Justificació del projecte
El programa Escoles Verdes va ser una iniciativa del Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya. Les escoles que s'adherien a aquest programa assumien el compromís de dur a terme iniciatives per tal de millorar el coneixement de l'entorn natural, fomentar el seu respecte i el consum sostenible. Acollint-nos a aquesta proposta, la nostra escola ha decidit presentar un projecte de temàtica medi ambiental. Volem incidir en l'educació per tal d'aconseguir un desenvolupament sostenible de la nostra societat.
|
|
Comissió del Medi Ambient. Curs 2007-2008
|
|
Punts Forts:
- S’han iniciat activitats encaminades a promoure canvis d’actitud relacionats amb el respecte vers el Medi ambient, a tota la comunitat educativa.
- Participació en totes les activitats mediambientals organitzades per l’ajuntament a tots els nivells educatius.
- Activitats de consum responsable: fira del “trasto”, intercanvi de llibres, tallers plàstics de reciclatge, projecte de reutilització de llibres i material didàctic.
- Difusió i informació a tota la comunitat educativa de les diferents activitats proposades a nivell de municipi orientades a promoure actituds més respectuoses amb el medi ambient.
- Participació en sortides de caire mediambiental proposades pel Departament (camps d’aprenentatge).
- Recollida selectiva de residus.
- Elaboració d’un decàleg de les escoles verdes.
Punts Febles:
- Incloure com a eix transversal l’educació mediambiental.
- Sistematització de les diferents actuacions que es porten a terme.
- Manca d’espai per la difusió d’activitats i esdeveniments relacionats amb el respecte vers el Medi Ambient (Punt verd).
- Manca de formació específica a la majoria de membres del Claustre.
- Ús més racional i responsable del paper: reciclat, aprofitament del paper per les dues cares, promoció de l’ús del paper d’esborrany; dels llums i la calefacció.
|
|
Descripció del projecte
Objectius i Aspectes a Desenvolupar El nostre pla té com a objectiu general:
Reorientar l’educació i fomentar les actituds de respecte envers l’entorn natural, sensibilitzant primerament el professorat, personal no docent i AMPA per tal de transmetre-ho als alumnes.
Partint d’aquest gran objectiu ens proposem:
- Incloure com a eix transversal de l’escola l’ Educació Ambiental.
- Planificació d’espais de coordinació i sistematitzar les activitats tant a nivell de classe com d’escola que es duren a terme i així fer una diagnosi mediambiental.
- Recull de les actuacions que cada cicle proposa per treballar l’Educació Ambiental com eix transversal.
- Participació en sortides per a tots els nivells educatius de temàtiques medi ambientals organitzades per l’ajuntament, Diputació i altres organismes.
- Difusió i informació a tota la comunitat educativa (especialment a educadors i alumnes) de les diferents activitats proposades a nivell de municipi orientades a promoure actituds més respectuoses amb el medi ambient
- Actualització del decàleg d’escoles verdes.
- Formació específica als membres del claustre en temes del Medi Ambient.
- Incloure en el P.E.C. l’ Educació en la Sostenibilitat.
- Formació específica als membres del Claustre en temes de Medi Ambient.
- Sensibilitzar a tota la comunitat educativa en el respecte vers l’entorn natural i el consum sostenible.
- Continuïtat de la Comissió del Medi Ambient amb mestres representants dels diferents cicle i pares.
- Creació del Consell del Medi Ambient: pares – alumnes - mestres- personal no docent - representant municipal.
- Creació del càrrec de medi ambient a l’aula des de P5 a 6è.
- Continuació de les activitats de consum responsable: fira del “trasto”, intercanvi de llibres, tallers plàstics de reciclatge, projecte de reutilització de llibres i material didàctic.
- Creació del punt verd.
- Utilització de l’agenda verda a C. Superior amb paper reciclat on constin les principals diades mediambientals.
- Reutilització de paper usat per esborranys i altres activitats.
- Sensibilització de l’alumnat en la recollida selectiva del material que ells produeixen.
- Campanyes per estalviar energia com: tancar llums quan no és necessari, tancar finestres o portes per mantenir l’escalfor, estalviar aigua.
- Participació en campanyes o diades de conscienciació mundial sobre un aspecte del medi.
- Informació i divulgació de tots els temes mediambientals i activitats realitzades a l’escola a través de: web , butlletí, revista i el Punt Verd.
- Creació del Llibre Verd per cada estament escolar: mestres, personal no docent, pares
i alumnes.
|
|