Actualitzada a 27-06-2019
institut vinyes velles Logo Institut Vinyes Velles
Av. Barcelona, 2
08170 - Montornès del Vallès
Barcelona
Tel: 935686079
Fax: 935686873
Correu@: iesvv@xtec.cat
Click per descarregar codi QR Institut Vinyes Velles
 
cerques
 
© jlazaro-InstitutVV 
premis
 
     
     
     
     
     
 
Inici de Pàgina
save the children 2019

 

Diploma de participació en la "XV edició de Kilòmetres de Solidaritat"

 Click per a ampliar

[Save the children. Kilòmetres de Solidaritat]

Inici de Pàgina
premis fundació víctor grífols i lucas 20/10/2017

Divendres dia 20 d'octubre de 2017, va tenir lloc a l'Ateneu Barcelonès el lliurament de premis i beques d'investigació sobre bioètica que ​la Fundació Víctor Grífols i Lucas atorga a alumnes de batxillerat i que han finalitzat els estudis.

La Fundació convoca cada curs tres premis a treballs de recerca sobre bioètica realitzats per alumnes de batxillerat. La finalitat d'aquests premis és estimular la inclusió de la dimensió ètica en la investigació des dels inicis de la carrera professional. Són guardonats els tres millors treballs de recerca desenvolupats en l'àmbit de la bioètica durant un curs acadèmic en els centres de secundària, públics, privats o concertats de Catalunya.

La nostra exalumna Wiam Koubiss Ajub va ser guardonada amb el tercer premi corresponen al curs 2016-2017, pel seu treball de recerca Nascuts per necessitat: bioètica del nadó medicament, fet que premia la seva bona feina i capacitat d'esforç.

 

ENHORABONA WIAM!

 

Wiam Koubiss amb el seu Diploma




Programa del lluirament dels premis
 
Recollida del Premi Wiam Koubiss acompanyada de Josep Segura, director de l'Institut, i Catiana Rosselló, professora de biologia

[web Fundació Víctor Grífols i Lucas. Consulta 27-10-2017. Text adaptat]

Inici de Pàgina
premis a l’excel·lència acadèmica 2016 17/05/2017

Andrea Pérez, Paula Montoro i Laura Iglesias són les guanyadores de la 7a edició dels Premis a l'excel·lència acadèmica que atorga l’Ajuntament. Un total d'11 joves de Montornès han presentat la seva candidatura als Premis, dels quals 9 han estat noies.

Un any més, el potencial acadèmic de les estudiants del poble ha prevalgut en els Premis a l’Excel·lència Acadèmica que atorga l'Ajuntament. Aquest dimarts s'han lliurat els guardons corresponents al curs 2015-2016. S'hi han presentat 11 candidatures, entre les quals només n'hi havia dues de masculines.

Andrea Pérez s’ha endut els 500 euros per la millor nota a l’acabament d’un curs de batxillerat amb una nota de 9,24 (més un punt extra de valoració econòmica d’acord amb les bases de la convocatòria).

El guardó per a la millor nota de les Proves d'Accés a la Universitat, dotat també amb 500 euros, ha estat per a Paula Montoro, amb una nota de 8,36 (més un punt extra de valoració econòmica).

Finalment, el Premi a la millor nota a l’acabament d’un curs universitari, dotat amb 1.000 euros, ha anat a Laura Iglesias, amb una nota de 8,69 (més un punt de valoració econòmica). Laura Iglesias ha estudiat Psicologia a la UB i l'any passat també va obtenir el premi a la millor nota a l'acabament d'un curs universitari.

Una vegada més la nostra més entusiasta ENHORABONA!

 
Foto de família amb l'alcalde, José A. Montero, els directors, Josep Segura i Ramón Coma, dels centres d'ensenyament assistents a l'acte i les premiades,
Laura Iglesias, Paula Montoro i Andrea Pérez

D'esquerra a dreta, Laura Iglesias, Paula Montoro i Andrea Pérez Actes de lliurament dels Premis a l'excel·lència Acadèmica

 

Durant les set edicions d'història que ja acumulen els Premis, 19 noies i 2 nois han aconseguit els guardons.

