|
|
|
Dibuix Artistic
Continguts comuns als dos cursos
|
|
- Representació graficoplàstica de la realitat i de les idees.
- Ús eficient de la terminologia, els materials, les eines i els procediments propis de la matèria.
- Aproximació als conceptes fonamentals de la teoria de l’art i a les obres rellevants del patrimoni artístic i cultural: diferents moviments, estils i autors.
- Valoració de la necessitat de protegir i difondre el patrimoni com a herència cultural dels grups humans.
- Recerca, experimentació i valoració de solucions creatives en les concrecions plàstiques.
- Valoració reflexiva i crítica envers les realitzacions pròpies i les d’altre, i interiorització de les experiències.
|
Dibuix I, primer de Batxillerat
Assignatura de Modalitat: 4 hores setmanals
Continguts: |
|
- Anàlisi de la forma
- Dibuix descriptiu d’objectes
- El color
- Dibuix descriptiu d’espais
|
Dibuix II, segon de Batxillerat
Assignatura de Modalitat: 4 hores setmanals
Continguts: |
|
- Interpretació i expressió subjectiva de la forma
- Representació i descripció de la natura
- Anàlisi i representació de la figura humana
|
Activitats
|
|
Les unitats didàctiques corresponen a exercicis de caire pràctic que l’alumne desenvoluparà en l’aula i a casa. Aquest exercicis es lliuraran a final de cada mes o termini fixat. Les activitats tindran les següents característiques:
- Treballs de recerca formal que manifestin la capacitat creadora de l’alumne
- Treballs de mimesi
- Treballs expressius
- Treballs que demostrin la seva capacitat tècnica de representació
- Treballs que demostrin la seva competència lingüística en la matèria
També mensualment es realitzaran proves similars a les proves de selectivitat o que preparin per la mateixa. |
Criteris d’avaluació i qualificació
|
|
Valor estètic:
- Aplicació de categories estètiques a la realització graficoplàstica
- El dibuix virtuós i el dibuix matusser amb gràcia
- Adequació a la proposta gràfica i la finalitat del dibuix
- Grau de complexitat del dibuix
- Simbologia aplicada
- Correspondència entre els nivells connotatius i denotatius
Material:
- Posició adient del paper (vertical-horitzontal)
- Ús adient del paper amb el gramatge corresponent i el seu material gràfic
- Ordre i netedat amb el material de l’aula
Encaix:
- Adequació a la grandària del paper
- Inclinació correcta dels eixos visuals corresponents amb el model
- Configuració correcta de les verticals, i els ritmes
- Configuració correcta dels espais, les formes i els buits
Composició:
- Us conceptual correcte de la composició. Elements compositius i de relació adequats al tema
Grafisme:
- El grafisme com a valor. Funcionalitat del grafisme. Sensibilitat del grafisme. Netedat
Lluminositat:
- Il·luminació correcta del model. Ús correcte dels ombrejats i degradats
Creativitat:
- Possibilitats obertes, capacitat de generar noves respostes, capacitat d’establir diàleg conceptual
Treball i elaboració:
- Temps requerit per a la realització del dibuix. Grau de dificultat. Es un treball fàcil o difícil d'elaborar?
Competencia linguistica:
- Expressió Oral: pronunciació correcta, altura de veu, ritme i entonació, articulació comunicativa del discurs, grau d’interacció, posició del cos i mirada
- Expressió escrita: articulació del treball escrit i estructura interna, absència d’errades ortogràfiques, extensió amb continguts creatius, recerca i aportacions personals, adequació a la proposta de treball, presentació
- Cada ítem, segons l’exercici, es valorà entre 0 i 3 punts, (exceptuant els exercicis de competència lingüística que tindran entitat pròpia i un sistema d’avaluació per els conceptes corresponents i esmenats).
- Per la qualificació global trimestral es farà mitjana entre les propostes realitzades a classe i a casa (lliurament d’exercicis a final de mes) i les proves o exàmens.
- Es farà mitjana i es superarà el trimestre quan s’arribi amb una qualificació mínima de suficient en les proves i en el lliurament d’exercicis.
- A més a més es podran afegir puntuacions positives per les intervencions dels alumnes a l’aula, amb crítiques oportunes, indicacions, correccions, apreciacions estètiques... tot afegint 0’25, 0’5, 0’75 punts a la activitat realitzada.
|
Criteris de recuperació
|
|
- Lliurament els exercicis avaluats amb una qualificació menor a 5
- Repetició dels exàmens avaluats amb una qualificació menor a 5
|
Criteris d'excel·lència
|
|
- L'alumne podrà tornar a fer els lliuraments de exercicis que cregui convenient per millorar la seva qualificació a dins dels terminis fixats pel professor
- Es valorarà la millora que es pugui produir al llarg del curs
|
|
|
|
|
|
 |
|
|