web de la Generalitat de catalunya web del departament d'educació Estudis Post-Obligatoris a Catalunya
Actualitzada a 12-06-2021
institut vinyes velles Logo Institut Vinyes Velles
Codi de Centre: 08042093
Av. Barcelona, 2
08170 - Montornès del Vallès - BCN
Tel: 93`568 60 79 - Fax: 93 568 68 73
Correu@: iesvv@xtec.cat
Web: www.xtec.cat/iesvv
Click per descarregar codi QR Institut Vinyes Velles
 
cerques
 
© jlazaro-InstitutVV 
programa d'impuls a la lectura
 
         
 
Inici de Pàgina
el gust per llegir
 
1.- Perquè ens agraden els llibres que ens agraden?



2.- Recomanacions d'alumnes:





 



 



 

Inici de Pàgina
llegir per aprendre
 
Inici de Pàgina
fluïdesa lectora



Inici de Pàgina
lectura en veu alta

Llegim poesia


L’alumnat de 1r de Batxillerat de la matèria de Llengua Catalana i Literatura té com a lectura prescriptiva del curs, juntament amb la novel·la Tirant lo Blan, Episodis amorosos, una Antologia de la poesia catalana.
Des de fa uns quants cursos cada alumne o alumna s’encarrega de preparar la presentació d’un dels poemes per publicar-la en un fòrum de Moodle, al qual accedeix, també, la resta de l’alumnat del curs.
La proposta és que cadascú llegeixi amb més atenció el poema, a banda dels altres,  que li ha correspost, que s’immergeixi de ple en el seu contingut, que descobreixi la intricada forma, que conegui de més a prop qui el va compondre... i que, finalment, comparteixi la seva descoberta amb els companys i companyes. La proposta és que acabi trobant una imatge que suggereixi el quid del poema i que, si és possible, afegeixi aquell enregistrament visual i/o sonor que algú ha tingut a bé publicar a la xarxa (com ens ho fèiem abans sense internet?).

Aquest curs la Irene Cervantes Jurado, de 1rB de BTX, ha volgut completar la seva tasca amb un exercici especial, la recitació que ha executat ella mateixa del poema de Clementina Arderiu “El pendís”.

El poema, publicat a L’alta llibertat (1920), llibre que planteja, entre d’altres, el tema de la dona artista, de la dona creadora que busca la seva identitat en una societat que històricament li ha atribuït les funcions domèstiques, té com a tema, en concret, la reflexió sobre la dificultat de trobar l’espai físic i mental. La vida de la poeta rodola per un pendent, un terreny relliscós. El seu estat de revolta, però, no pot amagar la por, la confusió i la desolació que l’amaren, posades en evidència en la imatge final del moribund.

Ma Dolors Eixach Real
Llengua Catalana i Literatura

 

Escolteu i gaudiu del poema i de la cadència de la veu de la Irene. Moltes gràcies, Irene.



Alumnes de l'Institut Vinyes Velles al XIII Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta


XIII Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta 2017

Dvendres 24 de març de 2017. Aquest matí quatre alumnes de 1r i 3r d'ESO de l'institut han participat en el  XIII CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA  en les categories CORSARIS i TROPA DE CORSARIS, acompanyats de la professora Carolina Carrillo, del Departament de Llengua Catalana i Literatura, qui coordina aquesta activitat des de fa quatre anys.

 


Alumnes de l'Institut Vinyes Velles al XII Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta


XII Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta 2016

Els alumnes Raúl Ortega, de 1r d'ESO, en la categoria Corsaris , i Roger Melero, Toni Calle i Hakim Chaoui, de 3r d'ESO, en la categoria Tropa de Corsaris, han participat en la fase Quarts de Finals del XII CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA que avui s'ha celebrat a l'Escola Sant Gervasi de Mollet del Vallès.

L'Institut Vinyes Velles ha participat en les tres últimes edicions d'aquest certamen, però en aquesta edició la representació ha estat més nombrosa perquè ens hem estrenat en la modalitat Tropa de Corsaris, lectura col·lectiva amb grups formats per tres lectors o lectores cada un, de 3r i/o 4t d’ESO. Llegir en veu alta i escoltar llegir. Una plaer compartit. Aquestes són les paraules que l'organització del certamen ha piulat en referència a un tuit nostre i que resumeixen la nostra participació en el concurs.

Hakim, Roger i Toni Raúl, amb camisa de quadres

Vallès Visió Notícies es fa resó el 16 d'abril de 2016
del minut 09:57 al 12:15

Alumnes de l'Institut Vinyes Velles al XI Certamen Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta


XI Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta 2015

S'acaben de celebrar, març de 2015, els Quarts de Finals de l'XI Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta 2015 a la sala d'actes de l'Institut Antoni Cumella de Granollers.

Aquest any, com el curs passat, l'Ins Vinyes Velles ha participat en aquesta fase del concurs. La nostra representant ha estat Alicia Zambrano Elvira, de 1r C d'ESO, qui ha fet una molt bona lectura. Per donar-li suport l'han acompanyada Andrea Hernández, de 2n A d'ESO, Roger Melero de 2n C d'ESO, la seva professora de Llengua Catalana, Carol Carrillo, i la seva mare.



Alumnes de l'Institut Vinyes Velles al X Certamen de Lectura en Veu Alta


X Certamen Nacional Infantil-Juvenil de Lectura en Veu Alta 2014

El dia 13 de març vaig participar al Certamen infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta a Cardedeu. Em van acompanyar  l’Alejandro Carlos i l’Ana Rubio, de la meva classe, el director, en Josep Segura, la Carolina Carrillo, la meva professora de llengua catalana, la meva mare i el meu avi.

Quan vam entrar, vam arribar a la recepció del "Centre Cultural de Cardedeu" i em van donar un cartellet on posava “Grup de Corsaris” i Eva Ledesma García. En total hi havia 5 grups:

     - Grumets verds i grumets vermells: alumnes de primària;
     - Timoners: alumnes d’aula d’acollida;
     - Corsaris: alumnes de 1r i 2n d’ESO;
     - Tropa de Corsaris: alumnes de 3r i 4t d’ESO.

Al jurat hi havia tres dones que triaven l’ordre de la lectura amb un sorteig: una s’encarregava de barrejar els noms dels participants, l’laltra treia els paperets i la tercera els llegia en veu alta. Quan va arribar el meu torn em vaig posar molt nerviosa, tan nerviosa, potser, com ho estaven els meus acompanyants. Em va tocar llegir en setena posició. Ens col·locàvem en fila i anàvem llegint el nostre fragment.
Quan vam acabar de llegir tots els grups, el jurat se'n va anar a deliberar qui eren els guanyadors, només un per a cada grup. Del meu grup va guanyar una nena que es deia Paula. Jo vaig quedar la segona del meu grup i a tots ens van donar un llibre i un diploma.
A més, mentre el jurat estava decidint qui guanyaria, uns alumnes de primària van fer uns balls molt bonics.
Em va agradar molt i ho tornaria a fer.

Eva Ledesma, Ana Rubio, Alejandro Carlos
1r d'ESO


Alejandro Carlos, Ana Rubio i Eva Ledesma,
qui va representar l'Institut Vinyes Velles en aquesta edició del certamen.