 

[Informació extreta del web de l'Ajuntament de Montornès del Vallès]

Inici de Pàgina
jocs florals 2017

 

Moltes felicitats a tots/es


 

més fotografies
Auditori del TecnoCampus de Mataró

Inici de Pàgina
shakespeare in london competition 2016

Alumnes de 4t d'ESO dirigits per la professora d'anglès Ma Àngels Mascaró López van participar en el concurs teatral "Shakespeare in London".

Malgrat el curt termini per preparar la peça de l'obra, tot el grup va col.laborar fins a l'ultim moment per poder entrar en el concurs, des d'aquí també gràcies als que no surten a la pantalla, als càmeres, als editors, a l'equip docent i a tots els que van suggerir millores durant els dies de brainstorming i rodatge.

Malgrat sembli un resultat senzill, darrere el projecte hi ha molt més del que es veu. He de dir que ha estat una excel.lent experiència, en la que hem hagut de parlar, negociar, arribar a conclusions. Hem passat neguits, nervis, rialles i quedar-nos amb ganes de més. Ens ha donat l'oportunitat de coneixer-nos millor, com a persones, i sobretot saber què som capaços de fer davant noves situacions. Tots em après i només puc dir per part meva que ha estat un gran plaer tenir aquesta oportunitat i que sempre es pot aprendre coses noves, sense por i amb moltes ganes.

Ma ângels Mascaró López
Professora

Moltes felicitats a tots/es i l'enhorabona Hamlets!

Video de participació

 

PROFESSORA:
  Ma ÀNGELS MASCARÓ LÓPEZ
ALUMNES:
  ISAAC BASSAS FLORIDO
  AITOR VINAGRE PINZA
  ADRIÁN HURTADO MONTOLIO
  ANNA POZO PEDRÓN
  DAMIÀ VIVES MAESTRE
  DANIEL ESPÍNOLA CORDÓN
  IVÁN FERNÁNDEZ GALÁN
  MARÍA PRADO PÉREZ
  MARINA OJALVO BOTÉ
  ADRIÁN GÓMEZ PICÓN
  JOUSSEF RAOUI AIT BELLAHNINE
  ALEJANDRO AGUDO JARA
  ALEXA LOPEZOSA CABRERA
  GERARD MANUEL INVERNÓN
  ERIKA RANGEL LÓPEZ
  ALEJANDRO RUIZ BARREDA

 


diploma de participació


Inici de Pàgina
el vinyes velles al xvl concurs de traducció 2016

Alumnes de francès de 4t d'ESO i de 1r i 2n de Batxillerat van participar divendres 11 de març en el XVI Concurs de Traducció que organitza la Facultat de Traducció i Interpretació de la la Universitat Pompeu Fabra cada curs.

L'Institut Vinyes Velles participa en el programa batxibac que permet l'alumnat obtenir la doble titulació batxiller-baccalauréat.

El programa batxibac, impartit en els centres específicament autoritzats pel pel Departament d’Ensenyament, permet a l’alumnat cursar un currículum mixt que suposa fer un terç de l’horari lectiu del batxillerat en llengua francesa i cursar les matèries Llengua i literatura franceses i Història de França. 

Per accedir al batxibac l’alumnat ha de demostrar un nivell bàsic de francès, equivalent al B1 del Marc Europeu de Referència per a les Llengües.

L’alumnat que cursi el currículum mixt, a més d’obtenir el títol de batxiller si supera totes les matèries cursades, obtindrà també el diploma de baccalauréat si supera una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès.

