PROJECTES EDUCATIUS: CORAL ESCOLAR

La coral escolar és un espai a part de l’activitat curricular: s’assaja d’1 a 2 tots els dimarts a l’aula de música

La formen aquells nens i nenes des de 2n fins a 6è que volen, sempre que compleixin dues condicions:
- han de tenir la veu una mica afinada
- han de tenir un bon comportament a les classes.

El repertori que cantem està format per cançons tradicionals i d’autor, a una o a dues veus. Algunes d’aquestes cançons poden formar part d’un recull o cantata.

La coral està vinculada a altres corals escolars amb les quals s’interpreta, a final de curs, la cantata abans esmentada amb acompanyament d’un grup instrumental.

Amb aquesta activitat es pretén desenvolupar les qualitats musicals dels cantaires a través del cant, ampliar el seu coneixement de cançons i poder gaudir de la música essent-ne ells els principals protagonistes.

També, en certa mesura, es crea un bon ambient entre els alumnes dels diferents cursos ja que comparteixen un interès comú.

Es realitzen almenys tres concerts al curs:
- al Casal d’avis de Sant Roc i
- al Pavelló antic del Joventut, per Nadal, i
- al Pavelló de La Plana a final de curs per interpretar la cantata.

També s’enregistren cançons per participar a les festes de l’escola com a músiques de fons.