escola verda
xarxa d'escoles verdes. Fòrum de la XESC

l’institut vinyes velles al fòrum d’escoles verdes 2019

El dia 21 de maig vam anar al fòrum d’escoles verdes, al museu de ciències de Granollers. En aquest fòrum, ens vam ajuntar diferents escoles verdes del Vallès i ens vam dividir per grups d’edat.

En el nostre grup, vam començar presentant cada escola verda el que feia en diferents temes: reciclatge, el canvi climàtic, i el medi ambient. A l’escola verda del Vinyes Velles, vam explicar el projecte que vam fer pels alumnes de segon de primària: “Els tresors del camí fluvial”.

Un cop vam acabar, vam fer una pausa per després fer una activitat que tractava sobre parlar de: què passa, causes, problemes i conseqüències del canvi climàtic.

Finalment vam preparar una presentació amb cartolines per fer difusió (juntament amb un eslògan) per fer entendre a la gent que no s’ha de contaminar tant. Es va acabar el dia fent una posada en comú del que cada grup havia estat treballant i discutint.

Va ser una bona experiència i esperem que es continuï fent anualment

l’institut vinyes velles al fòrum d’escoles verdes 2017

Al Fòrum d'EscolesVerdes 2017 del Vallès Oriental es va celebrar el 28 de març al museu de Ciències Naturals de Granollers. L'institut Vinyes Velles va ser representat pels alumnes Anna Rúbio i Victor Cortizo de 4rt B, acompanyats per les professores la Catiana Rosselló i Mercè Hermida.

Cartell de participació

l’institut vinyes velles al fòrum d’escoles verdes 2015

El passat dia 24 de març de 2015 el nostre institut va participar a la Fòrum d’Escoles Verdes del Vallès Oriental. Aquesta trobada es va celebrar al Museu de Ciències Naturals de Granollers.

En representació de l’alumnat de l’institut vam assistir-hi la Ludmila i la Martina, dues de les delegades verdes de 1r d’ESO. Per part del professorat, van assistir-hi la Mercè Hermida i el Josep Segura.

El primer que vam fer els alumnes va ser dividir-nos en tres grups: dos per a l’alumnat de primària i un per al de secundària. Es tractava de què els representants de cada centre presentéssim a la resta una activitat que estiguem fent a l’institut. En el nostre cas vam presentar la campanya de conscienciació sobre el manteniment del pati net. Aquesta campanya l’estem realitzant els delegats i sotsdelegats verds de 1r d’ESO en col·laboració amb la professora d’informàtica, la Irene. La campanya consisteix en un videojoc que pretén conscienciar sobre l’ús de les papereres del pati. Encara no està finalitzada però vam exposar un powerpoint on ja recollíem alguns dels fotogrames que contindrà.

Amb les presentacions de la resta de participants en el nostre grup vam recollir idees amb la finalitat d’aconseguir que el nostre institut sigui encara més verd.

Finalment ens vam reunir els tres grups d’alumnes per posar en comú el que havíem parlat anteriorment i així recollir més idees sobre quines coses podem fer per millorar les escoles i instituts.

Per acabar, uns representants triats per nosaltres ho van exposar al professorat assistent.

Quan tinguem finalitzat el videojoc de conscienciació ho farem saber a tot l’institut.

Ludmila Luna i Martina Sánchez,
delegades verdes de 1rB i 1rC d’ESO