Més fotos a Google +

Inici de Pàgina
premis a l’excel·lència acadèmica 2015

Montornès premia quatre estudiants del municipi per l’excel·lència acadèmica al Batxillerat i la universitat

El passat 10 de febrer es van lliurar els Premis a l’Excel·lència Acadèmica del curs 2014-2015, convocats per l’Ajuntament de Montornès. En aquesta edició han premiat quatre estudiants del municipi pels seus bons resultats a Batxillerat, les proves d’accés a la universitat o en un grau universitari.

Judith Villén s’ha endut els 500 euros per la millor nota a l’acabament d’un curs de batxillerat amb un 9,01 punts (més un punt extra de valoració econòmica d’acord amb les bases de la convocatòria). També havia obtingut la millor nota en les proves d’accés a la universitat, però donat que les bases impedeixen concentrar més d’un premi en una mateixa persona, el guardó, dotat també amb 500 euros, ha recaigut en la següent millor posicionada Montserrat Blázquez.

Finalment, hi ha hagut un empat en el Premi a la millor nota a l’acabament d’un curs universitari, dotat amb 1.000 euros. Laura Iglesias, estudiant de Psicologia a la UB i Judith Seguer, estudiant d’Odontologia també a la UB han obtingut un 9,40. Es dóna la circumstància que Judith Seguer també va obtenir el premi a la millor nota de batxillerat l’any passat amb una qualificació de 9.29.

Una vegada més la nostra més entusiasta ENHORABONA!

 
Laura Iglesias, Judith Seguer i Montserrat Blázquez (Foto Ajuntament de Montornès del Vallès)

El tribunal que enguany ha puntuat els Premis a l’Excel·lència Acadèmica està format pels directors dels instituts de secundària, la directora de l'escola Marinada, la tècnica d’educació i l’alcalde, José Montero, que també és el regidor d’Educació.

[Informació extreta del web de l'Ajuntament de Montornès del Vallès]

Inici de Pàgina
el vinyes velles al xv concurs de traducció 2015

El 20 de febrer de 2015 alumnes de francès de l'Institut Vinyes Velles van participar en el XV Concurs de Traducció convocat per la Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra.

"La Facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra convoca aquest concurs amb el propòsit d'il·lustrar la vitalitat de l'ensenyament d’aquestes llengües i promoure el multilingüisme a casa nostra. També té com a objectiu introduir la pràctica de la traducció de la llengua estrangera als centres de secundària per destacar-ne la importància en la nostra societat. El concurs compta amb la col·laboració de l’Associació de Professors de Francès de Catalunya (APFC) i l’Associació de Professors d’Alemany de Catalunya (APALC), l’Institut Français de Barcelona i el Goethe Institut. El premi s'atorga a les millors traduccions realitzades per alumnes de tercer i quart d'ESO i de primer i segon de Batxillerat dels centres de secundària públics, privats o concertats de Catalunya."  [Més info]

Les alumnes de 4t d'ESO Lorena Rodríguez, Nieves Sánchez, Valeria Martínez i Iona Hernández, i de 1r i 2n Batxillerat Bassma Bakkou, Paula Montoro i Nerea Rodríguez han estat les representants de l'institut que han participat en aquest concurs, acompanyades per la seva professora de francès, l'Empar Esparcia.

Més fotos a Google +

Inici de Pàgina
premis a l’excel·lència acadèmica 2014

El passat 11 de febrer es van lliurar els Premis a l’Excel·lència Acadèmica del curs 2013-2014, convocats per l’Ajuntament de Montornès. Les guanyadores d'aquesta edició, la cinquena, han estat Judith Seguer, Mireia Toledo i Marina Sánchez, les dues últimes exalmumnes de l'Ins Vinyes Velles.

Judith Seguer, que havia estat alumna de l’Institut Vilanova del Vallès, ha rebut el premi a la millor nota de batxillerat, dotat amb 500 euros, amb una qualificació de 9.29. Mireia Toledo ha obtingut el premi a la millor nota d’accés a la universitat, també dotat amb 500 euros, amb un nota de 7.8. Finalment, Marina Sánchez, graduada en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, ha rebut un premi de 1.000 euros per la millor nota a l’acabament d’un curs universitari amb una nota de 8.37.

