XXV Olímpiada XXV Olímpiada

Menjador

Volum

Continguts

- Anàlisi del llenguatge tridimensional com a canal de comunicació
- Materials, tècniques i processos bàsics de configuració tridimensional
- Observació i recerca
- El procés en la creació plàstica tridimensional

• LA NATURA COM A REFERENT
  • CONSTRUIR A PARTIR DE LA GEOMETRIA
  • L’ESTRUCTURA COM A FORMA
  • LA REPETICIÓ D’ELEMENTS
  • EL MATERIAL
  • LA DISPOSICIÓ EN L’ESPAI
  • L’ORDENACIÓ DE L’ESPAI
  • L’ESPAI ESCÈNIC
  • LA REPRESENTACIÓ DEL COS
  • OBJECTES PER AL COS
  • EL COS COM A OBRA. L’ART D’ACCIÓ I L’ART DEL COS

Activitats

• Realització de diferents projectes volumètrics segons la guia marcada en els continguts.
  • Recerca mitjançat esbossos i estudis previs de treballs creatius.
  • Elaboració de dossiers amb informació escrita i visual com ara dibuixos, fotografies, esbossos, collages...
  • Anàlisis verbal i escrit de les principals creacions tridimensionals de diferents àmbits, el disseny, l’escultura, l’arquitectura, l’enginyeria..
  • Experimentació amb diferents materials.
  • La representació del cos humà i del cap
  • Comprensió de l’espai i llur sinergia mitjançant intervencions i modificacions.

Criteris d’avaluació

• NETEJA I PULCRITUD. ACABATS
  • ADEQUACIÓ A LA PROPOSTA D’EXERCICI I VARIACIONS CREATIVES A DINS DE LA PROPOSTA
  • GRAU DE DESENVOLUPAMENT COMPOSITIU
  • ÚS CORRECTE DELS MATERIALS, CONSISTÈNCIA I ESTABILITAT DE LES CREACIONS
  • CATEGORITZACIÓ ESTÈTICA, GRAU DE TRANSMISIÓ D’EMOCIONS

Aquests criteris, simplificats, s’amplien segons les unitats didàctiques i la tipologia de exercicis.

Criteris de recuperació, avaluació continuada i excel·lència

Es vol considerar aquest concepte, la continuïtat en l’avaluació, al màxim. Es vol portar als alumnes a un punt òptim d’aprenentatge. Es per això que es defineixen les següents estratègies:

• Encara que es defineixi una data concrea de lliurament de treballs, aquests es podran millorar desprès d’haver estat lliurats. La data de lliurament d’exercicis estan sotmesos a las seves possibles millores. Millores que conjuntament entre el professor i alumne aniran avaluant: decideixen, doncs, fins quin punt es pot millorar els exercicis i conseqüentment la qualificació final. Al final de cada mes es farà lliurament d’un dossier corresponent a l’unitat didàctica portada a terme

• Al produir-se la qualificació negativa d’un exercici o d’una avaluació, s’aniran marcant la millora d’aquells exercicis qualificats negativament amb una temporització flexible que el propi alumne pugui decidir. També d’aquells altres alumnes que es vulguin millorar la nota final del trimestre o global del curs. La data límit de lliurament serà la d’un mes més tars.

• Tots i cadascú els exercicis hauran d’estar lliurats amb una qualificació mínima de suficient per poder realitzar la mitjana global.

• Es recuperaran avaluacions mitjançat el lliurament de exercicis qualificats negativament.

• Es definiran exàmens puntuals de recuperació per avaluacions amb preguntes teòriques sobre els temes tractats i amb petits projectes volumètrics.

• Al principi de cada exercici es tractarà d’elegir una sèrie d’ítems tot fixant-nos en les anotacions als criteris de qualificació (ja fetes a les programacions) que serveixin de guia per als alumnes i també per als professors. Aquest ítems no serviran només per arribar a una qualificació tancada d’uns exercicis i més al contrari permetran un diàleg avaluatiu enriquidor. Els alumnes hauran de tenir molt clars els conceptes que s’han. El professor crearà els criteris estètics pertinents en els alumnes per així crea un bon criteri. Es tracta de evitar la qualificació direccional i poder convertir-la en discursiva.

ESO
Batxillerat
Treball de Ricerca

Links interes