PROJECTES EDUCATIUS: TROBADORS

En el projecte Trobadors hi participen els alumnes de 5è i 6è conjuntament amb els respectius tutors i tutores, la coordinadora d'informàtica i un grup d'estudiants de psicologia de l'UAB.

Aquest projecte pretén aproximar les TIC i el seu ús als nostres alumnes, creant un entorn d’aprenentatge i de convivència que serveixi per afavorir la inclusió de nens i nenes que, com a conseqüència de la seva situació socio-cultural, estan en situació de risc. Els objectius específics són:

• Incidir en aspectes com la motivació, la dinàmica de grups, el treball cooperatiu... intentant afavorir l’èxit escolar de tots els alumnes en l’aprenentatge de la llengua (i per extensió a les altres àrees).

• Cohesionar els alumnes al grup, al cicle i al centre.

• Aprendre i donar habilitats en lús de diferent software, millorant l'alfabetització digital.
  • Implicar els alumnes en el propi aprenentatge gràcies a la major participació en la planificació i resolució de les tasques.
  • Treballar la lecto-escriptura amb una activitat significativa.
  • Reforçar l'ús normalitzat del català.
  • Treballar de forma col·laborativa tant a nivell inter-generacional com inter-cultural.
  • Fomentar un paper actiu dels alumnes en el procés creatiu.
  • Utilitzar diferents eines tecnològiques de la informació i la comunicació.

L'organització bàsica de l'activitat gira al voltant de grups de 4 o 5 alumnes, un mestre i un estudiant de la universitat participant conjuntament en el desenvolupament de les tasques. Cada grup de treball s'intenta que sigui el més heterogeni possible (nivells diferents de coneixement de les eines digitals i de la lecto-escriptura, etc.), la qual cosa permet assignar diferents rols i construir un entorn d'aprenentatge on el coneixement està repartit entre tothom.

Cada grup fa l'activitat 1 hora a la setmana. L'esquema seguit pot resumir-se de la següent manera:

1. Preparació
  2. Presentació del projecte
  3. Creació dels grups de treball
  4. Planificació del treball
  5. Elaboració del guió de la història
  6. Enregistraments digitals
  7. Edició del material
  8. Visualització dels treballs.