 

 

Una vegada més la nostra més entusiasta ENHORABONA!

 
Mireia Toledo, Judith Seguer i Marina Sánchez (Foto Ajuntament de Montornès del Vallès)

El tribunal que atorga els Premis a l’Excel·lència Acadèmica està format pels directors dels instituts de secundària, la directora d’una de les escoles del municipi, la tècnica d’educació i l’alcalde, José Montero, que també és el regidor d’Educació.

[Informació extreta del web de l'Ajuntament de Montornès del Vallès - Actualitat]

Marina Sánchez ja va rebre el premi a la millor nota de selectivitat en la 1a convocatòria, de la qual cosa Capicua també es va fer ressò, perquè va obtenir un 8.7 de nota a les PAU de 2010.

Vallès Visió Notícies es fa ressò l'11 de febrer de 2015
del minut 10:46 al 13:30
Inici de Pàgina
30è concurs de cartells de carnaval 2014

Divendres passat, dia 30 de gener de 2015, es van lliurar, al Casal de Cultura, els premis de la 30a edició del Concurs de Cartells de Carnaval que convoca l’Ajuntament de Montornès de Montornès.

Wafae Ahaddad, alumna de 3r B d'ESO de l'Ins Vinyes Velles, ha estat una de les guardonades, concretament ha rebut el premi en categoria juvenil (de 13 a 18 anys).

Totes les obres presentades formen part d’una exposició que es pot veure aquests dies la Sala Riu Mogent del Casal de Cultura. La mostra es podrà visitar fins el 18 de febrer. Després es traslladarà al Centre Juvenil Satèl·lit.

Enhorabona, Wafae!

Vallès Visió Notícies es fa ressò l'11 de febrer de 2015
del minut 16:53 al 17:48
Inici de Pàgina
premi 1 semillero de científicos sociales 2014

Universitat Autònoma de Barcelona primera ronda de presentació de pòsters per part de les escoles i instituts on es comenten els interrogants, les variables, el marc teòric, els mètodes, resultats, conclusions i implicacions del seus treballs.

Els alumnes Fatu Dembaga, Paola Pérez i Carlos Romero de 1r de Batxillerat del nostre Institut han obtingut el premi a la millor presentació de projecte dins de la seva participació al I Semillero de Científicos Sociales de la UAB.

Semillero de Científicos Sociales. Presentació de Pòsters I

Servei d'Audiovisuals
Facultat de Ciències de l'Educació
Expedient: 648.03
Data: 27 Maig, 2014
Publicació: 6 Juny, 2014
Durada: 28 minuts

Inici de Pàgina
1r premi recerca btx, exaequo, apartat institut català de les dones'14

La Universitat de Vic organitza des de fa anys els Premis Universitat de Vic als millors treballs de recerca d'estudiants de batxillerat. Aquests premis són els més antics en el seu gènere dels que fan les universitats catalanes, i el seu creixement ha estat considerable al llarg d'aquests anys.

Tenen l'objectiu principal de promoure la recerca entre els estudiants de batxillerat en totes les àrees de coneixement.

Àfrica Closa Comas, alumna de 2n de Batxillerat durant el curs 2013-2014, ha rebut avui, en un acte celebrat a la Universitat de Vic, el Primer Premi Universitat de Vic de Recerca de Batxillerat, ex aequo, en l'apartat Institut Català de les Dones, pel treball de recerca, dedicat a l'escriptora Víctor Català, Paradís Català. La voluptuositat de l'escriptora, del qual va ser tutora Helena Arnedo, professora del Departament de Llengua Catalana i Literatura de l'Ins Vinyes Velles.

ENHORABONA!

