Línia Pedagògica

línia pedagògica

Trets d’identitat de l’escola.

El caràcter propi de la nostra escola ens defineix com:

• Escola catalana. Utilitzem el català com a llengua pròpia i vehicular d’ensenyament i aprenentatge.
  • Escola aconfessional  i pluralista. Respectem les diferents maneres de pensar i és oberta a tothom. Eduquem per a la llibertat, la responsabilitat i l’adquisició d’hàbits i conductes que facin dels nostres membres persones socials dignes de la comunitat on viuen.
  • Escola coeducadora i no sexista. Eduquem per la convivència i el respecte als altres basant- nos en la coeducació, sense cap mena de discriminació per raó de sexe.
  • Escola solidària i tolerant. Eduquem per la justícia, la solidaritat i la no discriminació.
  • Educació  integral. La nostra escola educa en el treball i promou una formació  acadèmica competent. Valorem les aptituds de cadascú i desenvolupem les capacitats personals tot ensenyant a respectar les dels altres. Fomentem el desenvolupament de l’autoestima. La comunitat educativa estimula i potencia el seu desenvolupament integral tenint en compte les característiques personals que fan únic/a a cada alumne/a.
  • Educació  socialitzadora. Eduquem en les estratègies per resoldre les dificultats i per conscienciar dels drets i deures que comporta la vida en societat, fugint de l’estricta competitivitat. Cerquem fórmules diverses d’actuació, que si bé inclouen la competició, ho fem de manera no prioritzada i sempre vetllant perquè es donin les adequades condicions de respecte entre els companys i companyes. Eduquem per ser competents.
  • Escola dialogant. Afavorim el diàleg, mantenint una relació real i afectiva entre famílies, mestres, alumnes i altres professionals implicats dins de la comunitat escolar, per mitjà dels representants elegits per cada un dels estaments.
  • Ensenyament personalitzat i de qualitat. Pretenem ensenyar a aprendre i adaptar-se a la constant evolució social, potenciant l’aprenentatge significatiu.
  • Ensenyament actiu. Potenciem l’aspecte instructiu i fomentem l’experimentació i el descobriment, alhora que treballem per a l’adquisició d’hàbits ètics i cívics i l’adquisició de la competència d’aprendre a aprendre.
  • Escola oberta a la participació. Valorem com a fonamental i promovem la participació activa dels nostres alumnes en les tasques d’aprenentatge i en les diferents activitats que els proposem. Fomentem tan el treball individual com en equip i cooperatiu. Facilitem que el professorat, famílies, personal no docent i alumnes participin en la gestió i en activitats diverses del centre, segons la legislació vigent.
  • Escola democràtica. Volem que l’escola sigui un reflex de la societat actual, estimulant els valors d’una societat democràtica. La comunitat educativa pot donar la seva opinió personal sense adoctrinar.
  • Escola respectuosa amb l’entorn i compromesa amb el medi ambient. Treballem a favor de la sostenibilitat. Promovem la gestió correcta dels residus que es produeixen a l’escola i vetllem per optimitzar l’ús responsable dels recursos que tenim.
  • Visió crítica. L’escola vol aconseguir que es valorin els fets amb una visió crítica, fomentant l’observació, la investigació, l’anàlisi, la síntesi, l’autoavaluació i l’ aprendre del propi error.
  • L’escola conrea el coneixement de la ciutat de L’Hospitalet de Llobregat, el nostre entorn proper i el patrimoni cultural propi, participant activament en les propostes educatives de la ciutat.
  • També és un tret identitari de l’escola la celebració de la Setmana Cultural, i els Jocs Florals per Sant Jordi.
Vestíbul