IES La Bastida
Institut d'ensenyament secundari: ESO, Batxillerat i Cicles Formatius.
Inici | Qui som | On som | Estudis | Claustre | Horari de visites | AMPA | Instal.lacions | Activitats | Serveis
Definició del Centre
Titularitat
- Públic
-
El nostre institut, l'IES LA BASTIDA és públic
perquè depèn de la Generalitat de Catalunya.
Social
- Català
-
La llengua catalana és el vehicle de comunicació i de
relació de qualsevol acte del nostre centre. També és la
llengua majoritàriament emprada a l'ensenyament, respectant sempre la
normativa vigent i el Projecte Lingüístic de Centre.
Pel que fa a l'alumnat pretenem aconseguir que, en finalitzar l'ensenyament
obligatori conegui i sigui capaç d'usar qualsevol de les dues llengües
oficials en les situacions educatives, socials i laborals que se'ls presentin.
- Coeducador
-
Treballarem per l'eliminació de les discriminacions contra la dona i per
la superació de mites, de tabús i de la diferenciació de
papers assignats a l'home i a la dona.
Així mateix, tindrem cura d'evitar l'ús sexista de la llengua
tant en el llenguatge escrit com en el llenguatge oral.
- Democràtic i plural
-
Plural, en la mesura que no exclourem ningú a causa de la seva
procedència, religió, sexe, raça, llengua, ideologia, nivell
econòmic o per qualsevol altra raó, tal com proclama l'Article 2
de la Declaració Universal dels Drets Humans, i també
perquè capacitarem l'alumnat per viure en una societat que és
plural i on cal respectar els altres.
Democràtic, en la mesura que considerem que el centre ha de transmetre a
l'alumnat els valors bàsics d'una societat democràtica: el
respecte envers els altres i un/a mateix, el sentit de la llibertat lligat al
de la responsabilitat, la solidaritat, etc.; i per una altra banda ha de
convidar-los a participar en la millora d'aquesta societat.
- Integrador, Social i d'Arrelament al país
-
Els lligams i l'arrelament del centre escolar respecte del barri, la ciutat
i la comarca també constituiran, per a nosaltres, un objectiu preferent
amb la finalitat d'aconseguir la inserció de l'alumnat a l'entorn
social en què viuen. Igualment procurarem que coneguin el país,
la seva realitat nacional i la seva problemàtica. Aquests aspectes els
tindrem en compte en les programacions, continguts i activitats de cada curs,
per tal de potenciar l'educació com a procés de
socialització i d'adaptació i d'integració social.
Confessionalitat
El nostre centre és laic.
Pedagògico-educatiu
- Integral
-
El procés de formació de l'alumnat inclou, no només els
aspectes disciplinars lligats amb les diferents matèries sinó
també tots els aspectes més globals de formació de la
personalitat; en aquest sentit treballarem per ajudar l'alumnat a: desvetllar
el sentit crític, saber ser autònom/a, ser responsable dels
propis actes, valorar la feina ben feta, ser disciplinat/da, tenir
hàbits de conducta, d'estudi, d'higiene, etc.
- Estimulador de la iniciativa i l'autoeducació
-
Posarem el nostre esforç per ajudar i afavorir l'autonomia intel.lectual.
Defensarem el dret de l'alumnat a l'estudi i a l'educació integral
davant d'aquelles situacions que no ho permetin.
- Potenciador dels valors individuals i col.lectius
-
- Ajudarem a crear i a potenciar en l'alumnat sentiments d'autoestima que
els ajudin a crèixer com a persones autònomes i lliures.
- Exercirem un ensenyament no discriminatori i adaptat a les aptituds,
capacitats i interessos individuals
- Educarem per a la pau, la solidaritat i la col.laboració.
- Educarem en els valors, comportament i actituds democràtiques i per
tant rebutjarem comportaments i actituds xenòfobes, intolerants i
antidemocràtiques.
- Educarem en el respecte i la comprensió de les diferents cultures,
de minories, grups i persones.
- Educarem per a la salut
- Educarem en els temes medio-ambientals i de respecte a la natura.
Instructiu
- Científic
-
Cultivarem la investigació, l'adquisició de coneixements i la
sistematització científica amb vista a una utilització
pràctica, i intentarem evitar que hi hagi desconnexió entre la
teoria i la pràctica, entre el treball i l'estudi.
Al nostre centre ens proposem d'oferir un ensenyament de qualitat que
permeti a l'alumnat d'accedir a qualsevol instància educativa superior.
- Innovador i renovador
-
Pretenem que la tasca docent sigui permanentment innovadora per tal de
buscar la millora constant de la seva qualitat. Per tant la reflexió,
la crítica i l'autocrítica del propi treball constitueix
l'actitud fonamental d'aquest procés innovador.
La renovació pedagògica té un paper fonamental en la
transmissió i afavoriment d'aquesta actitud a partir d'intercanvis entre
docents i entre centres educatius.
Per tant tindrem en compte els avenços i les innovacions
tecnològiques i s'estimularà la formació del professorat
perquè ho utilitzi com a eina educativa.
- Compensador
-
A les programacions i als nivells tindrem en compte el desenvolupament
psicològic de l'alumnat, la diversitat de ritmes d'aprenentatge i de
capacitats i donarem importància tant a la relació educativa com
a l'adquisició de continguts procedimentals, conceptuals i
actitudinals.
Procurarem, amb la nostra acció educativa, compensar les
diferències socials i desenvolupar les capacitats intel.lectuals
de l'alumnat al màxim, de tal manera que el seu origen social no
signifiqui una trava per al seu procés educatiu i socio-laboral.
Gestió
- Participativa
-
Pel que fa a la gestió i a les decisions, entenem que la idea de centre
democràtic implica la necessitat d'una participació real i
efectiva de tots els estaments: professorat, alumnat, famílies,
personal d'administració i serveis i representants de les entitats
públiques pertinents.
- Recursos
-
Per tal de superar les mancances específiques de l'entorn i amb la
pretensió d'oferir un ensenyament de qualitat, cercarem els recursos
professionals i econòmics adients per tal d'aconseguir totes aquestes
fites.
|