Aquí teniu la presentació del treball que va fer l'Àfrica el dia que va defensar-lo davant del tribunal

 
Àfrica Closa, la guardonada Amb Helena Arnedo, la seva tutora del Treball de Recerca
Inici de Pàgina
accèssit treball de recerca 2013

El treball de recerca "Anàlisi comparativa de les lents de les ulleres de sol", realitzat per l'alumna de 2n de Batxillerat Noelia Sánchez Rodríguez, sota la direcció del professor-tutor Julio D. Pérez Tudela, ha estat guardonat amb un accèssit a l'onzena convocatòria dels Premis per als Treballs de Recerca de Batxillerat de la Societat Catalana de Física.

Logo Societat Catalana de Física

El treball de la Noelia, "Anàlisi comparativa de les lents de les ulleres de sol", va ser un dels més de 80 presentats en l'edició d'enguany i un dels cinc premiats.

Lliurament del premi l'Institut d'Estudis Catalans


El passat divendres 7 de març de 2014 es va fer entrega dels premis de Treball de Recerca atorgats per la Societat Catalana de Física, a la seu de l'Institut d'Estudis Catalans. L'ex-alumna Noelia Sánchez, guanyadora d'un accèssit a l'edició del curs passat, va recollir el seu guardó i un petit obsequi com a record de l'acte. Va estar acompanyada pel tutor del treball, el professor Julio Pérez.

Inici de Pàgina
cristal·lografia 2013

L'equip de 4t d'ESO format per Joel Rodríguez, Sara Rodríguez i José Luis López, sota la coordinació dels professors Mercè González i Julio Pérez, ha obtingut el 1r premi de la Categoria Presentació oral i pòster del II Concurs de Cristal·lització a l'Escola, organitzat per les universitats de Barcelona, Autònoma de Barcelona i Rovira i Virgili.



recollida del premi cartell premiat

El passat divendres 3 de maig de 2013, a l'Aula Magna de la Facultat de Geologia de la Universitat de Barcelona es va realitzar l'acte de lliurament de premis del II Concurs de Cristal·lització a l'Escola.

Aquest és un projecte de divulgació científica dirigit a professors i alumnes de segon cicle d'educació secundària obligatòria (ESO) i de batxillerat, amb l'objectiu principal de fomentar el treball científic i potenciar els coneixements sobre el món de la cristal·lografia en l'entorn educatiu.

Vallès Visió Notícies es fa ressò el 21 de maig de 2013
del minut 13:02 al 15:35
Inici de Pàgina
microcontes infantils i juvenils 2a edició 2012

Més de 80 infants i joves han participat en la segona edició del concurs de microcontes infantils i juvenils, convocat per als usuaris de la Peixera, el Satèl·lit i dels participants del projecte socioeducatiu “Fem els deures"

Fatu Dembaga, de l'Institut Vinyes Velles, ha estat la guanyadora en el grup de 6è de primària i ESO.


recollida del premi

En aquesta edició el concurs ha proposat com a temàtica central el barri de Montornès Nord, amb motiu del seu 50è aniversari. A l'acte de lliurament de premis van assistir els regidors de Benestar Social i Joventut, M. José Figuera i Jordi Delgado, el regidor del PP, Miguel A. Alvarado, i el responsable de l'àrea educativa de REIR, Dani Julià.

El concurs, que ha comptat enguany amb la participació de 86 infants i joves, té com a objectiu fomentar la participació dels infants del programa “Fem els deures” que coordina el Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament i gestiona l’Associació REIR.

El projecte aplega diverses actuacions per millorar el rendiment escolar i la integració socioeducativa d’alumnes de primària i de secundària de famílies amb especials dificultats socioeconòmiques. És tracta d’un acompanyament i d’un reforç en el procés d’aprenentatge.

