Programa Operativo de Empleo, Formación i Educación.
Tallers de suport i reforç educatiu en horari extraescolar

inici de pàgina
fons social europeu - poefe - tallers de suport i reforç educatiu en horari extraescolar

El Fons Social Europeu

Descripció de l’acció

Els tallers de suport i reforç educatiu són una acció educativa, realitzada en horari extraescolar, per ajudar l'alumnat més vulnerable a adquirir hàbits i tècniques d'organització i d'estudi, afavorint una actitud positiva cap a l'aprenentatge i col·laborar en l'adquisició de les competències bàsiques en finalitzar l'etapa educativa. Entre aquestes competències es treballaran, preferentment, les vinculades a l'aprendre a aprendre, a l'autonomia personal i la competència comunicativa (recerca d'informació, interpretació, responsabilitat, expressió oral i escrita)

Els tallers de suport al treball escolar estan dissenyats per acompanyar alumnat d'educació primària i d'educació secundària amb pocs recursos personals i socials per poder seguir autònomament el seu procés educatiu i d'aprenentatge. Aquest alumnat es caracteritza, en general, per no tenir el suport continuat d'algun adult per fer el seguiment dels treballs escolars alhora que el seu entorn immediat tampoc li pot facilitar l'ajuda necessària.

L'acció d'aquests tallers s'ha d'incorporar en els centres educatius fora de l’horari lectiu com una actuació més d'atenció a la diversitat. Les activitats i treballs dels tallers han d'estar vinculats al que es fa diàriament a les aules. Aquestes activitats poden variar en funció de la planificació conjunta del territori o de les característiques del grup d'alumnes, però sempre amb l'objectiu d'afavorir el desenvolupament de les competències bàsiques. Aquests tallers seran impartits per personal no docent.

Objectiu general:

• Reduir el fracàs escolar i l'abandonament prematur

Objectius específics:

• Augmentar les expectatives de l'alumnat en els estudis.
  • Acompanyar l'alumnat en la realització de les tasques escolars i l'adquisició de les competències bàsiques.
  • Promoure tècniques d'estudi i adquirir autonomia personal.
  • Acompanyar a l'alumnat als espais del territori considerats com a recursos d'aprenentatge per incentivar el seu ús: biblioteques, ludoteques, espais culturals, espais esportius ...