XXV Olímpiada XXV Olímpiada
 
AMPA
Menjador
Menjador
 
 
 
 

Dibuix Artistic

Continguts comuns als dos cursos

 

  • Representació graficoplàstica de la realitat i de les idees.
  • Ús eficient de la terminologia, els materials, les eines i els procediments propis de la matèria.
  • Aproximació als conceptes fonamentals de la teoria de l’art i a les obres rellevants del patrimoni artístic i cultural: diferents moviments, estils i autors.
  • Valoració de la necessitat de protegir i difondre el patrimoni com a herència cultural dels grups humans.
  • Recerca, experimentació i valoració de solucions creatives en les concrecions plàstiques.
  • Valoració reflexiva i crítica envers les realitzacions pròpies i les d’altre, i interiorització de les experiències.

Dibuix I, primer de Batxillerat

Assignatura de Modalitat: 4 hores setmanals

Continguts:

 

  • Anàlisi de la forma
  • Dibuix descriptiu d’objectes
  • El color
  • Dibuix descriptiu d’espais

Dibuix II, segon de Batxillerat

Assignatura de Modalitat: 4 hores setmanals

Continguts:

 

  • Interpretació i expressió subjectiva de la forma
  • Representació i descripció de la natura
  • Anàlisi i representació de la figura humana

Activitats

 

Les unitats didàctiques corresponen a exercicis de caire pràctic que l’alumne desenvoluparà en l’aula i a casa. Aquest exercicis es lliuraran a final de cada mes o termini fixat. Les activitats tindran les següents característiques:

  • Treballs de recerca formal que manifestin la capacitat creadora de l’alumne
  • Treballs de mimesi
  • Treballs expressius
  • Treballs que demostrin la seva capacitat tècnica de representació
  • Treballs que demostrin la seva competència lingüística en la matèria

També mensualment es realitzaran proves similars a les proves de selectivitat o que preparin per la mateixa.

Criteris d’avaluació i qualificació

 

Valor estètic:

  • Aplicació de categories estètiques a la realització graficoplàstica
  • El dibuix virtuós i el dibuix matusser amb gràcia
  • Adequació a la proposta gràfica i la finalitat del dibuix
  • Grau de complexitat del dibuix
  • Simbologia aplicada
  • Correspondència entre els nivells connotatius i denotatius

Material:

  • Posició adient del paper (vertical-horitzontal)
  • Ús adient del paper amb el gramatge corresponent i el seu material gràfic
  • Ordre i netedat amb el material de l’aula

Encaix:

  • Adequació a la grandària del paper
  • Inclinació correcta dels eixos visuals corresponents amb el model
  • Configuració correcta de les verticals, i els ritmes
  • Configuració correcta dels espais, les formes i els buits

Composició:

  • Us conceptual correcte de la composició. Elements compositius i de relació adequats al tema

Grafisme:

  • El grafisme com a valor. Funcionalitat del grafisme. Sensibilitat del grafisme. Netedat

Lluminositat:

  • Il·luminació correcta del model. Ús correcte dels ombrejats i degradats

Creativitat:

  • Possibilitats obertes, capacitat de generar noves respostes, capacitat d’establir diàleg conceptual

Treball i elaboració:

  • Temps requerit per a la realització del dibuix. Grau de dificultat. Es un treball fàcil o difícil d'elaborar?

Competencia linguistica:

  • Expressió Oral: pronunciació correcta, altura de veu, ritme i entonació, articulació comunicativa del discurs, grau d’interacció, posició del cos i mirada
  • Expressió escrita: articulació del treball escrit i estructura interna, absència d’errades ortogràfiques, extensió amb continguts creatius, recerca i aportacions personals, adequació a la proposta de treball, presentació

- Cada ítem, segons l’exercici, es valorà entre 0 i 3 punts, (exceptuant els exercicis de competència lingüística que tindran entitat pròpia i un sistema d’avaluació per els conceptes corresponents i esmenats).

- Per la qualificació global trimestral es farà mitjana entre les propostes realitzades a classe i a casa (lliurament d’exercicis a final de mes) i les proves o exàmens.

- Es farà mitjana i es superarà el trimestre quan s’arribi amb una qualificació mínima de suficient en les proves i en el lliurament d’exercicis.

- A més a més es podran afegir puntuacions positives per les intervencions dels alumnes a l’aula, amb crítiques oportunes, indicacions, correccions, apreciacions estètiques... tot afegint 0’25, 0’5, 0’75 punts a la activitat realitzada.

Criteris de recuperació

 

  • Lliurament els exercicis avaluats amb una qualificació menor a 5
  • Repetició dels exàmens avaluats amb una qualificació menor a 5

Criteris d'excel·lència

 

  • L'alumne podrà tornar a fer els lliuraments de exercicis que cregui convenient per millorar la seva qualificació a dins dels terminis fixats pel professor
  • Es valorarà la millora que es pugui produir al llarg del curs

 
 
ESO
Batxillerat
Treball de Ricerca


Links interes
Links interes
Setmanes Temàtiques
XXV Olimpíada - Intranet

www.gencat.cat
www.xtec.cat
www.edubcn.net

 

Diseño gráfico: www.trespuntoscomunicacion.com

Institut XXV Olimpíada, Carrer de la Dàlia, 2 bis. 08004 Barcelona Tel.: 93 289 06 30
incidències: xxvincidencies@gmail.com