|
|
|
Tècniques d`Expressió Graficoplàstica
|
1r BATXILLERAT, Professora: Rosaura Canales |
Introducció
|
|
Aquesta assignatura pretén estimular l`alumne en la descoberta del món gràfic plàstic i visual i dotar-lo, amb aquesta finalitat, d`eines, recursos, estratègies i metodologies.
També pretén despertar la creativitat, trencar esquemes i estereotips i ajudar-lo a fer una nova mirada envers l`entorn, amb esperit crític, positiu i reflexiu.
Les manifestacions artístiques són una eina i un mitjà per expressar sentiments emocions i preocupacions vinculades a l`entorn social. Per tant, l`alumne pot experimentar canvis personals i establir noves maneres de comunicar-se, expressar-se i de relacionar-se. |
Continguts
|
|
1a Avaluació
- Teoria del color.
- Elements bàsics del llenguatge visual i plàstic ( punt, línia, taca, forma, color, textura, equilibri, moviment, pes visual, etc )
- Suports i materials (pigments, aglutinats, dissolvents, etc) en diferents manifestacions artístiques.
- Reconeixement de moviments i artistes on conflueixen i s`experimenten diferents llenguatges artístics I.
- Tècniques i procediments de producció única (1a part)
- Tècniques humides I (guaix, tinta, aquarel·la, tremp d`ou)
2a Avaluació
- Metodologia de treball: sistema projectual o paper de l`atzar.
- Reconeixement de moviments i artistes on conflueixen i s`experimenten diferents llenguatges artístics II.
- Tècniques i procediments de producció única (2a part)
- Tècniques humides II : làtex, mixtes.
- Tècniques grasses: l`oli.
- "collage", "assemblage", "frottage". Reutilització de materials i reciclatge en la creació artística.
- Pintura mural.
- Noves tendències de l`art contemporani ("body art", "performance", "land art" videoart....)
- Tècniques informàtiques i multimèdia.
3a Avaluació
- Tècniques generadores d`imatges seriades o reproductives: Gravat
- Monotípia.
- Punta seca.
- Linòleum.
- Tècnica additiva o "Carborumdum".
- Relacions amb llenguatges plàstics associats (il·lustració, còmic, grafit, fotografia, videoart, escenografia.
*Aquests continguts poden experimentar alguna transformació per una millor adequació a les necessitats del desenvolupament del curs. |
Criteris I Activitats d'Avaluació
|
|
A l'hora d'avaluar es tindran en compte i es valoraran els següents conceptes i criteris:
- L'actitud, l'assistència i la puntualitat.
- La puntualitat en el lliurament del treball. Si es lliura un dia desprès: 2 punts menys; dos dies desprès no es recollirà.
- La qualitat i el nivell dels treballs.
- La correcta presentació de les feines.
- La imaginació, l`originalitat i la creativitat personal.
- La correcta utilització de les tècniques treballades.
S'avaluarà cadascun dels següents aspectes, exercicis i treballs:
- Les idees i les esbossos dels treballs realitzats registrats a la llibreta de "registre" o "d'artista".
- El treball realitzat fora de classe.
- Els treballs complementaris
- Els exàmens teòrics (vocabulari de la matèria, tècniques, obres, autors, moviments artístics, conceptes, etc.)
- L`expressió oral i escrita. Cada treball pràctic anirà acompanyat d`una anàlisi de la tècnica i suport utilitzat, i es raonarà a nivell individual i en grup
L`avaluació dels treballs forma part del procés d`aprenentatge i per tant es proposen activitats on l`alumne hagi de presentar i fer explícites les seves idees i opinions.
Valoració y puntuació
És condició indispensable tenir, en el moment de començar el treball a classe, tot el material necessari. La manca de material repercutirà en 1 punt negatiu en el treball.
Els treballs de classe, activitats escolars o extraescolars i els exàmens representen el 70% de l’avaluació, l`expressió oral i escrita el 20 %, i l’actitud el 10% restant.
Es visitaran dues exposicions per trimestre i es presentarà un treball que inclourà una breu biografia de l’artista o moviment i el comentari de tres obres, amb un esbós de cada una d’elles. Aquests treballs tindran repercussió en la nota de cada trimestre en ½ punt més, si els treballs són correctes, i en ½ punt menys si no es realitzen.
Dels moviments artístics que es tractin a classe, els alumnes realitzaran un breu treball teòric(cronologia, característiques, principals representants) que portaran a classe abans de mostrar les imatges projectades, elaborant així entre tots les característiques mes importants dels moviments.
Quadern de registre o “quadern d´ artista”: durant tot el curs l’alumne registrarà en aquest quadern els esbossos i estudis previs per realitzar una obra, així com l`observació d’objectes, espais i detalls de l`entorn amb l`experimentació de les tècniques que es vagin introduint. Aquest quadern l’ha de portar sempre.
NOTA: per ser avaluat cal haver presentat tots els treballs i fer els exàmens. |
Recuperacions Trimestrals
|
|
Si l'alumne no supera l'avaluació, podrà recuperar els treballs insuficients i/o aquells no presentats, a la primera setmana del següent trimestre. |
|
|
|
|
|
 |
|
|