidències en relació a la convivència es tracten d'acord amb el reglament de règim intern (RRI) aprovat pel Consell escolar d'acord amb la normativa vigent.

El Centre disposa de recursos per atendre les necessitats diverses dels i les nostres alumnes, i manté contacte amb les escoles de primària per tal de coordinar el pas dels alumnes de Primària a Secundària especialment les assignades al centre:

La llengua vehicular de l'ensenyament és, normalment, el català.

A més a més de la llengua anglesa com a primera llengua estrangera, oferim dues segones llengües estrangeres, francès i alemany, dins la programació de les quals es promouen intercanvis d'alumnes amb centres de França i Alemanya respectivament.

El nostre institut té les següents instal·lacions i serveis:

Totes les instal·lacions i accessos del centre estan adaptats per a persones amb minusvalues i compleix la normativa en relació a supressió de barreres arquitectòniques.

L'Institut ofereix el servei de menjador escolar per a ESO, amb monitors especialitzats. A més hi ha servei de bar-cantina amb cuina pròpia perquè alumnes d'altres cursos que ho desitgin puguin quedar-se a dinar.

Per participar en programes d'educació mediambiental i ecològics hem estat guardonats amb el distintiu d'Escola Verda i som Escola Solar per la nostra instal·lació d'energia fotovoltaica.

L'Escola Oficial d'Idiomes de Sant Cugat es troba allotjada, de

Els nostres alumnes poden disposar de taquilles de lloguer per deixar-hi llibres i material escolar.

Els Ferrocarrils de la Generalitat ofereixen als alumnes un abonament il·limitat durant el curs en condicions favorables.