EN SETHOMES I EN MIG-MIG

En Sethomes és un dels gegants més veterans de Mataró i el gegant d´escola més antic que s´ha mantingut actiu des dels seus inicis, ara fa gairebé 30 anys.
En Sethomes s´estrena pel Carnestoltes de 1981 i, des de llavors, presideix tots els actes festius de l´escola Camí del Mig, a més de participar en les festes de barris, d´altres escoles i en festes majors.
Cal destacar que el gegant sempre va acompanyat per una colla de fabliolaires, molt característica d´aquest gegant.
El gegant es crea gràcies a la iniciativa d´un antic mestre, Pep Tuneu, que, juntament amb la seva dona, el construeix a partir de materials aprofitats. Un grup de mares i alumnes li fan el vestit.
El nom de la figura s´inspira en el personatge d´un conte infantil.
Al llarg dels anys es duen a terme diversos retocs estètics i algunes reformes estructurals, a més de canvis en el vestit.

Foto: Esperança Garcia

Ja fa uns anys que en Sethomes va acompanyat d´un divertit personatge, en Mig-Mig (també conegut, erròniament, com a Bartolo).
Es tracta d´un capgròs simpàtic i original, amb unes grans ulleres i les dents de conill. Segons el num. 20 de la revista de l´escola, L´Oreneta, el desembre de 1998 es fa un concurs en el qual cada nen dibuixa una proposta per fer un capgròs, els dibuixos s´exposen i els pares voten el ninot que més els agrada.
El personatge guanyador és el dibuix de l´alumne Pau Cuyàs, de sisè. Per escollir el nom, Mig-Mig, es fa un altre concurs.
En Mig-Mig és una figura difícil de portar, cosa que fa que no es vegi gaire pels carrers de la ciutat, però actualment es planteja la possibilitat de reconvertir-lo en gegantó i que pugui ser portat pels nens i les nenes de cinquè o sisè.

Foto: Coral Mas