Durant el lliurament de premis de divendres, tots els participants en el concurs de microcontes van rebre un obsequi. La lectura dels contes guanyadors va cloure l'acte.

de la Web de l'Ajuntament de Montornès del Vallès:
http://www.montornes.cat/actualitat/noticies/2012/12/18/lliurats-els-premis-del-ii-concurs-de-microcontes-infantils-i-juvenils

Inici de Pàgina
X(p)rimenta 2011

 


Menció d'honor a l'Institut Vinyes Velles en la categoria d'ensenyament secundàri en 1a edició del premi X(p)erimenta convocat per la "ASSOCIACIÓ CATALANA DE COMUNICACIÓ CIENTÍFICA".
Les alumnes Laura Cruz, Irene Medina, Dolores Rodríguez i Judith Sánchez, de 4t d'ESO, han rebut una menció d'honor en la 1a edició de la iniciativa X(p)rimenta. Van participar amb un vídeo de realització pròpia que duia per títol "Qüestió de confiança" i en el què exemplificaven la no conservació de l'energia mitjançant diverses experiències.

recollida del premi

El dimarts 28 de juny a les 11 h del matí al campus de Castelldefels de la Universitat Politècnica de Catalunya va tenir lloc l’acte d’entrega dels premis i de les mencions d’honor.

Qüestió de confiança
Inici de Pàgina
esof 2010

Un grup d'alumnes de 1r de Batxillerat del nostre centre va aconseguit el segon premi del concurs ESOF 2010 What can science do for society? amb el següent vídeo:



El lliurament del premi a Torí es va realitzar el 6 de juliol dins dels actes del congrés internacional EuroScience Open Forum (www.esof2010.org).

La resta de vídeos participants en el concurs es poden veure a l'adreça http://esof2010.wikispaces.com/Videos
Inici de Pàgina
cirit 2003

Al núm. 6 de la revista del centre, Capicua, es va publicar el següent article:

L’IES Vinyes Velles guanya el premi CIRIT 2003 amb el treball

Catalunya i Flandes: de la Mediterrània al Mar del Nord”

El 13 de desembre de 2003, els alumnes que van elaborar el treball Catalunya i Flandes: de la Mediterrània al Mar del Nord van rebre el premi CIRIT 2003 al saló Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya de mans de Jordi Pujol, aleshores president.

L’acte de lliurament de premis va estar marcat pel fet de ser l’últim presidit per Jordi Pujol com a president de la Generalitat. Va ser un acte molt emotiu i quan els alumnes van ser cridats a recollir el premi i els diplomes corresponents van intercanviar unes paraules amb el president que es va interessar pel motiu del treball. Els alumnes van explicar que “aquest treball parteix d’un projecte ORATOR a Flandes i l’interès per fer una comparativa amb Catalunya, amb el rerafons dels seus mars” a la qual cosa Pujol va respondre que coneixia Flandes i que “és un lloc molt maco al qual m’agradaria tornar”.

El colofó final va ser una recepció tant d’alumnes com de professors i familiars al Pati dels Tarongers. Els alumnes estaven molt contents i van tenir l’oportunitat de fotografiar-se amb al president.

Pel que fa el treball se centra a comparar els aspectes històrics, geogràfics i culturals de les dues zones. Per elaborar-lo els alumnes han comparat reflexions amb els companys belgues i han fet recerca en diferents camps d’estudi i amb diferents tècniques de recerca, tot arribant a conclusions com ara el fet que ser mediterrani és una identitat que va més enllà de la simple situació geogràfica, o la descoberta d’aspectes coincidents entre dos països europeus ubicats en llocs diferents.

Els premis CIRIT (Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica) s’atorguen des de l’any 1982 amb la finalitat de fomentar l’esperit científic del jovent. En referència a aquest esperit i a l’educació en general, el president va felicitar els guanyadors i va referir-se a la necessitat d’ “educar en l’esforç”, tot remarcant que “hem de tenir una personalitat definida, allò que fa que un persona ho sigui”.

Sara Ramon Espín,
alumna de batxillerat promoció 2001-2003.



recollida del premi al Palau de la Generalitat de Catalunya
Inici de Pàgina
cirit 1996
 
comunicat del Premi

 


recollida del Premi al Palau de la Generalitat de Catalunya